O porțiune de asfalt de la una din rampele podului peste Dunăre de la Brăila s-a lăsat, iar constructorul a încercat să pună mai multe straturi de asfalt pentru a reface planeitatea suprafeței carosabile, însă fără prea mare succes, a informat Monitorul de Brăila. Reprezentanții CNAIR au declarat pentru HotNews.ro că există tasări în zona rampei, care au ajuns până la 10-15 centimetri, astfel încât constructorul va încerca stabilizarea rampei prin piloți forați.
Într-un clip video publicat de Monitorul de Brăila se vede cum o porțiune din șosea a fost reasfaltată, dar tot se poate observa o diferență de nivel. Lângă rampa podului poate fi observat un utilaj de forat.
Contactat de HotNews.ro, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a recunoscut că există niște tasări - coborâri ale nivelului unei porțiuni de teren sub greutatea proprie sau sub cea a construcțiilor aflate în acel loc. "Tasările au început de anul trecut, dar nu au fost așa mari. Acum au ajuns la 10-15 cm. Constructorul încearcă să aplice o soluție cu piloți (stâlpi - n.r.) forați, pentru stabilizare. Acum este în stadiul în care probează terenul, după care va intra în faza de execuție a soluției de remediere", a declarat Șerbănescu. Potrivit acestuia, motivul tasărilor poate fi legat fie de lucrări defectuoase realizate de constructor, fie de erori de proiectare, fie de ambele.
"Acum nu mai este vorba doar de o simplă aducere la cotă, sunt lucrări mai ample de executat. Au încercat să aducă (asfaltul - n.r.) la cotă, dar soluția n-a dat randament. Vor trebui să introducă restricții", a spus purtătorul de cuvânt al CNAIR, care a ținut să precizeze că proiectul nu este recepționat. Șerbănescu a mai afirmat că tasările actuale nu au legătură cu infiltrațiile apărute în blocul de ancoraj și nici cu pilonii podului propriu-zis.