Evaluaţi acest articol
(17 voturi)
6 comentarii

Suspendată de trei ori până acum de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, marea centură ocolitoare a Galaţiului a ajuns la mâna Sfinţilor Mari Împăraţi şi întocmai cu Apostolii, Constantin şi mama sa, Elena. Mai precis, pe 21 mai, când este trecută cu cruce roşie în calendar această sărbătoare creştină, expiră perioada de depunere a ofertelor pentru proiectarea şi construcţia variantei de ocolire.

Ar fi de râs, dacă n-ar fi de plâns! Licitaţia pentru varianta de ocolire Galaţi – marea centură ocolitoare din promisiunile politicienilor – a revenit în desfăşurare după cea de-a treia suspendare.

Ca dovadă că nu exagerăm cu nimic, reluăm istoria pe scurt. Licitaţia a fost lansată pe 5 octombrie 2019 şi suspendată pe 4 noiembrie 2019. Relansată pe 15 ianuarie 2020, procedura a fost suspendată pe 19 februarie, şi repusă în desfăşurare pe 8 mai 2020. Pe 13 mai, când ar fi trebuit să se încheie perioada de primire a ofertelor, procedura era suspendată.

Conform datelor din portalul achiziţiilor publice, a fost publicată o erată prin care termenul limită de primire a ofertelor, 13 mai, a fost prelungit până pe 21 mai, ora 15,00. Rămâne de văzut dacă acest termen va fi respectat, dacă nu vom avea parte de o nouă suspendare – a patra – şi desigur, dacă se vor prezenta ofertanţi.

Reamintim că valoarea estimată a contractului este de 899.555.992 de lei fără TVA. Ca şi drumul expres Brăila-Galaţi, construcţia marii centuri ocolitoare ar urma să fie finanţată din fonduri europene, în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare.

 

Citit 8326 ori Ultima modificare Sâmbătă, 23 Mai 2020 00:21

6 comentarii

  • postat de Geo Marți, 19 Mai 2020 08:17 82.137.9.*** Link la comentariu
    10
    2

    Problema este ca si Galati ul a ramas in coada Romaniei pentru ca nu sa facut nimic la infrastructura,iar marea centura este de fapt ,,mica" pentru ca trece prin oras.Sigur sepoate face o centura peste deal undeva inainte de oras de pe la Sendreni,sau in cel mai usor caz pe malul Catusei,pri fata combinatului ,si inainte se poate iesi undeva pe la Metro.

    Raportează
  • postat de Georgel Luni, 18 Mai 2020 15:02 185.100.87.*** Link la comentariu
    2
    17

    Spre deosebire de actuala mică centură, ce se vrea lărgită prin eforturi locale, dar exact ca şi în cazul așa-zisului drum expres Brăila-Galaţi, această viitoare mare centură OCOLITOARE e o investiție a statului român, pentru statul român. Scopul guvernanților de la București nu este acela de a ne apropia pe noi, orașul Galați, de Iași sau capitala țării, ci invers, acela ca Galațiul să poată fi cât mai ușor de OCOLIT de cei ce vin din Iași sau București spre sau dinspre Giurgiulești-Reni.

    În timp ce noi, gălățenii, visăm investiții de infrastructură care să ne servescă nouă, gălățenilor, în viziunea Bucureștiului orașul Galați e o piedică, un fel de... DOP în calea dezvoltării legăturilor sale cu Iași, Chișinău, Odesa. Drept pentru care, iată, Bucureștiul cheltuie sume uriașe, atât pentru așa-zisul drum expres Brăila-Galați, cât și pentru marea centură OCOLITOARE, numai și numai pentru ca Galațiul să poată fi cât mai ușor... OCOLIT.

    Raportează
  • postat de ADYtza74 Luni, 18 Mai 2020 14:04 5.13.214.*** Link la comentariu
    1
    6

    O tot amana sa nu cumva sa apara unul sa o faca si sa-i puna la cheltuiala.

    Raportează
  • postat de paloma Luni, 18 Mai 2020 12:11 5.13.175.*** Link la comentariu
    3
    29

    Multumim parlamentarilor de Galati pentru sustinere !!!

    Raportează
  • postat de Ion Luni, 18 Mai 2020 09:46 86.124.204.*** Link la comentariu
    9
    25

    Daca ar fi fost vorba de Brasov, Sibiu sau Cluj, de mult ar fi inceput lucrarile! Oricum, nu ne putem compara cu aceste orase, asa-i cand facem parte Moldova, zona dea mai defavorizata din tara. Ma mir ca inca se mai lucreaza la podul peste Dunare de la Braila, cea mai mare lucrare din ultimii ani din aceasta parte a tarii. Unde sunt politicienii nostri locali?

    Raportează
  • postat de Tecucean Luni, 18 Mai 2020 02:22 86.104.139.*** Link la comentariu
    9
    18

    Drumul prin poliţia de frontieră???

    Alţii FAC în Galaţi doar VORBE


    BRAŞOV :

    ​"CFR a primit o ofertă pentru studiul de fezabilitate al căii ferate Braşov - Aeroportul Internațional Ghimbav, iar pe noua linie ferată s-ar putea circula peste trei ani, scrie Bună Ziua Brașov . Se dorește legarea gării Brașov cu terminalul de la aeroportul Ghimbav, electrificarea liniei și construirea unei legături cu linia Feldioara - Bod. Lucrările la aeroportul Brașov au început de câțiva ani, dar au fost o serie de amânări, însă autoritățile locale promit că în 2021 va fi funcțional și spun că au început discuțiile cu tour-operatorii."

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro