Evaluaţi acest articol
(19 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Președintele ALDE Galați, Cristian Dima, a declarat că sunt necesare investiții în infrastructura de transport pentru a putea progresa, dar investiții care să urmărească obiectivele de dezvoltare ale Galațiului, în funcție de prioritatea acestora. Liderul ALDE Galați spune că sună bine să avem un aeroport în Galați, dar oare nu sunt alte investiții asupra cărora să ne concentrăm în această perioadă?

„Concluzia noastră a fost următoarea: proiectul aeroportului sună bine, însă ar trebui identificată o variantă de a investi bani cu rezultate rapide și cu care să fie eficientă. De aceea, alături de colegii din ALDE Galați vom propune și în CJ, dar și în spațiul public, o variantă cu un impact mai puternic asupra dezvoltării durabile atât a municipiului cât și a județului Galați: alocarea de către Ministerul Transporturilor a fondurilor necesare pentru accelerarea reabilitării liniei de cale ferată care leagă Galațiul de București”, a arătat Cristian Dima.

Dima a precizat că propunerea ALDE nu înseamnă că fomațiunea politică e împotriva construirii unui aeroport la Galați. „Dorința noastră este să prioritizăm investițiile cele mai importante pentru Galați din punct de vedere al transportului, în așa fel încât dezvoltarea județului nostru să fie susținută”.

Președintele ALDE Galați oferă mai multe argumente care să susțină această propunere făcută de ALDE: 

1) Este o investiție foarte bună din punct de vedere al reducerii timpului de deplasare către București, de la 4 ore la doar 2 ore.

2) Este o investiție într-un transport mult mai ieftin și mai sigur. Din punct de vedere financiar, costul unui bilet pentru transportul feroviar este net inferior celui pentru transportul aerian sau chiar pentru cel rutier. Transportul feroviar se adresează tuturor categoriilor sociale. 

3) De asemenea, un transport feroviar pus la punct duce la degrevarea transportului rutier și contribuie la dezvoltarea portuară a Galațiului. Nu trebuie să pierdem din vedere că este în derulare investiția în portul multimodal Galați, iar acordarea unei atenții sporite căii feroviare ar duce la o împletire armonioasă a dezvoltării rețelei de transporturi din Galați. 

4) Din punct de vedere al costurilor în zona comercială, trebuie avut în vedere că per total, costul cu tona de marfă transportată este mult mai mic prin transportul feroviar. 

5) Să nu uităm de componenta ecologică. Transportul feroviar este unul prietenos cu mediul.

6) În Master Planului General de Transport al României, reabilitarea tronsonului de cale ferată București- Ploiești- Buzău- Brăila- Galați este proiectată să înceapă abia în 2021 și să se termine tocmai în 2030. Tocmai de aceea, pentru că acest proiect este cuprins în Master Planul General de Transport, ar trebui să ne concentrăm asupra lui. Dacă există fonduri, atunci ele ar trebui folosite pentru a termina mai repede de 2030 reabilitarea căii ferate.

Cristian Dima a concluzionat că propunerea va fi prezentată în ședința Consiliului Județean de către consilierii județeni ALDE. „Ne dorim să venim în fața cetățenilor cu propuneri care să aducă dezvoltare durabilă și respect față de mediul înconjurător. De aceea, consider că această propunere a ALDE, care va fi prezentată în ședința CJ de către colegii din ALDE, este una asupra căreia ar trebui să ne concentrăm atenția”.

(P)

Citit 2116 ori Ultima modificare Luni, 30 Septembrie 2019 12:48