Chilipiruri de contrabandă / Salon auto cu maşini din confiscări!
Foto: Foto: Sorin Pană

Chilipiruri de contrabandă / Salon auto cu maşini din confiscări!
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

* De la Dacia şi Lada până la BMW şi Mercedes, autoturisme scoase la vânzare de DGFP Galaţi * Numai în acest an au fost vândute 29 de maşini, de pe urma cărora statul a încasat 307.000 lei * În Vamă, peste 100 de maşini confiscate de la contrabandiştii de ţigări îşi aşteaptă rândul pentru a fi scoase la mezat * În topul preţurilor se află o Mazda, un Volkswagen şi un Hyundai *

Puse la un loc, maşinile confiscate la frontieră de la contrabandişti formează un veritabil „salon auto”. Skoda, Audi, BMW, Mercedes, dar şi autohtonele Dacii se regăsesc pe „lista neagră” a maşinilor parcate într-un spaţiu special amenajat chiar în apropiere de sediul Vămii din Giurgiuleşti. În acest inedit parc auto pot fi văzute şi metodele care mai de care mai diverse folosite de contrabandişti pentru a ascunde încărcăturile de ţigări, dar uneori şi de alcool sau droguri: rezervoare modificate, ascunzători disimulate prin interiorul caroseriei, al banchetelor, al boxelor şi uneori chiar al motorului!

„În cazul în care maşina a fost special modificată pentru a ascunde, de exemplu, ţigări, atunci ea este confiscată. Dacă maşina nu a fost modificată, ţigările se confiscă oricum, iar persoana responsabilă este amendată. În acest caz, dacă amenda este plătită pe loc, persoana poate să plece mai departe cu maşina, dacă nu, maşina este reţinută până la plata amenzii. Dacă un proces-verbal întocmit de noi este contestat, atunci instanţa decide ce se întâmplă mai departe cu autoturismul. În cazul în care procesul-verbal nu este contestat în 15 zile, dacă amenda nu este plătită, maşina intră în 60 de zile în proprietatea statului”, ne-a explicat şeful Biroului Vamal de la Giurgiuleşti, Petrică Munteanu.

Ţigări pe filiera Bulgaria
În acest an, numai în vama de lângă Galaţi s-au confiscat 97 de autoturisme, iar 39 de maşini au fost reţinute pentru plata amenzilor. Uneori, chiar şi acestea din urmă sunt abandonate, pentru că amenda pentru contrabanda „motorizată” este cuprinsă între cinci şi zece mii de lei! Prin urmare, şi riscurile pe care contrabandiştii şi le asumă sunt destul de mari. Singura metodă de a reduce pierderile este de a ascunde ţigările în maşini nu foarte scumpe. „O maşină la mâna a doua înmatriculată în Bulgaria sau R.Moldova este mai ieftină decât una înmatriculată la noi. Am găsit maşini burduşite şi cu şapte sute de pachete de ţigări. Dacă o astfel de persoană ar fi reuşit să treacă de două, trei ori şi eventual să plaseze ţigările mai departe, în Vest, atunci şi-ar fi scos numai din asta preţul maşinii”, ne explică şeful Biroului Vamal. Uneori se mizează chiar şi pe maşinile scumpe şi pe persoane ce par deasupra oricăror bănuieli.

„Când intră pe pistă persoane foarte elegante, la cravată, cu maşini performante - cu un „X5” sau un „Tuareg” - cum să fie vorba de contrabadă? Dacă, de exemplu, cum am avut zilele trecute o maşină de lux, cu două doamne elegante, cu doi copii, poţi să te legi de ele? Când colo, la verificări am dat peste ditamai rezervorul burduşit de ţigări!”, ni se povesteşte din isprăvile de la vamă.

„Preţuri fără concurenţă”
Misiunea de a valorifica maşinile confiscate revine Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Galaţi. În acest an s-au vândut 29 de maşini, de pe urma cărora s-au scos 307.000 lei. Dar lista rămâne în continuare deschisă. Biroul Valorificare Bunuri al DGFP Galaţi pune la dispoziţia amatorilor de chilipiruri auto nu mai puţin de 45 de maşini, dintre care 21 sunt înmatriculate în Bulgaria, iar 10 în Republica Moldova. Ce-i drept, unele autoturisme nu mai sunt bune decât pentru piese de schimb sau pentru a fi recondiţionate ca „maşini de epocă”, precum o Lada Vaz scoasă la vânzare cu doar 1.050 lei, un Volkswagen cu 1.200 lei sau chiar un Mercedes 124, veteran din 1994, ce poate fi adjudecat cu 1.875 lei.

La polul opus, cea mai scumpă maşină scoasă la vânzare de DGFP Galaţi este o Mazda din 1998, la preţul de 16.110 lei. Pe locurile următoare se află un Volkswagen Pasat din 1999, cu numere de Bulgaria, pentru care Finanţele cer 16.020 lei şi un Hyundai moldovenesc scos la vânzare cu 13.500 lei. Pentru locurile patru şi cinci concurează un Audi A6, ce poate fi cumpărat cu 11.400 lei, şi o Dacia Logan, din 2005, ce poate fi achiziţionată cu 11.070 lei.

Pentru cine preferă să ruleze la categoria grea, DGFP Galaţi pune la dispoziţie microbuze şi autocare provenite, desigur, tot din confiscări. Cele mai scumpe sunt două autocare Neoplan, ce pot fi adjudecat cu 54.000 lei, respectiv, 31.500 lei, precum şi un microbuz Mercedes 312 D, scos la vânzare cu 31.500 lei.

Singura problemă a celor de la Vamă este că Finanţele nu apucă să valorifice maşinile în ritmul în care ele sunt confiscate de la contrabandişti. Dar, deocamdată, aviz amatorilor, în parcul auto de la Giurgiuleşti se mai pot găsi câteva locuri.

Citit 9300 ori Ultima modificare Joi, 01 Decembrie 2011 23:43

2 comentarii

  • postat de mihu
    Sâmbătă, 03 Decembrie 2011 10:04
    preturile sunt mai mari decat in piata reala. spre exemplu, acel passat din 99 cu numere de bulgaria se poate cumpara cu 1900 de euro, iar in articol pretul este mai mult decat dublu. finantele nu pot sa vanda masinile pentru ca au preturi mari.
    0
    0
    Raportează
  • postat de costel
    Vineri, 02 Decembrie 2011 12:55
    adresa exacta a acestu parc auto??
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.