Încă un investitor important a ales Brăila, în loc de Galați. Cehii de la Tesla s-au oprit (și ei) în județul vecin

Încă un investitor important a ales Brăila, în loc de Galați. Cehii de la Tesla s-au oprit (și ei) în județul vecin
Evaluaţi acest articol
(52 voturi)

Cehii de la Tesla vor construi la Brăila o fabrică de echipamente pentru stocarea energiei electrice, în valoare de aproape 100 de milioane de euro. Ar putea fi un prim efect al amplasării podului peste Dunăre în județul vecin, din moment ce unul dintre motivele alegerii orașului Brăila a fost, conform cehilor, „proximitatea față de portul Constanța”.

Tesla Energy Storage, companie înfiinţată în iunie, dar care face parte din grupul ceh Tesla, producător de echipamente energetice, va demara anul viitor construcţiile la o fabrică de echipamente pentru stocarea energiei la Brăila, a informat Ziarul Financiar. Investiţia se va ridica la 450 de milioane de lei, fiind susţinută printr-un ajutor de stat de 200 de milioane de lei. „Am ales acest loc (Brăila) cu multă grijă pentru că îndeplinea mai multe criterii: proximitatea faţă de portul Constanţa, zona liberă, profilul industrial al zonei şi dezvoltările semnificative pe zona de energie verde“, a declarat Dusan Lichardus, cofondator şi preşedintele consiliului de administraţie al grupului Tesla din Cehia, potrivit sursei citate.
Unitatea de producţie va realiza, în principal, sisteme de stocare a energiei pentru consumatorii industriali şi pentru proiectele mari de energie solară şi eoliană. Totodată, fabrica va produce şi module de baterii destinate segmentului rezidenţial, dar şi module pentru industria auto, a mai scris Ziarul Financiar.

Încă o investiție pe care Galațiul o trece la „nerealizate”


Investițiile de zeci și sute de milioane de euro care se fac la Brăila de câțiva ani încoace sunt un capitol dureros pentru gălățeni, care consideră că administrația locală și cea județeană nu fac destule eforturi pentru a atrage investitori. Motive de frustrare pentru cei din Galați ar fi destule, dacă ne uităm la câteva exemple.
Mai întâi, japonezii de la Yazaki, care au făcut o fabrică de echipamente auto, un exemplu „clasic” al celor care vorbesc despre investițiile „pierdute” de Galați în favoarea Brăilei. Investiție de 40 de milioane de euro, peste 3.000 de locuri de muncă. Au fost apoi chinezii de la Liting Universal Group, care au deschis, tot la Brăila, o fabrică de corpuri de iluminat – investiție de 17 milioane de euro și cel puțin 200 de noi locuri de muncă. Investiția s-a făcut într-unul dintre cele două mall-uri pe care Brăila le-a avut înainte ca în Galați să se deschidă Shopping City.
Apoi, chiar în acest an, o altă investiție, de data aceasta a unui român, la Lacu Sărat de lângă Brăila, în valoare de 20 de milioane de euro. Omul de afaceri Vasile Dogărescu, proprietarul lanțului de stații de carburant Eldomir, a inaugurat un resort premium cu 185 de camere, centru de evenimente și centru de tratament și wellness, șase restaurante, trei baruri, plajă privată și piscine. Resortul a pornit la drum cu 100 de angajați, majoritatea din Brăila și din județele limitrofe.
Acum, Tesla anunță că va construi anul viitor o fabrică de echipamente de stocare a energiei. Circa 90 de milioane de euro investiți, la prima strigare, și se preconizează vreo 2.000 de locuri de muncă. Nou-nouțe!

Ce are Brăila și nu are Galațiul?


Conform președintelui consiliului de administrație al Tesla, argumentele în favoarea Brăilei au fost proximitatea față de portul Constanța, zona liberă, profilul industrial al zonei și dezvoltările semnificative pe zona de energie verde. La niciunul din aceste capitole Galațiul nu stă foarte rău față de Brăila. Suntem mai departe de Constanța cu numai vreo 15-20 de kilometri, zonă liberă avem și noi, profilul industrial există și el, iar Galațiul este și el unul dintre județele foarte căutate de investitorii în energie verde, în parcuri eoliene.
Și atunci? Surse din administrația locală ne-au spus că Galațiul nici nu a fost măcar întrebat de cei de la Tesla, care se pare că au ales direct Brăila. Un mare avantaj al brăilenilor îl constituie podul peste Dunăre, a cărui construcție avansează văzând cu ochii. Și la Galați se traversează Dunărea, numai că se face cu bacul, stând la cozi și rugându-te să fie Dunărea destul de adâncă. Pe pod e altceva, treci când vrei tu, nu când pot alții să te ducă.
Și, poate, mai e o explicație. „Primarul de la Brăila a lotizat terenuri, în funcție de necesitățile pentru investitori, pe zonele limitrofe ale căilor rutiere ce fac legătura cu podul, pentru stații peco, service-uri auto, parcări autoturisme și mai ales camioane, spălătorii, moteluri etc. La noi nu se întâmplă nimic”, ne-a spus unul dintre oamenii de afaceri din Galați.

Citit 32884 ori Ultima modificare Miercuri, 24 August 2022 09:54

29 comentarii

  • postat de Griggio
    Vineri, 26 August 2022 15:53
    109.103.240.***
    Pentru galatenii infuriati precum gogosile.

    Gara fluviala din Braila ( monument istoric) a fost vanduta de galateni unui galatean.
    Capitania portului ( care era acolo de 100 de ani ) a fost data afara...apoi s-a construit alta Capitanie.
    Toti cei din cartierul Galatiului care se afla pe terenul Brailei platesc taxe la Galati.
    Numai in Romania se poate intampla asa ceva. Orasul Galati, judetul Braila !!!
    Moara Lichiardopol ( cea mai mare moara interbelica , monument istoric ) a fost luata de galateni si lasata in paragina.
    Cu fabrica de paine din imediata vecinatate s-a intamplat la fel.
    Portul Braila care a fost cel mai mare port de la Dunare este administrat de Galati.
    Si lista ar putea sa fie completata...
    Asa ca inainte sa dati din gura mai informati-va putin.
    La Braila au fost 2 moll-uri. Daca cineva n-a vazut, nu inseana ca n-au fost.
    In ce priveste podul peste Dunare, orice om cu 2 neuroni stie ca la Braila, Dunarea este mai putin lata.
    Iata cum ajungem la probleme de ordin economic.
    In ce priveste tunelul, ar trebui sa vorbeasca unul care stie ce presupune asta.
    Practic ar trebui sa fie doua tuneluri cu sistem de ventilatie pe sens si acces pentru mentenanta.
    Aici nu mai vorbim de costuri....

    Cine intelege - bine, cine nu.....

    Sal'tare taica si noroc !
    1
    1
    Raportează
  • postat de ?
    Marți, 23 August 2022 16:27
    5.13.134.***
    https://www.viata-libera.ro/eveniment/187827-doua-curse-cu-bacul-suspendate-la-noapte

    IATĂ DE CE ERA ȘI DE ESTE ȘI VA FI ÎNTOTDEAUNA NECESAR/FEZABIL/UTIL ȘI REALIZAREA/CONSTRUIREA CONEXIUNII/RUTEI DIRECTE TRANZITABILĂ/FRECVENTABILĂ DINTRE GALAȚI și Tulcea...
    De și-ar da mâna și de s-ar înțelege cele două județe în a conlucra întru realizarea/modernizarea/construirea și a rutei directe dintre GALAȚI și TULCEA prin tunel de subtraversarea Dunării, emancipând/evoluând locația traversabilă de la IC Brătianu(TULCEA) +GALAȚI.

    Fără conexiuni rutiere suntem zero(0) ca și oraș, județ... Nu te ia nimeni în seamă, nu prezinți interes pentru a investi aci în a crea/deschide afaceri/locuri de muncă.
    2
    2
    Raportează
  • postat de ?
    Marți, 23 August 2022 16:21
    5.13.134.***
    Fără conexiuni rutiere suntem zero(0) ca și oraș, județ... Nu te ia nimeni în seamă, nu prezinți interes pentru a investi aci în a crea/deschide afaceri/locuri de muncă.
    0
    2
    Raportează
  • postat de M
    Marți, 23 August 2022 16:17
    213.233.88.***
    @ Cititor1

    Pe bune măi sitizăn brăilițean...!???
    Dar n-ați vrea voi ca toate lucrurile vune să fie construite/realizate la GALAȚI iar voi brăilițenii sau voi unii cetățanuri gălățani cu "succesuri" să fiți mulțumiți așa...cu totul a fi făcut/construit/realizat la Galați!???

    Tot băgați sluenii/strâmbe ca gălățenii să se resemneze, să se mulțumească, cu ce se construiește la alții și cu NIMICUL susținut de unii ca voi, care de veacuri vă smiorcăiți că nu se schimbă nimic la/în GALAȚI.

    Dar n-ați vrea voi(că asta pare că-i mentalitatea voastră, a ubora scl!f0siți TRĂDĂTORI locali) ca toate lucrurile bune să fie construite/realuzate la/în Brăilița iar gălățenii cu GALAȚIUL să fie doar groapa de g7n0i/dejecții a brăilițenilor, scurse dinspre Brăilița/brăilițeni către GALAȚI/gălățeni...!???

    Nu v-a ajuns bre, stimavile, nu v-ați săturat să le tot spuneți gălățenilor p0rcăria/m!zeria asta că ce se face/realizează/construiește la alții(în alte orașe/județe, în orașul vecin brăilițean) e bun și pentru gălățeni/GALAȚI...???

    Dacă aveam realizată conexiunea directă, tranzitabilă, prin tunel de subtraversarea fluviului Dunărea, între orașele/județele/regiunile istorice Galați(Moldova)_Tulcea(Dobrogea) astăzi probabil că mulți ar fi ales GALAȚIUL, și nu l-ar fi evitat/ocolit ca până acum.

    Buba nu a fost, niciodată/dintotdeauna, (numai) la aleșii noștri politici(care ce să vedeți că ei "reprezentanții" noștri politici "sunt emanați?/sl0boziți?" tocmai din pleava cetățenilor noștri locali ce-i aleg/votează și-i susțin/"edocă?" astfel(în demersurile lor sau în adormirea/inactivitatea lor pentru GALAȚI) de a nu munci/ține cu/la proiectele GALAȚIULUI a fi realizate/realizabile, în primul rând pentru GALAȚI/gălățeni...

    Normal că ne ocolosc/evită toți orașul GALAȚI când unii văd că nimic nu se vrea a fi constryit/realizat local ca și conexiuni locale directe xu celelalte orașe/județe/regiuni...

    Le puțea unora(TRĂDĂTORI LOCALI GĂLĂȚENI) a se realiza și conexiunea directă a infrastructurii dintre orașele/jydețele GALAȚI+Tulcea...

    Ba chiar unii scl!f0siți TRĂDĂTORI LOCALI de p-aci de pe cocioc gălățean tot încercau să ne prostească, spunându-ne că la ce bun a fi realizat tunel de subtraversarea Dunării, că, Vezi Doamne, ce ar conecta 0acel tunel că dincolo e pustiu... Ăștia TRĂDĂTORII, scl!f0siții probavil "nu vedeau pădurea din cauza copacilor"...ei se prefăceau, în mod intențuonat(ca să nu spun că într-un mod chiar pr0stesc) că nu avea cu ce se conecta Galațiul, dincolo de Dunăre, pe celălalt mal tulcean... Ei nu vedeau județyl/orașul Tulcea și localitățile/așezările omenești/TOT ROMÂNEȘTI, ALE ROMÂNIEI, DE DINXOLO DE DUNĂRE... Ei nu vedeau/arătau în mod intenționat/tendențios că GALAȚIUL s-ar fi putut xonecta direct(tranzitabil fiind apoi ca rută de conexiune) între orașul/județul nostru GALAȚI și orașul/județul Tulcea, cu litoralyl/portul tulcean de la Marea Neagră... Dar blocatau unii gålățeni TRĂDĂTORI, acel proiect benefic/util/necesar a fi realizat, tunel pe sub Dunăre ca și conexiune directă tranzitabilă/frecventavilă a GALAȚIULUI nu numai de către gălățeni, tulcebi, brăileni xi și de către ceilalți români sau cetățeni străini care ar fi tranzitat aceste locuri/părți de țară unde este GALAȚIUL...
    5
    3
    Raportează
  • postat de Muncești în Brăila, navetă, taxele, impozitele plătite de firme, întră în Brăila.
    Marți, 23 August 2022 14:27
    109.166.130.***
    Cineva screie, să facem naveta, să muncim în Brăila......păi beleaua este că firmele plătesc taxe și impozite în Primăria Brăila, nu în Primăria Galați și de aici investiții în orașul Brăila, noi gălățenii, cu cheltuiala salariului eventual, dacă mai ai loc prin Brăila să muncești.
    Este clar după 32 de ani, de la Decembrie '90, ne-am subțiat groaznic, noi nu facem investiții în mucă, facem dezinvestiții, alungăm investitorii, să-i protejăm pe ai noștri suspuși, speciali în ai vieții de huzur.
    1
    4
    Raportează
  • postat de Doru
    Marți, 23 August 2022 14:26
    5.13.169.***
    Brăilenii întotdeauna au fost mai serioși o spun cu regret fiindacă locuiesc în Galați....conducătorii noștri mai narcisist...i...nu au noțiuni elementare de management ,marcheting...și nu numai.
    0
    3
    Raportează
  • postat de lasati domnule jurnalist....
    Marți, 23 August 2022 14:24
    104.243.214.***
    ca la Galați , avem "pricepuți" investitori străini , Șantierul Naval , Combinatul , ICEPRONAVUL,....pricepuți in falimente , si aruncat oameni afara !!
    Revenind la subiect , daca ăștia care vin la Brăila , nu așază fabrica in zona Galati-Braila , si fac aceeași greșeală ca cei de la Yazaki , amplasând-o la mama naibii....o sa aibă aceleași necazuri ca ei.
    0
    2
    Raportează
  • postat de Arv
    Marți, 23 August 2022 14:00
    188.24.223.***
    La Brăila sau la Galați tot aia e, sunt învestiții in zonă, e bine ca vin bani in zonă, se poate si mai bine e adevarat, mai merge un aeroport, autostradă cu Buzău cu Focșani sau Slobozia. Ideea e să fim uniți.
    1
    3
    Raportează
  • postat de paloma
    Marți, 23 August 2022 13:12
    5.13.215.***
    Catre Cititor 1 - Taxele, impozitele se duc la Braila nu la Galati !!! De aia am ajuns unde suntem, din cauza expertilor de-alde tine !!!
    0
    3
    Raportează
  • postat de Florin
    Marți, 23 August 2022 13:12
    86.127.209.***
    Succes!
    0
    0
    Raportează
  • postat de br.valentin00
    Marți, 23 August 2022 12:44
    86.124.207.***
    Depinde unde va fi amplasată în Brăila. Ar fi frumos sa fie între cele 2 orașe gl -br.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Terente ...din Galati
    Marți, 23 August 2022 10:46
    86.34.180.***
    Inactivitatea si neseriozitatea celor ce conduc Galatiul, la care s-a raliat si dispretul tuturor parlamentarilor galateni de-a lungul multelor mandate, ce au taiat frunza la caini , chiar daca au ajuns si in legislativ, isi arata efectele dezastruoase.
    4
    41
    Raportează
  • postat de Terente ...din Galati
    Marți, 23 August 2022 10:34
    86.34.180.***
    Inactivitatea si neseriozitatea celor ce conduc Galatiul, la care s-a raliat si dispretul tuturor parlamentarilor galateni de-a lungul multelor mandate, ce au taiat frunza la caini , chiar daca au ajuns si in legislativ, isi arata efectele dezastruoase.
    3
    28
    Raportează
  • postat de Cititor1
    Marți, 23 August 2022 10:27
    82.79.152.***
    Jurnalistule.... Tu știi că nu contează unde e amplasata fabrica, atat timp cat e la Brăila, dar în proximitatea județului Galați e un mare plus pentru că se pot angaja și gălățeni. Uitat-te înafara cum muncitorii fac naveta la fabrica la 50 km, sau chiar și în România Pechea-combinat etc.

    Orice se construiește în zona Brăila-Galati e un plus valoare pentru ambele orașe.
    36
    38
    Raportează
  • postat de Terente ...din Galati
    Marți, 23 August 2022 10:19
    86.34.180.***
    Pt@Degebal: sunt partial de acord cu zisele d-ta. Chestia cu votul este relativa, insa...Daca Pucheanu a avut curaj sa inchida Apaterm si sa limiteze efectele dezastroase asupra bugetului, Stan a inceput demolarea garajelor. In rest "toti o apa s'un pamant"!
    PS: nu cred ca tunelul propus de echipa Stan rezolva ceva, ci un pod in dreptul Galatiului, in zona imediata de granita cu Basarabia si Ucraina; care e alta mancare de peste, nu-i asa?
    21
    8
    Raportează
  • postat de Erosall
    Marți, 23 August 2022 09:08
    109.166.135.***
    Comisioanele sunt mai mici la Braila! De aia canci pod, canci investitori, canci dezvoltare durabila. In schimb Galatiul are in centru doua OUA ce nu ve-ti vedea la Braila in veci
    1
    37
    Raportează
  • postat de Alexutz
    Marți, 23 August 2022 08:57
    5.2.205.***
    Mai sunt ceva betoane de turnat, nu avem noi timp sa ne intalnim cu toti care vor sa faca fabrici.

    In astfel de momente se vede impotenta administratiei locale, nu s-a facut un loc de munca in orasul asta de ani de zile.
    Ahhh, ba da ma scuzati....... la plaja Dunarea......:))))))
    5
    37
    Raportează
  • postat de Sandu
    Marți, 23 August 2022 08:40
    89.39.81.***
    Din cand in cand prin diferite articole se face apologia orasului Braila si chiar se denigreaza cam tot ce tine de Galati.Ma intreb si intreb oare ce scop au astfel de tendinte gazetaresti.Braila are ca oras multe lucruri frumoase si bune dar obsesia fecventa de a fi comparata cu orasul nostru mi se pare deplasata.Ca unul care cunosc bine si acest oras stiu si cum gandesc brailenii despre orasul lor si cum se raporteaza cei mai multi dintre ei la Galati.Daca tot ce tine de orasul nostru este negru sau in cel mai bun caz gri poate ar fi bine sa se prezinte si cam cati braileni lucreaza la Galati,care contribuie bravo lor la produsul intern brut al orasului nostru .Nu de alta dar daca comparam datele statistice ale celor doua orase din toate punctele de vedere socio-economice vom constata care este adevarata situatie si diferanta intre ele.
    35
    14
    Raportează
  • postat de Eu
    Marți, 23 August 2022 08:22
    46.97.57.***
    @Decebal, da Braila a avut doua mall-uri Carrefour, Mall Braila, la iesirea spre Varsatura care e functional si azi si Mall Armonia, la iesirea spre Focsani, care a fost inchis iar acum vandut la chinezi ... Dar, na, pupincuristii, care nu au prins din ciolan, neaga acest lucru si se gandesc la tuneluri pe sub Dunare!!!
    5
    17
    Raportează
  • postat de Popovici
    Marți, 23 August 2022 08:14
    195.175.90.***
    Cum nu se întâmplă nimic, se dărâmă garaje, se dărâmă chioșcuri, se dărâmă tot, ne împrumută pana peste cap, fără cap! Cum nu avem zona industriala, Calea Prutului, câți nu muncim pe acolo, e în vreun plan al Primăriei pentru refacerea carosabilului, ne distrugem mașinile pentru un amarat loc de munca, și vrem sa vina investitori! Mai e pana atunci! Chiar au ales Brăila fără sa se intereseze de Galați? Nu știu ei ce e la Galați!
    5
    38
    Raportează
  • postat de AAA
    Marți, 23 August 2022 08:02
    85.186.206.***
    Pt Decebal: Mai incearca pe "goagal" si ai sa vezi ca Braila chiar a avut 2 mall-uri.
    4
    15
    Raportează
  • postat de jumate
    Marți, 23 August 2022 07:38
    5.13.205.***
    Brăila a avut 2 mall-uri dar unul a fost închis din lipsa clienților.
    2
    17
    Raportează
  • postat de florin
    Marți, 23 August 2022 07:08
    213.233.88.***
    De 32 de ani Galatiul este fruntaș la tăieri și demolari!Politicienii din Galați au văzut acest colt de tara ca o feuda a lor!Au făcut tot posibilul ca nici un investitor sa nu apară pe aici!De Parcul Industrial si-au bătut joc!De pod la fel!Culmea ca trebuie sa plătim un tunel care nu exista și nu va exista!Singura speranța a tinerilor din Galați este FUGA!După 32 de ani de DEMOCRATIE Galatiul arata mult mai rău ca în comunism!Suntem generația de care în viitor peste 30 de ani se va vorbi ca despre o generație ratata!
    5
    45
    Raportează
  • postat de Ursus
    Marți, 23 August 2022 07:02
    193.231.148.***
    Cauzele reale sunt dintre cele care "nu da bine" sa fie spuse, dar le stim cu totii!
    2
    13
    Raportează
  • postat de Gogu Steriade
    Marți, 23 August 2022 05:28
    109.166.129.***
    Ce de-a mâncători de ,,kkstane"!
    Postacii de serviciu! Doar cu betoanele în gură știți!! Altă placă mai aveți? Mergeți naibii în Oradea să vedeți acolo ditai 2 ha. de beton: Piața Unirii. Ahh, da acolo nu se pune, că este ,,premar" de-al vostru.
    Ipocriți de 2 bani...
    43
    4
    Raportează
  • postat de Decebal
    Marți, 23 August 2022 01:39
    5.13.149.***
    două mall-uri pe care Brăila le-a avut înainte ... mai taie din ele ca exagerezi , Braila are un singur mall , de vina este PSD-ul si cretinii care nu au vrut sa voteze pe unul care avea curaj sa faca tunel pe sub Dunare , acum brailenii ar fi scris de noi de investitii dar nu avem cu cine ...
    46
    41
    Raportează
  • postat de paloma
    Luni, 22 August 2022 22:38
    5.13.215.***
    Impotenta manageriala a acestei echipe conduse de pucheanu, distruge orasul !!!

    Imprumut de 30 000 000 EU pentru parcarea primariei !!! Chiar numai gandeste nimeni in orasul asta ???!!!
    10
    107
    Raportează
  • postat de paloma
    Luni, 22 August 2022 22:09
    5.13.215.***
    Oare de ce ???!!!
    Mandra corabia mesteri carmacii !!! Carmaciul nostru este tare in betoane...Nu se produce beton in Moldova cat i-ar trebui lui pucheanu !!!
    Mai e putin si vine Craciunul...mai baga niste tarabe cu carnati si ne-am scos si anul asta !!!
    Hai galateni, bateti din palme !!!
    Locuri de munca doar ingrijitori la spatii verzi si necalificati la pus betoane !!!
    Cea mai neagra perioada a orasului Galati sub acest malefic pucheanu !!!
    12
    110
    Raportează
  • postat de Galatean, din pacate
    Luni, 22 August 2022 21:16
    5.13.145.***
    Bravo, Brăila!
    8
    102
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.