Tablă turcească, pierderi româneşti

Tablă turcească, pierderi româneşti
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* În timp ce ArcelorMittal Galaţi reduce producţia şi trimite angajaţii în şomaj tehnic, producătorii autohtoni de autoturisme importă tabla pentru caroserii din Turcia *

Situaţia în care a ajuns combinatul siderurgic ar fi putut fi ceva mai puţin complicată acum, când se vorbeşte tot mai des despre criza economică

Dacă s-ar fi făcut modernizări pe diverse linii de producţie, ArcelorMittal Galaţi ar fi putut deveni unul dintre principalii furnizori de oţel pe piaţa auto. Lucrul acesta nu se întâmplă şi asta pentru că, potrivit unor surse sindicale, cei de la Dacia se văd nevoiţi să importe oţelul pentru caroseriile maşinilor produse la Piteşti tocmai din Turcia.

Nu întâmplător spunem că situaţia economică a ArcelorMittal Galaţi ar fi fost alta, asta pentru că Guvernul a anunţat că se impun măsuri de susţinere a industriei auto, acest lucru presupunând şi că metalurgia românească ar fi avut de câştigat. Dar pentru că lucrurile stau aşa cum ştim toţi, de câştigat au turcii.

"Toată lumea îşi doreşte să realizeze producţie cu valoare adăugată mare. Mai plastic vorbind, nu e bine să faci tablă pentru garduri, e bine să fabrici tablă pentru industria navală, pentru construcţii speciale, în aşa fel încât la o tonă de oţel livrat să încasezi mai mulţi bani.

Întrebarea pe care cei din Ministerul Economiei au adresat-o celor de la combinatul ArcelorMittal Galaţi în cadrul întâlnirii de săptămâna aceasta a fost de ce nu au investit în retehnologizarea LBR (Laminorul de Benzi la Rece). Întrebarea nu a fost întâmplătoare. Dacă aceste investiţii s-ar fi făcut, atunci ArcelorMittal Galaţi ar fi putut livra tablă de aspect şi pentru Dacia şi pentru Ford", ne-a declarat Mircea Scântei, preşedintele Federaţiei Sindicale a Siderurgiştilor Metarom.

Scântei s-a referit la faptul că dacă Guvernul va acorda ajutoare de stat în industria auto românească, comenzi mai numeroase şi mai mult de câştigat vor avea siderurgiştii din Turcia, şi nu singura unitate românească în care s-ar putea produce tabla pentru caroserii, ArcelorMittal Galaţi.

De pierdut în aceste condiţii are combinatul de la Galaţi ai cărui administratori se gândesc acum să trimită oamenii în şomaj tehnic sau să adopte cine ştie ce alte măsuri menite să ducă la reducerea cheltuielilor.

Citit 1892 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.