Negocierile dintre consumatori și bănci, tot mai rapide

Negocierile dintre consumatori și bănci, tot mai rapide
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Timpul mediu în care se soluționează o negociere dintre un consumator și o bancă în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a scăzut la 33 de zile în 2021, față de 59 de zile în 2020 și 55 de zile în 2019, informează instituția. Practic, conciliatorii au ajuns la o rezolvare a problemelor semnalate de consumatori cu 40% mai rapid față de anii precedenți. Eficiența concilierii vine și din experiența pe care au dobândit-o conciliatorii Centrului.

Conform reprezentanților CSALB, gălățenii au trimis 45 de cereri de negociere cu băncile, în decursul anului 2021.

Totodată, și timpul mediu de redactare a unei cereri cu ajutorul aplicației de pe site-ul csalb.ro s-a redus cu aproape un minut față de anul 2020, când o cerere era completată pe site în 5 minute și 8 secunde. Reducerea timpului de redactare a cererii arată faptul că aplicația IT este mai accesibilă consumatorilor și că aceștia sunt mai informați în legătură cu procedura concilierii, dar și cu documentele care trebuie încărcate în cererea completată pe site-ul Centrului.

CSALB reamintește consumatorilor că o cerere are mai multe șanse să fie acceptată spre negociere de o bancă sau un IFN dacă situația descrisă în cerere este însoțită de documente justificative relevante.

Citit 923 ori Ultima modificare Joi, 24 Martie 2022 23:11

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.