Business-Blitz - Avantajele competitive ale IMM-urilor

Business-Blitz  - Avantajele competitive ale IMM-urilor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Raportul preţ-calitate este considerat de aproape două treimi dintre întreprinzători (58,22 la sută) drept principalul avantaj competitiv pe piaţă al întreprinderilor mici şi mijlocii, relevă studiul „Carta Albă a IMM-urilor 2012”, realizat de CNIPMMR. Alte elemente importante sunt calitatea produselor şi a serviciile oferite, considerate drept avantaje pe piaţă de 47,2 la sută dintre oamenii de afaceri, precum şi preţurile practicate (36,19 la sută). Nu în ultimul rând, pentru 28,26 la sută dintre întreprinzători, calitatea angajaţilor este privită ca un avantaj competitiv pe piaţă, în timp ce pentru 20,16 la sută dintre IMM-uri reputaţia firmei cântăreşte greu în accesul pe piaţă. De remarcat că, în spiritul „original” al economiei noastre de piaţă, inovaţia este privită de doar 2,16 la sută dintre întreprinzători ca principal avantaj competitiv pe piaţă, în timp ce 2,39 la sută dintre oamenii de afaceri mizează mai degrabă pe relaţiile cu mediul politic. În Regiunea de Dezvoltare Sud-Est, din care face parte şi Galaţiul, alături de Brăila, Constanţa, Buzău, Tulcea şi Vrancea, preţurile şi raportul preţ-calitate reprezintă principalele avantaje pentru 43,65 la sută şi, respectiv, 58,88 la sută dintre întreprinzători. Un fapt îngrijorător ar fi acela că procentul firmelor din această regiune care consideră inovarea drept principal avantaj competitiv tinde spre… zero, spre comparaţie, de exemplu, cu Regiunea de Sud-Vest, unde inovaţia este principala cheie spre piaţă pentru 11,43 la sută dintre firme. Calitatea angajaţilor este semnalată drept principal avantaj competitiv de 28,93 la sută dintre firmele din Regiunea Sud-Est, cu mult peste orientarea din Regiunea Centru (21,72 la sută), dar sub cota de 42,46 la sută din Regiunea Nord-Est.

Citit 2523 ori Ultima modificare Vineri, 21 Septembrie 2012 19:46

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.