Prețurile uriașe alungă turiștii de pe Valea Prahovei. Hotelierii intră în criză

Prețurile uriașe alungă turiștii de pe Valea Prahovei. Hotelierii intră în criză
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Stațiunile montane de pe Valea Prahovei se confruntă cu o scădere semnificativă a numărului de turiști, după ce mulți români au decis să petreacă sărbătorile de iarnă în alte destinații sau acasă, nemulțumiți de nivelul ridicat al prețurilor practicate de hotelierii din zonă.

Până nu de mult, Crăciunul și Revelionul aduceau zeci de mii de turiști în orașe precum Sinaia, Predeal sau alte localități de pe Valea Prahovei, unde șoseaua DN1 și pârtiile erau aglomerate, iar unitățile de cazare erau rezervate cu luni în avans. În acest sezon, lucrurile s‑au schimbat radical.

Pe fondul crizei economice și al costurilor ridicate, foarte mulți români consideră că prețurile cerute pentru camere, masă și servicii sunt nejustificat de mari, comparativ cu experiența oferită. Comentariile postate de turiști pe rețelele de socializare au evidențiat o nemulțumire generală. Unii au comparat cheltuielile dintr‑o săptămână petrecută pe Valea Prahovei cu costul unei vacanțe de o lună în Bali, inducând ideea că banii ar putea fi mult mai bine valorificați în destinații exotice pentru un raport mai bun între cost și experiență.

Parcările au rămas goale, camerele de hotel stau neocupate, iar cozile la pârtii, caracteristice perioadelor de vârf, lipsesc aproape cu desăvârșire, în ciuda zăpezii și a condițiilor meteorologice favorabile schiului. Hotelierii, care în trecut au prosperat pe seama cererii ridicate de sărbători, recunosc că încasările sunt mult mai mici decât în alți ani și sunt îngrijorați pentru sezonul de Revelion, conform "Adevărul".

Mulți turiști au criticat nu doar prețurile ridicate, ci și discrepanța dintre preț și calitatea serviciilor. În unele cazuri, camerele sunt considerate mici sau simplu mobilate, iar meniurile festive standardizate și atmosfera locală nu justifică tarifele cerute. Această tendință reflectă o schimbare în comportamentul turiștilor români, care par mai atenți la raportul cost‑beneficiu și mai predispuși să caute alternative care să le ofere o experiență turistică mai satisfăcătoare pentru banii cheltuiți.

 

Citit 173 ori Ultima modificare Sâmbătă, 27 Decembrie 2025 14:59

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro