* Oamenii de afaceri manifestă reticenţă faţă de investiţiile directe în raionul învecinat *
Deficitul de informaţii marchează relaţiile economice transfrontaliere, se arată într-un studiu sociologic realizat de CJ Galaţi în rândul a 330 de IMM-uri din judeţul Galaţi şi raionul Cahul.
Astfel, s-a constat că 67,7 la sută dintre întreprinzători erau foarte puţin informaţi, iar 32,3 la sută puţin informaţi în legătură cu oportunităţile oferite de mediul de afaceri din cele două regiuni.
Cu toate acestea, studiul a evidenţiat că există un interes real de a dezvolta noi afaceri şi noi raporturi de colaborare între agenţii economici, în special din partea oamenilor de afaceri din raionul Cahul.
În ceea ce-i priveşte pe oamenii de afaceri din Galaţi în raport cu Cahulul, aceştia sunt interesaţi de intrarea pe o piaţă nouă cu potenţial mare, în care forţa de muncă şi materia primă sunt ieftine, iar spaţiile de producţie sunt disponibile la preţuri accesibile.
Studiul a mai relevat că există, totuşi, un interes relativ scăzut pentru promovarea imaginii firmelor româneşti în Cahul comparativ cu interesul firmelor modoveneşti de a-şi promova imaginea la Galaţi.
Acest lucru denotă că oamenii de afaceri gălăţeni manifestă reticenţă faţă de investiţiile directe în raionul Cahul, preferând mai mult eventualele raporturi de parteneriat sau colaborare economică.
„Explicaţia acestei situaţii se regăseşte în instabilitatea economică şi politică, necunoaşterea legislaţiei, problemele de comunicare, slaba promovare a mediului de afaceri din Cahul, lipsa unor legături de afaceri, lipsa forţei de muncă calificate”, se arată în studiul sociologic.
În ciuda dificultăţilor, trei sferturi dintre oamenii de afaceri şi-au manifestat dorinţa de a fi mai informaţi în privinţa programelor de finanţare europeană, legislaţie, facilităţile fiscale locale sau guvernamentale, bonitatea firmelor sau evoluţiile de pe piaţa muncii.
Mass-media este considerată principalul mediu de comunicare a informaţiilor pentru IMM-uri, după site-urile de specialitate de pe internet.