Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut în primele şapte luni ale acestui an atât ca serie brută, cu 2,7 la sută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 2,6 la sută, comparativ cu perioada similară din 2022, informează Institutul Naţional de Statistică (INS). Rezultatul a fost obținut ca urmare a majorărilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+4,4 la sută) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,6 la sută). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,3 la sută.
În iulie 2023, comparativ cu luna precedentă, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut, pe ansamblu, cu 5,7 la sută, datorită majorărilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,5 la sută), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,5 la sută) şi la vânzările de produse nealimentare (+3,4 la sută).