Calea ferată de tip ex-sovietic din Galați va fi reabilitată în regim de urgență

Calea ferată de tip ex-sovietic din Galați va fi reabilitată în regim de urgență
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Cei patru kilometri de cale ferată cu ecartament larg, dintre Giurgiulești și silozul din Port Docuri, vor fi reabilitați în procedură simplificată, a informat, joi, europarlamentarul Dan Nica. Așa cum ați putut citi, ieri, în articolul "Hei-rup guvernamental cu linia ferată ex-sovietică din Galați" publicat de „Viața liberă”, respectiva cale ferată, pe care pot circula vagoanele de marfă din statele spațiului ex-sovietic, devine de o importanță crucială pentru salvarea exporturilor de cereale ale Ucrainei.

"Reabilitarea celor 4 km de cale ferată cu ecartament larg va intra în procedură simplificată, astfel încât foarte repede această porțiune să fie redată traficului. O să am și o discuție cu dl director al Regionalei CFR Galați, ca să vedem dacă și cei 800 de metri pe care îi vrea pentru Port Bazinul Nou pot intra în aceeași procedură simplificată, pentru că știu că a mai fost o solicitare și am văzut că se poate. Toată lumea și-a adus aminte de lucrurile importante care ar fi trebuit făcute în ultimii 30 de ani și ne ocupăm și de acest lucru", a afirmat dan Nica, într-o conferință de presă.

Europarlamentarul a precizat că România are un dublu obiectiv în această chestiune a reabilitării căii ferate cu ecartament larg din Portul Galați. „Sunt mari cantități de cereale care trebuie să meargă la export. Sigur că, venind prin Galați, este și o revitalizare a porturilor. Iar dacă nu reușim să ajutăm Ucraina să trimită aceste cereale la export, va fi o creștere a prețurilor inclusiv în România, pentru că suntem conectați la piața globală. Trebuie să rezolvăm această chestiune, care poate provoca efecte umanitare severe. Sunt țări care depind în proporție de sută la sută de ce facem noi acum, aici. Ne putem aștepta chiar la un aflux mare de migranți, pentru că foamea duce la lucruri disperate", a mai spus Dan Nica.

După cum ați putut citi în "Viața liberă", mai există și în Port Bazinul Nou o structură de cale ferată cu ecartament larg, care trebuie reabilitată pe o lungime de 500 de metri și prelungită cu încă 800 de metri, pentru ca cerealele să poată fi descărcate direct pe barje sau pe nave.

Citit 3213 ori Ultima modificare Sâmbătă, 16 Aprilie 2022 02:16

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.