Din data de 15 decembrie, când intră în vigoare noul Mers al Trenurilor, vor începe să circule primele trenuri Intercity private pe rețeaua feroviară din România
Ele vor fi operate de o companie din Iași și vor circula pe rutele București - Iași și București - Suceava, scrie publicația Club Feroviar. Călătoria va dura mai puțin decât cu CFR Călători, pentru că vor fi mai puține opriri, scrie HotNews.
Între 2014 și 2022 nu au mai circulat trenuri IC în România, date fiind vitezele medii mici, însă CFR Călători a reintrodus aceste trenuri de rang înalt pe câteva rute în decembrie 2022.
Ferotrans TFI este numele operatorului care promite și că va introduce în vara lui 2025 trenuri directe între Suceava și Mangalia, rută ce va fi deservită în premieră de un operator privat.
De la jumătatea lui decembrie, vor fi două perechi de trenuri rapide pe relația București - Suceava și retur și două perechi pe București - Iași și retur.
Trenurile din București spre Suceava vor face pe drum 5 ore și 20 de minute, respectiv, 5 ore și 29 de minute. Durata redusă a călătoriei (mai mică decât cea a trenurilor Intercity ale CFR Călători) a fost obținută ca urmare a numărului mic de opriri pe traseu: Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani. La întoarcere, din Suceava, durata călătoriei va fi de 5 ore și 39 de minute, respectiv, 5 ore și 37 de minute.
Pe relația București Nord - Iași, durata călătoriei va fi de 5 ore și 27 de minute, respectiv, 5 ore și 33 de minute. Și în acest caz, numărul de opriri pe traseu va fi mic: Buzău, Focșani, Bârlad, Vaslui și Nicolina. În sens invers, din Iași, timpii de parcurs vor fi de 5 ore și 42 de minute, respectiv, 5 ore și 43 de minute.