Cerealele ucrainene ar putea fi descărcate în Galaţi direct pe nave

Cerealele ucrainene ar putea fi descărcate în Galaţi direct pe nave
Evaluaţi acest articol
(26 voturi)

Calea ferată cu ecartament larg din Portul Galați ar putea fi prelungită cu câteva sute de metri, astfel încât vagoanele cu cereale care sosesc din Ucraina, prin Republica Moldova, să poată fi descărcate direct pe nave sau pe barje. S-ar tripla astfel capacitatea de descărcare a mărfurilor venite din zona de conflict.

Ministrul Economiei, gălățeanul Florin Spătaru, a anunțat, zilele trecute, că îi va cere acest lucru ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. "Galațiul va fi un pol în asigurarea legăturii feroviare şi rutiere în zona portuară între Republica Moldova și Ucraina și restul Europei. Un nou proiect de infrastructură feroviară ar putea eficientiza și mai mult transportul de marfă dinspre Ucraina, spre Galați, implicit spre Europa: prelungirea liniei de cale ferată largă din Portul Bazinul Nou din Galați cu aproximativ 600 de metri, o investiție care se adaugă la modernizarea liniei de cale ferată cu ecartament larg, ce a fost dată în folosință. Voi discuta cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, despre implementarea urgentă a acestui proiect, întrucât este nevoie de preluarea fluxului de marfă suplimentar, provenit din zona de conflict. În plus, această investiție ar putea contribui atât la dezvoltarea transportului multimodal, cât și la asigurarea fluxurilor de mărfuri către Portul Constanța", a afirmat ministrul Economiei.

Necesitatea prelungirii liniei cu ecartament larg până la Dunăre v-a fost prezentată de "Viața liberă" încă de la jumătatea lunii aprilie. "Există și în Port Bazinul Nou o structură de cale ferată cu ecartament larg, care trebuie reabilitată pe o lungime de 500 de metri și prelungită, pentru ca cerealele să poată fi descărcate direct pe barje sau pe nave", ne-a declarat, la acea vreme, directorul general al Administrației Portuare a Dunării Maritime (APDM) Galați, Marcela-Daniela Costea.

Ministrul Florin Spătaru mai afirmă că, prin prelungirea liniei cu ecartament larg din Port Bazinul Nou, se va realiza posibilitatea operării unui tren complet de vagoane, crescând capacitatea frontului de descărcare de la 10 vagoane/zi la 30 de vagoane, aproximativ 42.000 de tone/lunar.

Citit 4776 ori Ultima modificare Luni, 18 Iulie 2022 00:39

5 comentarii

  • postat de Alex
    Luni, 18 Iulie 2022 08:26
    213.177.4.***
    Bine punctat Omu Păianghen.
    Raspunsul este NU, facem voluntariat .
    Pot sa-ti spun ca o parte din taxe, prin care se aduceau bani multi la buget ...ghici ce ........ s-au scos.
    Ce credeai ca multinationalele accepta sa fie taxate ?
    Au batut cu pumnul in masa si noi ne-am executat .
    0
    1
    Raportează
  • postat de Omu Păianghen
    Duminică, 17 Iulie 2022 13:39
    5.13.129.***
    OK, și care este avantajul Galațiului?
    Primim un procent din cereale? Ceva taxe?
    Sau facem muncă de voluntariat pentru ucrainieni?
    1
    6
    Raportează
  • postat de de ce posteaza doar hateri?
    Sâmbătă, 16 Iulie 2022 20:23
    89.39.81.***
    in galatiul asta toti vor salariu de occident. gresit. du-te acolo si vezi daca poti sa faci fata. dupa aia daca faci comparatia muncii/bani pe efort fizic sau intelectual poti sa zici ca vreau sa muncesc afara sau in romania. e usor de postat. vrem....ce trebuiau sa fie imbracati in salopete murdare? bine ca nu baga nimeni in seama postarile astea......
    3
    4
    Raportează
  • postat de paloma
    Sâmbătă, 16 Iulie 2022 18:13
    5.13.215.***
    @Alin - nu fi Gica Contra...instalatiile exista...In loc sa bage in siloz baga direct in nava/barja...Calea ferata cu ecartament rusesc nu e.... Forta de munca se va gasi ca nu e nevoie de "rocket science" !!!
    Cum razboiul nu pare a se opri anul asta, investitia chiar are rost !
    7
    4
    Raportează
  • postat de Alin
    Sâmbătă, 16 Iulie 2022 09:07
    78.96.84.***
    Din birou este foarte simplu sa descarci vagoanele direct pe nave.
    La felul cum au venit imbracati sa studieze problema pe teren
    nici nu mai exista indoiala.
    Intrebarea este...Cu ce? Si mai ales...Cu cine?
    Instalatii speciale care costa sute de mii de euro...Cine plateste pentru ele?
    Cu ce oameni? Cine vine sa se angajeze pe vorbe goale si prosteala cu putin peste minima pe economie.
    4
    26
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.