Evaluaţi acest articol
(56 voturi)
36 comentarii

Un studiu de oportunitate şi un studiu privind evaluarea eficienţei traficului aerian în vederea înfiinţării unui aeroport internaţional în judeţul Galaţi sunt documentaţiile pe care Consiliul Judeţean (CJ) le-a contractat în toamna anului trecut. Înfiinţarea unui aeroport se află şi în topul priorităţilor votate atât de gălăţeni, cât şi de brăileni în cadrul campaniei de consultare desfăşurate de Banca Mondială. Tocmai de aceea am fost curioşi să aflăm care au fost concluziile consultanţilor privind înfiinţarea unui aeroport la Galaţi şi ce va face Consiliul Judeţean cu studiile realizate.

La solicitarea noastră, întemeiată pe liberul acces la informaţiile de interes public, Consiliul Judeţean Galaţi ne-a comunicat că ambele documentaţii, "Studiul de oportunitate în vederea înfiinţării unui aeroport internaţional în judeţul Galaţi" şi "Studiul de trafic privind evaluarea eficienţei traficului aerian în vederea înfiinţării unui aeroport internaţional în judeţul Galaţi", au fost finalizate şi predate de către elaboratorul lor, SC Teche Construct Solutions SRL Bucureşti. Acesta a încasat câte 89.250 de lei cu TVA pentru fiecare studiu.

Concluziile studiului de oportunitate

"Este necesară înfiinţarea unui aeroport internaţional în judeţul Galaţi pentru a satisface nevoia populaţiei de a avea acces la servicii de transport facile şi cu un grad de confort ridicat", este principala concluzie a studiului de oportunitate, conform răspunsului CJ.

Precizând că nevoia de servicii de transport aerian este mare, consultantul porneşte de la premisa că Galaţiul şi Brăila reprezintă cea mai mare aglomerare urbană din România, după municipiul Bucureşti. Tocmai de aceea recomandă, pe termen scurt, elaborarea unui Plan strategic pentru polul urban Galaţi - Brăila!

În ceea ce priveşte nivelul activităţilor economice şi al serviciilor care generează trafic, consultanţii nominalizează: Damen Shipyard, DMT, Combinatul Siderurgic, universităţile "Dunărea de Jos" şi "Danubius", Administraţia Porturilor Dunării Maritime, Navrom, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă "Sf. Apostol Andrei", dar şi cei peste 1.800 de investitori privaţi de altă cetăţenie decât română.

În plus, poziţia geografică a judeţului Galaţi, în relaţie cu Republica Moldova şi Ucraina, reprezintă, în viziunea consultanţilor, un factor decisiv în gestionarea fluxurilor de circulaţii generate prin amplasarea acestui viitor aeroport în judeţul Galaţi.

Unde ar putea fi amplasat aeroportul

Din punct de vedere tehnic, experţii recomandă ca amplasamentul viitorului aeroport din judeţul Galaţi să fie ales pe baza unui scenariu de analize şi studii realizate pentru un număr minimum de trei variante, asigurându-se, astfel, cea mai bună poziţionare. Şi se propune ca dezvoltarea infrastructurii de transport aerian să se facă pe etape de evoluţie a traficului de pasageri, dar şi a solicitărilor legate de potenţialul de mărfuri ce poate fi transportat şi a cerinţelor acestuia.

Cert este că suprafaţa amplasamentului ar trebui să fie de minim 150 de hectare, pe baza studiilor necesare ce se impun - vânt, însorire, meteorologice, geotehnice, topografie - pentru amplasarea componentelor aeroportului, dar şi a facilităţilor acestuia, cu asigurarea necesarului de dezvoltare a infrastructurii de transport aerian pe termen mediu şi lung.

Prognozele studiului de trafic

"Aeroportul ar deservi o zonă de captare importantă, neacoperită de aeroporturile existente din România, zonă de captare care ar include şi regiuni din Republica Moldova şi Ucraina", precizează consultantul, care menţionează că, în prezent, călătoriile aeriene sunt deservite de către Aeroportul "Henri Coandă" din Bucureşti, aflat la o distanţă de aproximativ 250 km, ce poate fi parcursă în circa patru ore.

Consultantul oferă două scenarii realiste de prognoză a traficului. Cu reţeaua de drumuri existentă, aeroportul ar porni, în primul an, de la un potenţial de bază de 460.000 de pasageri, pentru ca în anul 15 de operare să fie atins numărul de 820.000 de pasageri, iar în anul 19 să se depăşească pragul de un milion de pasageri. Cu reţeaua de drumuri de perspectivă, potenţialul anului de bază al analizei porneşte de la 550.000 de pasageri, ajungând la 980.000 de pasageri în anul 15 de operare şi depăşind un milion de pasageri în anul 16 de operare.

"Aeroportul ar facilita integrarea altor proiecte majore de infrastructură, aflate în diverse etape de implementare, cum ar fi construcţia podului peste Dunăre din zona Brăila, precum şi investiţiile în îmbunătăţirea navigabilităţii pe fluviul Dunărea", precizează consultanţii.

Finanţare nerambursabilă

Conform ambelor studii, ar fi oportun ca acest proiect major de investiţii pentru judeţul Galaţi să se realizeze cu finanţare nerambursabilă, în următorul exerciţiu financiar, 2021-2027.

"Având în vedere amploarea, impactul şi complexitatea acestei propuneri de investiţie, precum şi sursele de finanţare şi eventualele parteneriate instituţionale necesare, este în curs de analiză posibilitatea cooptării unor servicii de asistentă tehnică externă pentru pregătirea unor documentaţii tehnice eligibile pentru finanţare în perioada exerciţiului financiar 2021-2027", ne-a comunicat Consiliul Judeţean Galaţi, sub semnătura preşedintelui Costel Fotea.

Includere în Master Planul General de Transport

"Demersurile pentru introducerea acestui obiectiv de investiţii în Master Planul General de Transport al României au fost iniţiate, iar informaţiile şi documentele necesare pentru această etapă au fost înaintate autorităţilor naţionale cu competenţe legale pe acest context. Urmărim cu deosebit interes dacă priorităţile de finanţare pentru perioada de programare 2021-2027 vor face posibilă şi o cerere de finanţare ce are drept obiectiv înfiinţarea unui aeroport internaţional în judeţul Galaţi", ne-a transmis, la solicitarea noastră, Consiliul Judeţean.

Mai mult, autoritatea se angajează că va furniza autorităţilor şi instituţiilor din România şi Uniunea Europeană cu rol specific în elaborare, finanţare şi monitorizare orice document ce va argumenta şi susţine introducerea acestui proiect pe lista investiţiilor majore finanţabile.

În acelaşi timp, în funcţie de cerinţele şi condiţiile comunicate de potenţialii parteneri instituţionali, de concluziile documentelor de planificare strategică la nivelul Uniunii Europene şi la nivel naţional pentru perioada 2021-2027, Consiliul Judeţean va iniţia noi demersuri pentru elaborarea studiilor de teren şi a studiilor tehnice preliminare.

Citit 15616 ori Ultima modificare Luni, 06 Mai 2019 11:00

36 comentarii

  • postat de Akbar Luni, 29 Aprilie 2019 21:33 92.82.233.*** Link la comentariu
    2
    15

    Cineva a mâncat cozonac cu faina de Năvodari. După pod, si tunel revine în forță aeroportul. Penurie mare de gogoși politice în orașul ăsta.

    Raportează
  • postat de cetățean lucid Luni, 29 Aprilie 2019 20:29 82.132.236.*** Link la comentariu
    9
    9

    @galatean

    Tu nu ești gălățean, chiar dacă ai fi din Galați.

    Un aeroport internațional, pentru a fi de succes trebuie să aibă acoperire cât mai mare. Un aeroport situat ideal între patru orașe cum ar fi în zona Hanu Conachi/Tudor Vladimirescu/Piscu, acoperind o zonă de unde s-a emigrat cel mai mult din România, ar fi un real succes. Altfel, degeaba îl ai la marginea orașului dacă cererea e slabă, ai zboruri puține și tot la Otopeni trebuie sa te duci. Pâna la Hanu Conachi chiar si în condițiile actuale, dacă mergi cu 60 km pe oră, tot nu faci mai mult de 45 de minute de la ieșirea din Galați. La fel și pentru brăileni, tecuceni și focșăneni. E absolut acceptabil. Cei mai mulți bucureșteni nu cred fac mai puțin de 30 de minute până la Otopeni
    Între Galați și Brăila este imposibil din mai multe puncte de vedere. În primul rând între orașele Galați și Brăila, tot terenul se află pe teritoriul județului Brăila. Consiliul Județului Galați nu are atribuții pe teritoriul altor județe. Cazul cartierului Cantemir ar trebui să fie exemplul erorii colosale și extrem de păguboase a încercării de a construi pe teritoriul altui județ, chiar dacă e la marginea orașului.
    În plus, grija Consiliului Județean Galați ar trebui să fie județul Galați, nu doar orașul Galați, adică aeroportul să fie situat cât mai convenabil pentru cât mai mulți locuitorii județului, deci la nord de orașul Galați spre Tecuci, al doilea oraș al județului.
    În sfârșit, de ce pomenești de tunel? Sigur că Galațiul ar fi avut enorm de beneficiat de un tunel/pod care să străpungă bariera formidabilă a Dunării, în dreprul Galațiului, dar majoritatea gălățenilor își urăsc orașul și îl sabotează, așa că s-a ales praful de acel proiect și, dacă nu se schimbă nimic, mi-e teamă că va fi prea târziu pentru acest oraș La orice proiect de anvergură în beneficiul orașului, pentru dezvoltarea sa economică, pentru a intra aici bani de care practic depinde totul, sunt atâți inconștienți care se opun. Ceva unic în lume.

    Raportează
  • postat de Galatean Luni, 29 Aprilie 2019 20:00 79.10.185.*** Link la comentariu
    4
    9

    Ha Ha ha !!! Dle Florin, ce prostii puteţi spune...

    Cică aeroportul la Tulcea e aproape !!!!
    Pentru Tulcea, da, dar pentru Galaţi - Brăila în niciun caz.

    La ce distanţă este aeroportul Timişoarei de Timişoara? 13 km!!!
    Dar aeroportul Arad de Arad? 4,3 km!!!
    Dar aeroportul Bacău de Bacău? 4,8 km!!!
    Dar aeroportul Suceava de Suceava? 10 km!!!

    Aud? ??

    Ce dracu domnule , veniţi cu prostii de 100 km Tulcea sau 200 km Bucureşti !!???

    ESTE CLAR PENTRU ORICE OM NORMAL LA CAP că locaţia trebuie să fie ÎNTRE Galaţi şi Brăila!

    Acum că aeroportul va fi pe teritoriul judeţului Brăila CU ÎI PASĂ DECÂT NEBUNILOR???
    Aşa au împărţit comuniştii judeţele, luaţi-vă de ei.

    Dar logistic şi logic locaţia normală, economică este clară ca lumina zilei.
    La nord est de 2B Vădeni.

    Dealtfel cel mai vechi proiect de aeroport arată clar poziţia.
    Vezi firma italiană de acum 10-20 de ani.


    Restul sunt nişte prostii cât casa...

    Raportează
  • postat de Florin Luni, 29 Aprilie 2019 13:40 5.13.243.*** Link la comentariu
    14
    4

    Mult bla-bla-bla si bani dati pe studii degeaba!
    Aeroport există la Tulcea, deci la 90-100 km de Brăila Galați, un aeroport modernizat, cu tot ceea îi trebuie care stă aproape să fie inchis!
    De ce? Întrebați guvernanții!
    Obiectiv, nu vad investirea a miliarde de euro in un aeroport in zona Galați - Braila având în vedere că există un aeroport la 100 km.!
    Se vor sifona in continuare bani pe studii care vor expira periodic, povestea este un scenariu deja știut!
    Apropo, tastati in Google "Aeroport Tulcea - Cataloi"!

    Raportează
  • postat de Galatean Luni, 29 Aprilie 2019 09:05 82.137.10.*** Link la comentariu
    10
    10

    Dle Cetăţen lucid dvs gândiţi aşa că un aeroport departe la Hanu Conachi e bun???

    HA HA HA !!

    Să mâncăm ceva mici înainte de îmbarcare???

    Să mergem cu 50km/h prin salba de sate din judeţ???

    HA HA HA !

    De ce oare toţi care vor să se ducă prin nord se duc pe drumul via Cuca? Indiferent cât e de prost drumul?
    Pentru că pe la Hanu Conachi până în Tecuci te mănâncă sfinţii prin toate satele!

    Un drum spre aeroportul Dunărea de Jos trebuie să aibă minim 2 benzi pe sens şi regim de minim 100km/h !

    Până şi Constanţa are drumul spre aeroport de la Ovidiu / autostradă 2 benzi pe sens de o lungime de 12 km !

    Atunci pentru Galaţi, Brăila unde ar putea fi aeroportul? LOGIC AŞA? Dacă gândim corect cu... creierul?

    NU IANCA, NU HANU CONACHI ci ÎNTRE cele două oraşe cu racord la următoarea axă Focşani - pod Brăila - Galaţi - Măcin - Constanţa

    adică la Nord / Nord Est de comuna Vădeni Brăila.

    Dar cum spuneam cât timp Galaţiul visează cai verzi pe pereţi (vezi tunelul) putem lua această iniţiativă ca ceva bazat pe ură faţă de duşmanii noştri unguri, pardon brăileni !

    Adică gândire comunistă mică şi anti economică bazată pe raţiuni total greşite.


    Mai bine împărţiţi cu Brăila, ei podul şi aeroportul, Galaţi spitalul şi capitala euroregiunii de Sud Est - Dunărea de Jos - Dobrogea.

    Luptaţi împreună Galaţi şi Brăila, pentru că Constanţa este foarte puternică!!

    Raportează
  • postat de John Duminică, 28 Aprilie 2019 18:12 82.137.8.*** Link la comentariu
    6
    10

    Cat curent pot fura unii. Ramai praf. Dezastru. In ce ignoranta traieste acest judet subjugat de PSD.

    Raportează
  • postat de cetățean lucid Duminică, 28 Aprilie 2019 15:19 82.132.237.*** Link la comentariu
    6
    6

    Remarc numărul de voturi negative primite la comentariul anterior. Nu e de mirare că dintr-un oraș de primă mână cum era Galațiul în urmă cu 29 de ani, acum a ajuns să decadă foarte rău. Poate chiar nu avem cu cine.
    Pentru Galați aeroportul e o chestiune de viață și moarte, la fel cum este și conexiunea la o autostradă spre vest. Mai important e aeroportul, totuși. Nu este efort prea mare, financiar sau altfel, pentru aeroport.
    Și zonele Piscu sau Tudor Vladimirescu, pomenite anterior de cineva, sunt bune, chiar mai apropiate de Galați și Brăila, dar mai departe de Focșani, Tecuci sau chiar Bârlad.

    Raportează
  • postat de MIMI Duminică, 28 Aprilie 2019 11:33 86.124.200.*** Link la comentariu
    4
    10

    VAI CE NOUTATE LA ALEGERILE CARE VIN!!! IN MEMORIA NOASTRA ESTE INTIPARIT A E R O P O R T DIN 4 IN 4 ANI!!! CIND TERMINATI CU GOLANELILE SI MINCIUNILE ELECTORALE??? AVETI BUN SIMT???

    Raportează
  • postat de cetățean lucid Sâmbătă, 27 Aprilie 2019 22:20 82.132.239.*** Link la comentariu
    16
    16

    Gălățenii, ca locuitori ai celui mai mare oraș din zonă, fiind pe viitor cei mai numeroși pasageri ai viitorului aeroport, trebuie să aibă controlul viitorului aeroport din zonă. Aeroportul trebuie să fie pe teritoriul județului Galați pentru a fi administrat de gălățeni, a contribui la economia locală și a aduce locuri de muncă pentru gălățeni în primul rând.
    Nu interesează aeroportul din Tulcea.
    Aeroportul gălățenilor trebuie să fie situat în zona Hanu Conachi, la distanță egală de Galați, Brăila, Focșani și Tecuci, 30 - 40 minute. Priviți harta. Acolo există deja legături feroviare cu toate aceste orașe, nu mai vorbesc de cele rutiere. Terenul este plat și din belșug. În plus, un aeroport acolo ar dezvolta și urbaniza zona de centru-vest a județului Galați.
    Tot aici trebuie să amintesc faptul că reședința județului Galați, tocmai pe granița de sud a județului, a afectat grav dezvoltarea zonei rurale a județului, ce sunt departe de orașe și mai ales de reședința de județ.
    E atât de logică și benefică construcția aeroportului la Hanu Conachi, încât a nu fi construit acolo, consider că e o crimă.

    Raportează
  • postat de Mihaela Sâmbătă, 27 Aprilie 2019 17:32 86.124.203.*** Link la comentariu
    3
    24

    Dar obiectivul "Amenajare artera de legatura intre Bd. Dunarea si Bd. Marii Uniri", cu nr. de contract 47094/13.04.2016, constructor SC LEMACONS SRL Galati si termen de executie 4 luni, care este si astazi 27 aprilie 2019 in stadiul de panou publicitar se va mai realiza odata sau asteptam sa se scurga perioada de gratie si terenul din curtea Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră sa se intoarca in domeniul public al statului şi in administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor - Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră. De la vorbe si pana la fapte este o cale foarte lunga, sau poate se astepta niscaiva alegeri locale ??????? Tot traficul din directia Tecuci si de pe drumul de centura care trebuie sa ajunga la bac sau spre port NU va mai trebui sa tranziteze orasul care si asa are traficul rutier destul de aglomerat.

    Raportează
  • postat de Costel Sâmbătă, 27 Aprilie 2019 14:32 5.13.185.*** Link la comentariu
    5
    37

    A inceput campania electorala
    CJ a furat startul
    Dar nu mai punem botul, ne am luat o de prea multe ori....

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Sâmbătă, 27 Aprilie 2019 12:27 89.137.231.*** Link la comentariu
    14
    8

    Pe spatiile industriale pe care le vor "asana" noii proprietari indieni, cu siguranta am putea dezvolta un astfel de proiect. Structura este prielnica unei astfel de investitii. Dar daca va fi una enorma, peste ceea ce este astazi Henri Coanda+ celelalte 20 de aeroporturi din tara. Un hub al curselor inspre America dinspre extremul orient, exact la mijlocul distantei. Si peste polul Nord si de-a lungul paralelei 45. Din Galati sa plece apoi curse spre alte aeroporturi europene si nationale. Alteva de taile mica, este sortit esecului, dandu-le dreptate celor ce sustin acest lucru.

    Raportează
  • postat de Gica-contra Sâmbătă, 27 Aprilie 2019 11:22 79.116.109.*** Link la comentariu
    23
    16

    Din pacate, un aeroport Galati-Braila nu are cum sa fie fezabil, adica sa merite investitia (min. 100 milioane euro).
    Este prea aproape de aeroportul Otopeni (si de Tulcea).
    Fonduri europene nu se pot obtine pentru constructia unui aeroport de la zero, cel mult pentru modernizarea unuia deja existent (si nici aici pentru toate aeroporturile).
    Daca s-ar face un aeroport cu banii CJ-ului si/sau primariilor GL/BR si/sau guvernului, nu ar atrage decat operatori low-cost gen Ryanair/Wizz/BlueAir, care nu ofera zboruri de conexiune spre marile noduri aeroportuare (huburi) si cer subventii consistente de la autoritatile locale pentru a opera. Deci autoritatile locale vor baga bani in constructie si apoi in subventii pentru companii aeriene pentru a veni sa opereze pe ipoteticul aeroport nou-construit.
    Cand nu vor mai vrea/putea sa plateasca subventii, companiile isi vor lua talpasita (vedeti cazul Ryanair la Oradea, cautati pe google).
    Zona Galati-Braila nu are potentialul turistic/de afaceri pentru a atrage companii aeriene serioase care sa vina sa opereze in zona, care sa fie preferate de oamenii de afaceri (datorita frecventelor curselor, conexiunilor oferite), deci plus-valoarea oferita de un nou aeroport va fi minima spre zero.
    Vor beneficia doar romanii care muncesc prin Spania/Italia/Anglia/Germania care se vor bucura ca pot zbura la preturi low cost cu Ryanair/Wizz direct la locul de munca din strainatate, dar care nu inteleg ca costul redus al biletului (care, in sine, nu reflecta costul real de operare pe care il are compania) se obtine pe baza subventiei pe care compania low-cost o obtine de la autoritatile locale.
    Deci toti cetatenii galateni/braileni vor subventiona, prin taxele si impozitele platite, faptul ca "capsunarii" si "citybreak-arii" vor zbura ieftin. Merita sa bagi 100 milioane de euro doar pentru atat? In conditiile in care in judet nu ai apa/canalizare/gaze in toate comunele? In conditiile in care in oras mergi cu autobuze/tramvaie vechi si poluante? Poate de banii astia vrei sa modernizezi niste scoli/spitale?
    Din pacate, aceste zboruri nu vor aduce plus-valoare zonei, pentru calatorii de afaceri fiind inutile (frecvente mici, lipsa zborurilor de conexiune cu marile hub-uri europene).

    Raportează
  • postat de Galatean Sâmbătă, 27 Aprilie 2019 10:48 5.14.158.*** Link la comentariu
    7
    22

    poate trecem peste organizarea COMUNISTĂ pe JUDEŢE A ROMÂNIEI şi gândim la un nivel EUROPEAN pe EURO-REGIUNI !!

    Dacă te uiţi pe hartă direct se vede că locaţia normală este ÎNTRE GALAŢI ŞI BRĂILA deci la Nord de cumuna Vădeni !


    Faptul că a căzut în judeţul Brăila NU ARE NICIO IMPORTANŢĂ !!!

    Poate ar trebui să trecem de gândirea de grotă, de om din neanderthal, că judeţul meu este Ungaria, ce să mai, altă ţară !


    Altfel se demonstrază că suntem conduşi de oameni mici, egoişti şi poate chiar incompetenti.


    PS ştiţi de ce nu s-au desfiinţat judeţele????
    Pentru că sunt foarte mulţi bani de supt de la bugetul de stat!
    40 de prefecti !
    40 de consilii judeţene
    40 de agenţii... etc etc...

    Şi zic ok nu le desfiinţează dar lăsaţi dracului dezvoltarea celor două oraşe să o faceţi împreună aşa cum este natural ,
    domnilor din CJ Galaţi şi CJ Brăila !!

    Deschideti ochii şi puneti mâna şi faceţi şedinţe mixte, propuneţi trecerea la euro regiuni spre BINELE ROMANIEI !!!
    ŞI A CETĂŢENILOR !

    Raportează
  • postat de Coanda Sâmbătă, 27 Aprilie 2019 09:55 5.13.171.*** Link la comentariu
    2
    21

    Sigur, este mai important decat orice un aeroport intre Galati si Braila, unde am avea cu totii enorm de castigat, Din pacate aceastea sunt vorbe goale care tin de campania electorala. Vin alegerile, ati uitat? Un lucru e oricum sigur si ei stiu asta, ca primarul care va face aroport va intra direct in istoria mare a ambelor orase.

    Raportează
  • postat de florin Sâmbătă, 27 Aprilie 2019 07:13 86.124.206.*** Link la comentariu
    8
    18

    O dată podul terminat aeroportul din Tulcea care este la maxim 70 km de Galati este de ajuns.Urgenta pentru galateni consider că este legarea portului Galati de restul țării rutier.Oricum ciclic apărați cu stiri de astea aiuritoare!Oricum cred ca UE după ce a băgat bani europeni in aeroportul din Tulcea nu va mai baga bani in unul la Galati pînă cînd cel din Tulcea nu va functiona la capacitate maxima!

    Raportează
  • postat de Valitos Sâmbătă, 27 Aprilie 2019 06:16 95.76.32.*** Link la comentariu
    3
    24

    Waw! Asta e petarda electorala. Singura chestie adevarata din toata stirea asta este ca desteptii de la CJ au platit aproape 2 miliarde de lei vechi ca sa ne spuna cineva ca ne trebuie aeroport? Si asa au mai sifonat niste cash. Nici ei nu o sa-l faca nici noi nu o sa- l vedem. Intrebare pentru baietii cu studiile.
    Cat ne costa si cat timp dureaza un studiu care sa ne spuna in cat timp scapam de PSD ?

    Raportează
  • postat de Moustache Sâmbătă, 27 Aprilie 2019 00:43 95.76.59.*** Link la comentariu
    7
    37

    Cred că acest articol trebuia să apară în editia ziarului V.L. din data de 1 aprilie !

    Raportează
  • postat de teddy Vineri, 26 Aprilie 2019 22:49 81.111.66.*** Link la comentariu
    31
    19

    Nu vreau sa fiu Gica-contra dar trebuie sa luam cateva lucruri in calcul atunci cand propunem astfel de proiecte! Este total ilogic si lipsit de practica sa construiesti un aeroport la galati cand ai unul deja la Tulcea. In perspectiva constructiei podului de peste Dunare si a drumului express catre Tulcea, eu cred ca nu se mai impune un aeroport la Galati pentru ca vei ajunge in maxim o ora de la Tulcea la Galati.
    Un astfel de proiect are logica doar pentru cei care au nevoie ca sa coboare din avion direct in apartamentul lor, atat! Pentru ca este un proiect falimentar, zona nu are destul potential ca sa genereze cifre mari de trafic (in contextul in care avem aeroport la Constanta, Bacau si Tulcea) si atunci cu siguranta este un proiect falimentar din capul locului.
    A mentionat un ante-comentator ca aceste studii de fezabilitate sau de oportunitate au ca unic scop drenarea unor bani publici catre campania electorala a psd (partidul ce guverneaza judetul in prezent).
    Stiu ca suna prost sa existe un aeroport la Tulcea (un oras de 2-3 ori mai mic decat Galatiul, la care daca adaugam si Braila pare cu atat mai mult mai ilogic... Dar acel aeroport deja exista, nu mai bine il dezvoltam pe acela in contextul in care infrastructura, prin podul care deja este in constructie, a facut deja un mare pas inainte catre legarea acestor regiuni alta data rupte una de cealalta de Dunare?!

    Raportează
  • postat de rocky Vineri, 26 Aprilie 2019 18:21 86.125.62.*** Link la comentariu
    19
    15

    Se zvonea acum cativa ani in urma un scenariu de aeroport care sa deserveasca judetele Braila, Galati, Focsani si orasele limitrofe. Amplasamentul acestui aeroport trebuia (sau trebuie) sa fie intre comunele Piscu si Tudor Vladimirescu. Si se pare ca solutia este in calcul dar nu a fost comunicat inca oficial !!! Astfel si aeroportul de la Tulcea isi gasea o utilitate pana la urma.
    Scenariu cu aeroport la Vadeni nu e 100% fezabil din mai multe considerente cum ar fi: lungimea pistei va fi limitata si pozitionarea acesteia nu se poate face optim in ipoteza in care ulterior aeroportul s-ar dezvolta (plus ca una din variantele de pozitionare a pistei forta avioanele sa survoleze Vadeni-ul la joasa altitudine, la aterizare si decolare, ceea ce locuitorii respectivi cu siguranta nu ar fi acceptat!!); in zona Vadeni, intre cartierul Dimitre Cantemir si orasul Braila este un traseu de 400kV de LEA care in ruptul capului e foarte costisitor de mutat. Plus ca urmeaza podul de la Braila, care poate nu stiti, face parte dintr-un plan mai amplu, si anume o autostrada care sa vina din Moldova si sa duca la mare, la Constanta. De ce zic plan mai amplu din cauza ca, poate nu stiati, dar ca sa accezi fonduri europene pentru proiecte mari de infrastructura, statul trebui sa fac pe bani luni un obiectiv, fie el si un pod. De fapt, nu degeaba, daca o sa va uitati pe harta, A4 face o bucla inainte de a se uni cu E87 in nordul Constantei. Din bucla respectiva a lui A4, va pleca o autostrada spre nord, adica spre podul care se construieste intre Galati si Braila. Dupa aia noua autostrada va merge spre noul aeroport dintre Piscu si Tudor iar acolo va fi un sens giratoriu, cu o autostrada spre nordul Moldovei si una spre Brasov, via Focsani. Dar mai este pana atunci. Tinta cica ar fi anii 2030 si ceva. Poate mai repede daca votam pe cine trebuie!

    Raportează
  • postat de Mihai Obreja Vineri, 26 Aprilie 2019 18:08 79.116.108.*** Link la comentariu
    10
    34

    Eu zic ca avem nevoie de un aeroport construit in tunelul lui Marius Stan cu pornire de pe podul lui Durbaca... E foame mare de bani pentru campanie si studiile de fezabilitate va mai scoate din gaura...

    Raportează
  • postat de Cocalarful obtion Vineri, 26 Aprilie 2019 17:34 217.193.144.*** Link la comentariu
    11
    40

    Ne-am pricopsit ce mai!Jigodiile "full option" au activat minciunile electorale.Nici ei nu cred gogomanile aste.Sifonare de bani catre firma vreunui "jmecher".
    Bai fratilor astia ne cred prosti sau foarte prosti.Autostrazi, legaturile feroviare sint beton, ce mai lipsea aeroportul.......Nu-mi vine sa cred!

    Raportează
  • postat de Cum mai zboară banii!... Vineri, 26 Aprilie 2019 17:00 84.117.46.*** Link la comentariu
    7
    41

    Este fix resuscitarea gogoșii electorale de pe vremurile lui Durbacă, Chebac sau D Nicolae. Doar că acum, culmea, nu se mai mulțumesc doar sa ne mintă in față, dar ne mai iau și bani pentru asta! 40.000 de euro pentru niște biete studii?!? Dar ce-i aeroportul ăsta, vreo autostradă? Sunt când s-au ținut licitația pentru studiile astea? Știe careva ce-i cu firma asta?

    Raportează
  • postat de Sandu Vineri, 26 Aprilie 2019 16:37 89.136.0.*** Link la comentariu
    6
    42

    Galatiul are nevoie de multe, dar in primul rand de o cale ferata catre Urziceni- Otopeni-Bucuresti, modernizata, care sa permita 6 trenuri pereche, dus-intors, catre Bucuresti zilnic.
    Si ca sa fie clar, trenul trebuie sa parcurga distanta pana la Bucuresti in maxim 2 ore si 45 de minute.( 2 ore si 20 de minute pana la Otopeni)
    Cred ca pentru a se realiza acest lucru ar trebui votata in parlament o lege ca sa nu mai permita decontarea benzinei pentru deplasari in interes de serviciu a inaltilor functionari catre Bucuresti, ci doar decontarea tichetelor de tren.
    Daca armata ar fi cedat aeroportul de la Ianca, era o oportunitate de a se face un aeroport in aceasta zona, dar cum acest lucru nu s-a intamplat este greu de crezut ca se vor gasi bani pentru construirea unui aeroport in zona. Se chinuie Brasovul de ani de zile sa construiasca un aeroport si inca n-a reusit. Singurul oras care a construit un aeroport dupa 1989 este Cluj Napoca care este totusi un oras. Si a avut avantajul ca Boc a fost prim ministru si a alocat bani din bugetul general al Romaniei pentru aeroport.
    In rest pot sa spun ca Galatiul a mai tocat niste bani inutil, din impozitele colectate, pentru acest studiu.

    Raportează
  • postat de Desteptul pământului Vineri, 26 Aprilie 2019 14:17 37.160.202.*** Link la comentariu
    5
    57

    Bun, ăia au constatat că apa e udă ,pe niște bani, bineînțeles. E ca un studiu de pre-pre-fezabilitate. Și de aci încolo?

    Raportează
  • postat de Aderin Vineri, 26 Aprilie 2019 12:44 188.24.212.*** Link la comentariu
    6
    31

    Bine zis, are nevoi.
    Fapte ... la 20 de ani după aderarea României la euro ? .

    Raportează
  • postat de :)) Vineri, 26 Aprilie 2019 12:07 86.124.202.*** Link la comentariu
    11
    45

    Doamne, cate prostii debitati in prag de alegeri! In Galați nu se va face asa ceva, cel putin in următoarii 50 de ani!! Prindeți avioane!

    Raportează
  • postat de Gurzu Vineri, 26 Aprilie 2019 12:00 89.137.225.*** Link la comentariu
    8
    37

    Cât de săraci suntem!
    Un ”cineva” gălățean din Top 300 ar fi putut dezvolta un aeroport, ca o mare oportunitate de afacere.
    Din 2 avioane făcea zece, la cererea existentă.
    Singur sau în parteneriat, dar se pare că inițiativa privată nu există fără un job de la stat.
    O poziție economică precară, marii jucători au preponderent afaceri cu statul, afaceri finanțate din surse externe.
    Dacă cineva isteț s-au uita pe o hartă a rutelor aeriene, ar observa că ”e liniște” în zona noastră.
    Autostradă nu, pod-tunel cine-știe-când, comerț pe Dunăre nu, multimodal un-vis-prea-îndepărtat, cu toate astea,
    hopa-hop! ne trebuie aeroport.
    O gogoriță pentru săraci, să viseze la ce nu vor putea avea, ca o deșănțată promisiune electorală.
    Pod-autostradă-multimodal dacă sunt făcute, avem o șansă ca aeroportul să nu fie un prunc născut mort.
    Până atunci, visăm frumos.

    Raportează
  • postat de Taranu Taran Vineri, 26 Aprilie 2019 11:22 93.122.249.*** Link la comentariu
    11
    31

    Da , ar fi bine aeroport la Galati dar pana atunci sa se termine de modernizat drumurile din judet !

    Raportează
  • postat de Lucas Vineri, 26 Aprilie 2019 10:39 5.13.252.*** Link la comentariu
    7
    33

    A inceput campania electorala, ce sa zica si cei de la CJ altceva decat ce vor sa auda cetatenii, ca vor face pod si aeroport. Dar tineti minte ca podul nu se face datorita psd-ului (tocmai ca eu au interese sa nu se faca, vezi cine e in spatele Navrom si Romnav), iar aeroportul este necesar dar nu vad sa se inteleaga si sa coopereze cele trei judete direct interesate GL - BR - VN. Plus ca ar fi nevoie de sprijinul guvernului psd-ist, care a dovedit in toti acesti ani dupa revolutie ca nu dau doi bani pe zona aceasta a tarii.
    Asa ca stirea e o veche fumigena care va trece foarte repede si noi ramanem cu lipsa infrastructurii rutiere, ignorati in continuare de autoritatile centrale.
    Apropo de infrastructura, se vorbeste de centura orasului de doi ani deja si nici nu s-au apucat de treaba, desi se laudau ca in 2021 va fi deja gata...vom trai si vom vedea.

    Raportează
  • postat de Iancu Jianul Vineri, 26 Aprilie 2019 09:53 188.24.206.*** Link la comentariu
    11
    26

    Salut Badita ( ne cunoastem...)

    Parerea mea un aeroport este conditionat de fluxul de economie dezvoltata si turism! Noi stam prost la toate capitolele exceptie autodistrugere nationala!

    O tara civilizata nu-si lasa proprii cetateni sa moara in spitale cu nizocomiale, le ingradeste dreptul la munca, ore suplimentare si sambete neplatite, conditii improprii de munca, lipsa unei case, dreptul la stabilititate socio-economica! Statul de stramb rumeno merita linii de lemn peste degete pana nu si le mai simte! Fara mila!

    Raportează
  • postat de Suzi quatro Vineri, 26 Aprilie 2019 09:37 82.137.10.*** Link la comentariu
    12
    21

    Domnilor Consilieri Locali consilieri care au fost angajați și Cred că și plăți pentru munca depusa șunt CONSILIERII POLITICI DE SEZON ELECTORAL ? Astea sunt bancuri ELECTORALE ?FACEȚI UN AEROPORT SI O SĂ VEDEȚI MINUNE CÂȚI VOR PLECA PE SĂPTĂMÂNĂ/ CRED CĂ DACĂ PÂNĂ LA ALEGERILE DIN 2024 SE REALIZEAZĂ NU O SĂ MAI AVEȚI CINE SĂ VĂ VOTEZE AȘA CĂ ÎNMULȚIȚI NUMĂRUL MEMBRILOR FAMILIEI CĂ NOI AVEAM UN DOR DE DUCĂ LA CULES CĂPȘUNELE SI STRUGURI CE NU AU VĂZUT SPANIOLII // SUCCES LA ÎNTRECEREA CAPITALISTĂ CU VECINII NOȘTRI DRAGI DE LA BRĂILA DE LA TANTI ELVIRA/// DAR PENTRU LOC DE AEROPORT CE DĂRÂMAȚI BLOCURILE COMUNISTE SAU VILELE CAPITALISTE //DĂM CU BANUL??

    Raportează
  • postat de Galatean Vineri, 26 Aprilie 2019 09:15 82.137.9.*** Link la comentariu
    11
    15

    Aeroportul are cea mai bună pozitionare în Nordul comunei Vădeni Brăila

    Pentru că este pe axa Brăila - Galaţi şi Moldova - Constanţa

    Raportează
  • postat de Galateanca Vineri, 26 Aprilie 2019 09:01 79.116.104.*** Link la comentariu
    22
    15

    Dar ce se intampla cu aeroportul de la Tulcea ? N-ar fi costurile mai mici daca s-ar moderniza si dezvolta ? Nici distanta fata de Galati si Braila nu e asa mare (aprox. 80 -100 km) si daca se construieste si podul...DACA !

    Raportează
  • postat de Ne-păcălit Vineri, 26 Aprilie 2019 08:09 37.160.109.*** Link la comentariu
    6
    36

    S-au plătit niște studii pentru ,,calule, mănânci ovăz?" Nu se va face nici un aeroport la Galați. Nu mai visati.

    Raportează
  • postat de Raabis-Stefan Badita Vineri, 26 Aprilie 2019 02:39 89.136.231.*** Link la comentariu
    39
    34

    stiti ce-ar insemna aeroport in Galati-Braila???? inchiderea aeroporturilor din Bacau si Tulcea, ca de ala din Constanta nici nu mai vorbim, si asa are trei curse pe saptamana vara si una iarna....

    sunt prea multe aeroporturi in Romania, iar cine spune ca Galatiul e aproape de Bucuresti, sa verifice Timisoara, Arad, Oradea, Satu-Mare, Cluj-Napoca.... astea-s foarte apropiate intre ele (din unu-n altul)....

    Ar trebui investit si in aeroportul Iasi, ca mai apoi aeroporturile Suceava si Bacau sa fie inchise sau lasate doar pentru vizite oficiale si curse speciale.

    Galatiul chiar are nevoie de aeroport, mai ales ca putem avea calatori si din Ucraina si din Basarabia! Daca azi era, inca, Romania Mare, orasul nostru ar fi avut o pozitie centrala in Regiunea Dunarea de Jos, nu una de granita, dar si asa, putem deveni nod international (pana la reunire), nod in care sa fim la intersectia drumurilor Odesa-Bucuresti, Cernauti-Constanta, Chisinau-Bucuresti.....

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.