Portabilitatea le permite utilizatorilor de servicii de telefonie să-și păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul. Totuși, există situații în care utilizatorii se răzgândesc, de exemplu, când primesc o ofertă mai bună de la furnizorul actual.
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) reamintește că anularea portării este posibilă în anumite condiții și termene.
Cererea de anulare trebuie depusă la operatorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor), cel mai târziu cu 24 de ore înainte de ziua și ora convenite pentru realizarea portării. Neîncadrarea în acest termen conduce, de regulă, la procesarea cererii de portare, iar un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat. Se iau în considerare doar zilele lucrătoare.
După primirea cererii de anulare, furnizorul are obligația de a confirma primirea și procesarea acesteia. Este foarte important ca utilizatorii să solicite și să păstreze o dovadă a depunerii la furnizor a cererii de anulare a portării.
Este important și ca utilizatorii să verifice și clauzele contractuale. Anularea portării nu anulează și costurile aferente terminalelor achiziționate.
ANCOM atenționează că nu este în măsură să dispună anularea unui proces de portare. Demersul poate fi realizat doar de părţile implicate în acest proces: furnizor acceptor și utilizator.
Dacă sunt întâmpinate probleme pe parcursul procesului de anulare a portării, utilizatorii trebuie să se adreseze, în primul rând, furnizorului acceptor și abia apoi se pot adresa ANCOM.