Evaluaţi acest articol
(27 voturi)
7 comentarii

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a început operaţiunea de ridicare a platformei de lucru la Podul suspendat peste Dunăre, care va uni Galațiul și Brăila de malul tulcean al fluviului.

Turnurile de susţinere a celor două cabluri, construite pe cele două maluri ale Dunării sunt deja gata şi au o înălţime de 192 metri, fiind cele mai înalte construcţii din România.

Calea de rulare a podului va fi formată din 80 de segmente de tablier, fiecare cu o lungime de 25 de metri și o greutate de 250 tone.

Cablurile cu ajutorul cărora se va realiza suspendarea podului au o greutate de peste 6.700 tone, sunt produse de o companie japoneză şi au o garanţie de 120 de ani.

Licitaţia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri europene în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea drumurilor de legătură.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de aproape 2 kilometri și este cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. 

La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Citit 5844 ori Ultima modificare Joi, 20 Mai 2021 20:10

7 comentarii

  • postat de caddy Marți, 01 Iunie 2021 13:35 89.238.225.*** Link la comentariu
    18
    4

    Traiasca PSD-ul si Tudose, singurii care au facut si vor mai face ceva in Romania. Restu e can-can, chiar imi place sa faceti spume la gura dar 'a fact is a fact'.

    Raportează
  • postat de Bibanul Miercuri, 26 Mai 2021 18:02 188.24.243.*** Link la comentariu
    4
    9

    Catre @Hhaha: Acela este un aeroport privat, nu construit de stat...

    Raportează
  • postat de Hhaha Luni, 24 Mai 2021 11:15 37.162.143.*** Link la comentariu
    7
    15

    Scuzați off topicul dar am rămas uimit cum autoritățile din zona Harghita au reușit să construiască un aeroport internațional. E un județ de aproape 3 ori mai mic decât județul Galați dar ăia au reușit.

    Raportează
  • postat de paul_7 Vineri, 21 Mai 2021 14:43 109.99.0.*** Link la comentariu
    5
    48

    Daca se ocupau cei de Tancrad si Lemacons trebuia sa vedem cel putin doua solicitari de modificare a valorii contractului pana acum si cel putin o modificare a termenului de finalizare a contractului/lucrarii. Dar cum acolo nu sunt alesii locali care sa le aprobe imediat toate solicitarile nu s-au bagat, s-au pastrat doar pentru lucrari mai locale

    Raportează
  • postat de ariciul Vineri, 21 Mai 2021 10:48 89.39.81.*** Link la comentariu
    39
    7

    Hai hai si iar hai.Doi piloni si restul ....scai.Si nici drumuri nu pre ai.Nu stiu cand e gata podul ,dar sper si io ca netotul,ca de 30 de ani incoace......Nimic nu vad ,nimic nu-mi place.

    Raportează
  • postat de Marcu D Vineri, 21 Mai 2021 09:12 5.2.209.*** Link la comentariu
    7
    25

    Eronat. "Turnurile de susţinere a celor două cabluri, construite pe cele două maluri ale Dunării sunt deja gata şi au o înălţime de 192 metri, fiind cele mai înalte construcţii din România."
    Turnurile respective ocupa pozitia 34 ca inaltime in tara noastra. A se vedea
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Lista_celor_mai_%C3%AEnalte_structuri_din_Rom%C3%A2nia
    Cosurile de la ROMAG TERMO Halanga si de la Complexul energetic Turceni le-am vazut personal; au fost construite integral de romani. Sunt impresionante.

    Raportează
  • postat de macarie banu Joi, 20 Mai 2021 22:07 95.76.3.*** Link la comentariu
    15
    44

    parca imi pare rau ca lipseste Tancrad si Lemacons din peisaj........bagau si ei o bordurica,un asfaltzel ceva,un betonas.....era si ceva romanesc in podul asta.....

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.