În Portul Constanța se derulează în aceste zile o operațiune în cadrul căreia, în premieră, marfa transportată cu ajutorul unor barje ale CNFR Navrom Galați este încărcată la bordul unei nave din clasa Capesize la un terminal de geamaduri ale companiei Transport Trade Services (TTS).
”În prima fază, nava (Capesize – n.r.) acostată la dana Comvex a încărcat 110.000 tone marfă dinspre ambele borduri simultan: direct din stoc cu echipamentele Comvex, şi, la celălalt bord, în transbord direct din barje cu macarale plutitoare TTS. Nava a ancorat apoi la unul din terminalele de geamanduri ale TTS din rada interioară a portului Constanţa, unde a urmat încărcarea a încă 60.000 tone marfă, în transbord direct barjă - navă”, potrivit oficialilor companiei, citați de zf.ro.
Operaţiunea are ca efect creşterea ritmului de afluire a mărfurilor prin port, dată fiind reducerea timpului de staţionare a navei maritime la dană.
„Această navă este prima operată la terminalul de geamanduri nr. 2 al TTS, de la reabilitarea şi operaţionalizarea acestuia în septembrie 2022. Trei companii din Grupul TTS sunt angrenate în operaţiune: TTS Operator realizează transbordarea directă din barje în navă utilizând macaralele proprietate TTS, în timp ce marfa este transportată la navă utilizând barjele CNFR Navrom Galaţi”
Navele din clasa Capesize sunt cele mai mari nave maritime - putând ajunge până la capacităţi brute de încărcare de 400.000 tone. Numele clasei –”Capesize”, vine de la faptul că aceste nave sunt nevoite să ocolească continentul sud-american pe la Capul Horn în voiajele lor transoceanice, fiind prea mari pentru a tranzita canalul Panama.
Prin intermediul CNFR Navrom Galați, TTS operează cea mai mare flotă fluvială din bazinul Dunării. De asemenea, TTS deține importante capacități de operare în Portul Constanța și porturile de la Dunăre.