Evaluaţi acest articol
(5 voturi)
3 comentarii

Numai în primele două luni ale acestui an, pe şoselele din Galaţi au fost aplicate circa 7.000 de amenzi pentru abateri de la prevederile Codului Rutier, valoarea sancţiunilor situându-se în jurul sumei de 2.500.000 de lei. Cu toate acestea, ultimele şapte zile au însemnat un record, şoferii şi pietonii amendaţi în Galaţi fiind sancţionaţi cu peste jumătate de milion de lei.

Constanţa cu care se încalcă legile rutiere în Galaţi arată clar că pietonilor şi mai ales şoferilor nu le pasă nici de propriul buget, nici de permis, în cazul conducătorilor auto, când se abat de la reguli. O demonstrează trendul, de multe ori ascendent al numărului de contravenţii constatate, dar şi „stăruinţa” de care dau dovadă participanţii la trafic în a-şi provoca propriul noroc. În ianuarie şi februarie, în judeţul Galaţi, au fost constatate, oficial, în jur de 7.000 de abateri, de la încălcarea regimului de viteză la traversări neregulamentare, neacordări de prioritate sau depăşiri riscante, toate sancţionate cu amenzi al căror total ajunge undeva în jurul sumei de 2.500.000 de lei. Chiar dacă mai puţine numeric, cazurile de consum de alcool la volan reprezintă o problemă greu, dacă nu imposibil de eliminat, fenomenul cunoscând o accentuare, cu predilecţie, în zilele de week-end şi mai ales pe drumurile din judeţ. Pentru aproape 700 dintre şoferii arşi ca urmare a încălcării regulilor, amenzile au fost dublate de reţinerea permiselor de conducere, ceea ce presupune că aceştia vor avea suspendat dreptul de a şofa pe perioade cuprinse între 30 şi 90 de zile. Măsurile arătate, considerate şi cu caracter preventiv, ar trebui să ducă la o scădere a fenomenului şi la o disciplinare a traficului.

Şi totuşi…

În ultima săptămână reprezentând ultimele zile din februarie şi începutul lunii martie, a fost consemnat recordul începutului de an, cu peste 1.400 de amenzi, totalizând 554.000 de lei, ceea ce indică două ipoteze: ori participanţii la trafic au avut un "vârf" de rebeliune, ori poliţiştii nu am mai iertat nimic.

Suma uriaşă a „zburat”, cel puţin pe hârtie, din buzunarele a 417 vitezomani, 303 pietoni, 201 şoferi care nu purtau centurile de siguranţă, a altor 28 care au depăşit neregulamentar şi de la peste o sută de conducători auto care nu au acordat prioritate pietonilor, în cele mai multe cazuri, dar şi altor vehicule. 222 de şoferi vor trebui, în următoarele luni, să meargă ori pe jos, ori cu autobuzul sau taxiul, pentru că, pentru ei, amenzile au fost dublate de reţinerea permiselor de conducere.

În 13 cazuri, abaterile constatate în trafic au avut conotaţii penale. Pentru opt şoferi prinşi băuţi la volan, doi fără permis, unul cu permisul suspendat, unul care a refuzat să dea probe biologice şi unul care a părăsit locul accidentului, au fost deschise dosare penale.

Citit 1667 ori Ultima modificare Miercuri, 06 Martie 2019 01:11

3 comentarii

  • postat de moni Joi, 14 Martie 2019 20:37 89.137.225.*** Link la comentariu
    0
    1

    Nu intelegeti ca avem foame de bani la buget. Dupa cum se pare a aparut planul de amenzi .Foarte multe sunt date pentru fapte minore si in locuri unde chiar nu exista risc de accident.(mai nou pe stradutele laterale ,din cartiere marginase,unde traficul chiar nu exista dar s-au montat tot felul de indicatoare care nu sunt necesare,de firma de ;PARTID: numita.Primarie.Cu ce ne ajuta centura (inclusiv pe locurile din spate, cănd mai mult stai pe loc in orasele aglomerate,mai nou si Galati. Se sta la panda in zone foarte aglomerate ,cu semafoare care tin citeva secunde si este imposibil sa nu fortezi idiferent ca esti pieton sau sofer Ar fi bine ca acel echipaj sa ajute la fluidizarea circulatiei dupa caz.Vezi Bucurestiul, unde echipajele sunt la vedere in intersectii si chiar de multe ori ajuta la fluidizarea traficului. La Galati dupa cum se pare,singura problema majora a politiei(mai ales locale-specializata in siguranta circulatiei) este problema traficului si nu a hotilor , a vandalismului . a gastilor . violatorillor ,traficantilor.In Galati dupa cum se pare noua moda a politiei este sa patruleze numai din masini .Rar vezi o patrula pe jos,doar in zona pietelor unde intreaba de sanatate o batrana cu o mana de verdeata.Speram sa se schimbe dupa alegeri. nu ca in ultimii 30 de ani

    Raportează
  • postat de Sorin Vineri, 08 Martie 2019 04:11 109.100.26.*** Link la comentariu
    0
    2

    Înainte de a aplica amenzi poliția locală pentru parcarea pe trotuare,primăria ar trebui să facă(asigure)locuri de parcare.
    Poliția locală patrulează prin cartiere,prin locuri unde parcurile sunt insuficiente,dând amenzi de 700 de lei pentru parcare pe trotuar.UNDE putem parca???Răspuns : NU ne interesează,noi aplicăm legea....
    Dar tot legea domnilor consilieri locali,prevede că aveți obligația de a asigura parcări înainte de a amenda (cu sume mult mai mari decât prevede legislația în domeniu-codul rutier).Spor la amenzi!

    Raportează
  • postat de rodax Marți, 05 Martie 2019 09:09 193.231.148.*** Link la comentariu
    4
    19

    amenzile nu sunt date pentru prevenirea incidentelor in trafic,ci sunt date pentru incasari la buget.se sta la tira in dreptul unui indicator de limitare a vitezei si se prind contravenienti care circula sa zicem cu viteze in jur de 70 la ora.in schimb,cei care merg cu peste 100 in afara sunt prinsi rar sau deloc.la fel cei care incalca linia continua sau fac depasiri periculoase.neacordarea de prioritate pare sa devina sport national,la fel condusul sub influenta alcoolului sau drogurilor.pentru astea se dau rar amenzi,si sunt principalele cauze de producere a incidentelor in trafic.

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro