Când ne întrebăm cât de fiabilă poate fi o maşină cumpărată la mâna a doua, de obicei nu realizăm că maşinile din zilele noastre sunt destul de fiabile pentru a ne satisface nevoile pe o perioadă destul de lungă de timp.
Unul din motive ar putea fi faptul că în România nu prea se parcurg distanţe mari în mod regulat. Putem vorbi de o medie de kilometri parcurşi într-un an de către un şofer normal de 20-25.000.
În teorie, nicio maşină produsă după anul 2000 nu ar trebui să aibă probleme până la 300.000 de kilometri, iar problemele mari nu ar trebui să apară până la 500.000.
Desigur acest lucru este valabil dacă maşina a fost bine întreţinută (o maşină se poate distruge şi în 15.000 de kilometri, dacă nu este folosită în mod adecvat). Majoritatea maşinilor de pe piaţă second hand au chipurile doar 90-100 de mii de kilometri.
Acest lucru este adevărat doar în cazul maşinilor cumpărate de noi din România pentru că în alte state europene numărul de kilometri parcurşi în fiecare an este mult mai mare decât la noi.
Chiar şi în această situaţie, piaţa la mâna a doua nu trebuie neglijată, pentru că o maşină cu 300.000 de kilometri nu poate fi prezentată că şi cum ar avea sub 100.000, deoarece la acest număr de kilometri apar tot felul de rosături, urme imposibil de cosmetizat.
Aceasta a fost dintotdeauna dilema cumpărătorului: să ia o maşină bine întreţinută dar cu număr mare de kilometri din Germania, sau să cumpere una cu puţini kilometri, dar care a mers pe drumurile mioritice şi a fost reparată aşa „la mişto” în service-urile noastre.
Oricare ar fi opţiunea dumneavoastră, o maşină la mâna a doua verificată înainte de cumpărare vă poate oferi 4-5 ani de utilizare fără necazuri foarte costisitoare şi aproximativ încă cinci ani dacă sunteţi dispus să investiţi în reparaţii mai serioase.