Linia cu ecartament larg din Galați ar putea fi gata abia la toamnă
Foto: mapio.net

Linia cu ecartament larg din Galați ar putea fi gata abia la toamnă
Gara Larga
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Regionala CFR Galați a scos la licitație, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, proiectul pentru lucrările de reparații a liniei de cale ferată cu ecartament larg din portul Galați, precum și al liniei cu cale normală care ajunge în silozul din Port Docuri.

Proiectul "Lucrări de reparație a liniei 706 J Cale Largă - Galați Larga Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri și a liniei cale normală Galați Mărfuri - Port Docuri - Siloz" are o valoare totală estimată de aproximativ 1,29 milioane de lei, circa 260.000 de euro.

"Pentru punerea ȋn siguranţă a circulației materialului rulant pe aceste linii sunt necesare lucrări de înlocuire a traverselor din lemn necorespunzătoare și a materialului mărunt de prindere uzat. Prin achiziționarea acestei lucrări, se stabilește ca obiectiv înlocuirea traverselor din lemn normale, speciale pentru aparate de cale și pentru linia largă, a tirfoanelor uzate, completarea prismei cu piatră spartă și îndepărtarea vegetației crescute ce nu mai asigura vizibilitatea și gabaritul, în vederea aducerii liniei în parametrii necesari pentru viteza de circulație de 10 km/oră a trenurilor de marfă", precizează Regionala CFR Galați.

Criteriul de atribuire a contractului este prețul cel mai scăzut. Termenul-limită pentru primirea ofertelor este 19 mai, iar acestea trebuie să fie valabile până pe 19 septembrie. Durata prevăzută pentru efectuarea lucrărilor este de 60 de zile, ceea ce înseamnă că linia cu ecartament larg din portul Galați ar putea fi funcțională abia la toamnă.

Această linie ferată, nefolosită din anii ’90, este considerată de Guvernul României "crucială" pentru preluarea exporturilor ucrainene, în special de cereale, care să fie încărcate pe nave în Docuri și în Bazinul Nou și transportate apoi pe Dunăre. În consecință, Guvernul a decis reabilitarea de urgență și în procedură simplificată a liniei de cale ferată cu ecartament larg. Numai că, iată, în România, "de urgență" înseamnă cel puțin șase luni, dacă nu mai mult, până când trenurile vor putea circula din nou pe această cale ferată. Acum suntem în aprilie. Sunt oare dispuși ucrainenii să ne aștepte până la toamnă, pentru a-și trimite exporturile prin România?

Citit 3867 ori Ultima modificare Joi, 28 Aprilie 2022 02:18

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.