Amenzi de un milion de lei aplicate de Protecția Consumatorilor Galați

Amenzi de un milion de lei aplicate de Protecția Consumatorilor Galați
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Galați a desfășurat, în perioada 1 iunie - 20 iulie, o amplă acțiune de supraveghere a pieței, în special în contextul valului de căldură care a afectat județul.

În urma acestor controale, au fost aplicate amenzi în valoare totală de 991.500 de lei, au fost oprite definitiv de la vânzare produse în valoare de 16.843 de lei, iar două supermarketuri și o patiserie au fost închise temporar (activitatea acestora a fost reluată după remedierea neconformităților), potrivit unui raport întocmit de comisar -şef adjunct Carmen Mihaela Tudor. Totodată, au fost oprite temporar de la comercializare produse în valoare de 217.114 lei, din cauza nerespectării normelor legale.

Acțiunile de control au vizat în principal societățile comerciale cu profil alimentar și au urmărit atât soluționarea petițiilor consumatorilor, cât și respectarea legislației privind comercializarea produselor și serviciilor.

În total au fost desfășurate 139 de acțiuni de control, în urma cărora s-au întocmit:

- 88 de procese verbale de constatare a contravenției;

- 3 procese verbale de constatare;

- 48 de procese verbale de distrugere a produselor neconforme.

Principalele nereguli constatate în cadrul acestor acțiuni au fost: comercializarea de produse cu data limită sau data durabilității minimale de consum depășită; depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare; lipsa informațiilor corecte și complete pentru consumatori; utilizarea de practici comerciale incorecte sau publicitate înșelătoare; prezentarea incorectă a produselor lactate cu adaos de grăsimi sau proteine, care nu erau expuse separat sau etichetate corespunzător.

În aceeași perioadă, 1 iunie - 20 iunie, CJPC Galați a înregistrat 176 de reclamații, dintre care 33 au vizat produse și servicii alimentare. Dintre acestea, 72% au fost considerate întemeiate și au fost soluționate pe cale amiabilă. În schimb, 6% dintre sesizări s-au dovedit a fi neîntemeiate, 12% au fost clasificate ca nesoluționabile, iar 10% au fost redirecționate către alte instituții competente, conform atribuțiilor legale.

Controalele au fost realizate atât în cadrul programelor tematice stabilite de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, cât și ca intervenții operative, dispuse prin hotărâre a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.

Citit 1624 ori Ultima modificare Luni, 28 Iulie 2025 18:48

2 comentarii

  • postat de Dan
    Luni, 28 Iulie 2025 19:29
    5.13.185.***
    Primăria când o să primească amendă,ca administrator de drumuri,trotuare stricate și lăsate nereparate,lucrări neterminate,zona 39 C distrusă de funcționarea proasta a talciocului,Puchene ești un ……
    0
    3
  • postat de Gigel
    Luni, 28 Iulie 2025 18:47
    86.124.202.***
    Cate se incaseaza si cate pica in instanta?
    1
    7

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro