Constructorii au realizat, luni, străpungerea primului tunel de autostradă, respectiv Tunelul „Daniela” dinspre Pitești spre Sibiu. "Astăzi, 3 martie, este o zi importantă pentru infrastructura de transport rutier a României, în care va avea loc un eveniment istoric - vedem prima luminiță de la capătul primului tunel de autostradă”, a scris pe Facebook secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioşteanu.
Străpungerea Tunelului „Daniela”, dinspre Pitești spre Sibiu, a avut loc la ora 12,10 și a fost transmisă live și pe pagina ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. „S-a realizat străpungerea primei galerii (sensul de mers Sibiu-Pitești) a tunelului rutier Momaia! Este o etapă importantă pentru construcția secțiunii 4 (Curtea de Argeș-Tigveni) a autostrăzii Sibiu - Pitești (A1). Tunelul Momaia (1,35 km) este primul tunel rutier forat construit pe o autostradă din Romania și este format din două galerii unidirecționale (câte o galerie pe fiecare sens de circulație)”, a scris Sorin Grindeanu.
Tunelul Momaia are 1,35 km lungime și două fire principale, separate și paralele, câte unul pentru fiecare sens de mers, denumite Tunelul „Daniela”, pentru sensul de mers Sibiu-Pitești, și Tunelul „Alina”, pentru sensul de mers Pitești-Sibiu. De asemenea, tunelul Momaia are câte două benzi pe sens și acostamente, sistem de ventilație, sistem de evacuare, iluminat public, sistem de comunicare și câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului.
Conform secretarului de stat Irinel Ionel Scrioşteanu, la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 de ore din 24, 7 zile din 7, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România. Deși lucrările pe această secțiune au început în vara anului trecut, progresul fizic al acestora se află în avans față de grafic și de termenul de finalizare (2027), fiind la peste 62%. Celălalt fir, Tunelul Alina, va fi străpuns în luna aprilie.
„Vom avea minimum patru tuneluri în același timp în execuție: tunelul Poiana pe Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești A1, două tuneluri pe lotul Margina - Holdea ("lotul urșilor") A1 și tunelul Curtea de Argeș, cu cele două fire, „Daniela” și „Alina”, aferent Secțiunii 2 a Autostrăzii Sibiu-Pitești A1. Începem lucrările la cel mai lung tunel rutier de pe Autostrada Sibiu-Pitești A1, respectiv Tunelul Poiana, în lungime de 1,8 km, aflat pe Secțiunea 3. Va avea loc prima străpungere a Carpaților prin Tunelul Curtea de Argeș, pe ambele sensuri de circulație, respectiv Sibiu - Pitești și invers (Daniela și Alina)”, a spus Scrioșteanu.