Cerealele ucrainene ar putea fi descărcate în Galaţi direct pe nave

Cerealele ucrainene ar putea fi descărcate în Galaţi direct pe nave
Evaluaţi acest articol
(26 voturi)

Calea ferată cu ecartament larg din Portul Galați ar putea fi prelungită cu câteva sute de metri, astfel încât vagoanele cu cereale care sosesc din Ucraina, prin Republica Moldova, să poată fi descărcate direct pe nave sau pe barje. S-ar tripla astfel capacitatea de descărcare a mărfurilor venite din zona de conflict.

Ministrul Economiei, gălățeanul Florin Spătaru, a anunțat, zilele trecute, că îi va cere acest lucru ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. "Galațiul va fi un pol în asigurarea legăturii feroviare şi rutiere în zona portuară între Republica Moldova și Ucraina și restul Europei. Un nou proiect de infrastructură feroviară ar putea eficientiza și mai mult transportul de marfă dinspre Ucraina, spre Galați, implicit spre Europa: prelungirea liniei de cale ferată largă din Portul Bazinul Nou din Galați cu aproximativ 600 de metri, o investiție care se adaugă la modernizarea liniei de cale ferată cu ecartament larg, ce a fost dată în folosință. Voi discuta cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, despre implementarea urgentă a acestui proiect, întrucât este nevoie de preluarea fluxului de marfă suplimentar, provenit din zona de conflict. În plus, această investiție ar putea contribui atât la dezvoltarea transportului multimodal, cât și la asigurarea fluxurilor de mărfuri către Portul Constanța", a afirmat ministrul Economiei.

Necesitatea prelungirii liniei cu ecartament larg până la Dunăre v-a fost prezentată de "Viața liberă" încă de la jumătatea lunii aprilie. "Există și în Port Bazinul Nou o structură de cale ferată cu ecartament larg, care trebuie reabilitată pe o lungime de 500 de metri și prelungită, pentru ca cerealele să poată fi descărcate direct pe barje sau pe nave", ne-a declarat, la acea vreme, directorul general al Administrației Portuare a Dunării Maritime (APDM) Galați, Marcela-Daniela Costea.

Ministrul Florin Spătaru mai afirmă că, prin prelungirea liniei cu ecartament larg din Port Bazinul Nou, se va realiza posibilitatea operării unui tren complet de vagoane, crescând capacitatea frontului de descărcare de la 10 vagoane/zi la 30 de vagoane, aproximativ 42.000 de tone/lunar.

Citit 5156 ori Ultima modificare Luni, 18 Iulie 2022 00:39

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.