Băncile, obligate să își ajute clienții

Băncile, obligate să își ajute clienții
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

Înainte de executarea silită, băncile sunt obligate, pentru toate tipurile de credite, să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri la plată mai mari de 90 de zile. Măsurile de restructurare trebuie să țină cont de situația consumatorului și să includă refinanțare, amânare sau suspendare a plății ratelor, schimbarea ratei dobânzii, conversii valutare sau iertare parțială de datorie.

Măsurile sunt incluse în Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 15/2024 (prevăzute inițial în OUG nr. 52/2016 privind creditele ipotecare), informează Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB).

Toate acestea reprezintă tipuri de soluții pe care conciliatorii centrului le propun în cadrul negocierilor consumatori - bănci încă din 2016, s-a afirmat în al treilea episod al Podcasturilor CSALB. Din acest motiv, obligația legală adoptată de puțin timp ar putea crește numărul soluționărilor amiabile în cadrul CSALB, atât pentru creditele care au potențial de a fi executate silit, cât și în cazul celor aflate deja în executare.

Citit 1032 ori Ultima modificare Joi, 25 Aprilie 2024 11:42

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro