Evaluaţi acest articol
(2 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Tinerii gălăţeni care au finalizat în acest an studiile liceale, postliceale sau universitare și care nu-și găsesc un loc de muncă au dreptul, potrivit legislației în vigoare, să solicite indemnizație de șomaj. Aceasta li se acordă timp de șase luni, perioadă în care pot beneficia și de anumite servicii de consiliere și formare profesională, inclusiv de acordarea unui stimulent de inserţie, dacă se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni.

De indemnizaţia de şomaj, în cuantum de 260 de lei pe lună, pot beneficia absolvenţii instituţiilor de învăţământ în vârstă de minimum 16 ani, dacă se înregistrează la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Galaţi, în termen de 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, ca persoană în căutarea unui loc de muncă. Înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă este o etapă prealabilă și obligatorie în vederea obținerii facilităților acordate potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă.
În cazul absolvenţilor de liceu, indiferent dacă au promovat sau nu examenul de bacalaureat, termenul pentru înscrierea la AJOFM este de 60 de zile de la încheierea cursurilor claselor terminale din învăţământul liceal. Elevii care nu au situația școlară încheiată la toate materiile se pot înregistra în evidentele agenției în termen de 60 de zile de la data promovării examenului de corigenţă, dată înscrisă în adeverința eliberată de instituția de învățământ.
În cazul absolvenţilor de studii superioare, termenul de 60 de zile în interiorul căruia trebuie să se înregistreze la AJOFM începe de la finalizarea studiilor anului terminal sau de la data promovării examenului de licenţă (dacă persoana promovează examenul de licenţă în termen de 12 luni de la finalizarea studiilor).
Actele necesare pentru înregistrarea absolvenților în evidenţa AJOFM ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă sunt: cartea de identitate, actele de studii/ adeverință eliberată de la secretariatul institituției școlare care atestă absolvirea, precum şi o declaraţie pe proprie răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, că persoana are sau nu are restricţii medicale care o împiedică să presteze o anumită muncă.
Absolvenții instituțiilor de învățământ și absolvenții școlilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care în termen de 60 de zile de la absolvire se înregistrează la AJOFM și în acest termen se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, beneficiază de o primă de inserție egală cu de trei ori valoarea indicatorului social de referință în vigoare la data încadrării (1.500 de lei). Plata se efectuează în doua tranșe: prima după încadrare și a doua după cele 12 luni.
Conform AJOFM Galaţi, prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.

Citit 1238 ori Ultima modificare Marți, 07 Iulie 2020 18:28

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.