Linia cu ecartament larg din Galați ar putea fi gata abia la toamnă
Foto: mapio.net

Linia cu ecartament larg din Galați ar putea fi gata abia la toamnă
Gara Larga
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Regionala CFR Galați a scos la licitație, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, proiectul pentru lucrările de reparații a liniei de cale ferată cu ecartament larg din portul Galați, precum și al liniei cu cale normală care ajunge în silozul din Port Docuri.

Proiectul "Lucrări de reparație a liniei 706 J Cale Largă - Galați Larga Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri și a liniei cale normală Galați Mărfuri - Port Docuri - Siloz" are o valoare totală estimată de aproximativ 1,29 milioane de lei, circa 260.000 de euro.
"Pentru punerea ȋn siguranţă a circulației materialului rulant pe aceste linii sunt necesare lucrări de înlocuire a traverselor din lemn necorespunzătoare și a materialului mărunt de prindere uzat. Prin achiziționarea acestei lucrări, se stabilește ca obiectiv înlocuirea traverselor din lemn normale, speciale pentru aparate de cale și pentru linia largă, a tirfoanelor uzate, completarea prismei cu piatră spartă și îndepărtarea vegetației crescute ce nu mai asigura vizibilitatea și gabaritul, în vederea aducerii liniei în parametrii necesari pentru viteza de circulație de 10 km/oră a trenurilor de marfă", precizează Regionala CFR Galați.
Criteriul de atribuire a contractului este prețul cel mai scăzut. Termenul-limită pentru primirea ofertelor este 19 mai, iar acestea trebuie să fie valabile până pe 19 septembrie. Durata prevăzută pentru efectuarea lucrărilor este de 60 de zile, ceea ce înseamnă că linia cu ecartament larg din portul Galați ar putea fi funcțională abia la toamnă.
Această linie ferată, nefolosită din anii ’90, este considerată de Guvernul României "crucială" pentru preluarea exporturilor ucrainene, în special de cereale, care să fie încărcate pe nave în Docuri și în Bazinul Nou și transportate apoi pe Dunăre. În consecință, Guvernul a decis reabilitarea de urgență și în procedură simplificată a liniei de cale ferată cu ecartament larg. Numai că, iată, în România, "de urgență" înseamnă cel puțin șase luni, dacă nu mai mult, până când trenurile vor putea circula din nou pe această cale ferată. Acum suntem în aprilie. Sunt oare dispuși ucrainenii să ne aștepte până la toamnă, pentru a-și trimite exporturile prin România?






Citit 3394 ori Ultima modificare Joi, 28 Aprilie 2022 02:18

5 comentarii

  • postat de Popovici
    Miercuri, 27 Aprilie 2022 19:00
    86.124.126.***
    Agentul economic local și-a făcut treaba, am fost la shop și am văzut, însă statul, statul roman, aceasta structura performanta duce intenționat lucrarea către... Trist ca nu se implica cineva local, ca poate s-ar creea locuri de munca! Vai mama noastră!
    0
    1
    Raportează
  • postat de MIHAI
    Miercuri, 27 Aprilie 2022 16:49
    79.118.10.***
    Cum or fi făcut Americanii cei vreo 4.200 km ai Autostrăzii Alaska într-o vară?!
    0
    1
    Raportează
  • postat de Sabotor
    Miercuri, 27 Aprilie 2022 06:10
    37.160.10.***
    Avem un guvern de sabotori prorus care nu reprezinta interesele României.
    3
    15
    Raportează
  • postat de Galatean
    Miercuri, 27 Aprilie 2022 05:52
    5.13.133.***
    Daca erau intretinute nu se ajungea aici , vazand ca volumul de marfuri scade , disponibilizari , delasari si nebagarea in seama a triajelor a liniilor a ecartartamentelor au ajuns pline cu balarii si copaci pe linii si ajuns la starea care de acum .Ministrul Transporturilor a fost si prim-ministru , ia pasat atunci de ceva la acea vreme?
    0
    16
    Raportează
  • postat de P.
    Miercuri, 27 Aprilie 2022 03:57
    70.80.50.***
    O sa fie gata la toamna pentru primirea cu flori a trupelor rusesti.
    Odesa pica in luna mai.
    Rusi vor fi la Reni in august.
    17
    3
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.