Evaluaţi acest articol
(22 voturi)
1 comentariu

„Investițiile consistente în infrastructură au devenit condiții obligatorii pentru ca orașul nostru să se dezvolte, o șansă pe care Galațiul nu mai are voie să o rateze! Mult timp a lipsit o viziune unitară legată de modernizare. Însă pe măsură ce proiectele începute în ultimii patru ani vor evolua, nu se va mai putea vorbi niciodată despre Galați ca despre un oraș sărac, monoindustrial, care nu are prea multe șanse să evolueze.” - a declarat Ionuț Pucheanu, primarul municipiului Galați.

Investiții pentru un oraș modern

În luna ianuarie a acestui an au început lucrările la cel mai mare proiect de modernizare a infrastructurii rutiere urbane făcut la Galați după 1989: o investiție de peste 20 de milioane de euro pornită la inițiativa primarului Ionuț Pucheanu. Amploarea acestui proiect nu este depășită în acest moment de nici un alt plan de dezvoltare urbană din această zonă a țării. Este vorba despre modernizarea completă a bulevardelor Siderurgiştilor şi 1 Decembrie 1918. Aici se va reface carosabilul, vor fi reabilitate trotuarele și sunt proiectate piste pentru bicicliști.  Lucrările presupun și schimbarea liniilor de tramvai, refacerea a 18 stații pentru transportul în comun, plantarea de arbori și arbuști și amenajarea spațiilor verzi. La toate acestea se va adăuga modernizarea iluminatului public stradal, iar rețelele aeriene vor fi introduse în subteran și se vor înlocui conductele de apă și canalizare. Evident că pentru o dezvoltare eficientă a orașului, reabilitarea a două străzi, fie ele și foarte importante, nu este de ajuns. Tocmai din acest motiv lucrurile nu se vor opri aici.  Investițiile în infrastructura rutieră vor continua pe alte trei străzi importante din oraș: Traian Vuia, Henri Coandă și George Coșbuc. Aici va fi înlocuită calea de rulare a tramvaielor pentru a asigura în continuare un transport public ecologic, vor fi refăcute complet partea carosabilă și stațiile de transport public. Se vor construi piste pentru biciclete și se vor moderniza trotuarele.
Vorbim astfel despre o valoare totală cumulată a celor două proecte care depășește 40 de milioane de euro, o sumă-record investită în rețelele de dezvoltare urbană în orașul nostru în ultimii 30 de ani.

O identitate pentru Galați

În vara anului 2019 începeau lucrările la cea mai importantă arteră de circulație din oraș: strada Brăilei. Valoarea proiectului a depășit 4 milioane de euro și a impus realizarea unor lucrări la un standard ridicat de calitate. De altfel, acest lucru este vizibil pe tronsoanele în care lucrările s-au încheiat deja. Acolo a fost reparat carosabilul și au fost amenajate parcările, trotuarele au fost complet refăcute, s-au modernizat stațiile de autobuz și zonele verzi. Lucrările de pe strada Brăilei sunt programate să se încheie în primăvara acestui an și au fost proiectate astfel încât să asigure conexiunea cu zona centrală (Potcoava de Aur - Piața Regală - pasajul pietonal Dunărea) și strada Domnească, alte proiecte mari care au început în ultimii patru ani și care au ca scop modernizarea și punerea în valoare a centrului orașului. Lucrările de pe strada Domnească vizează în principal modernizarea, reabilitarea trotuarelor și pavarea cu granit, înlocuirea mobilierului urban, reabilitarea rețelelor electrice exterioare și a iluminatului public, amenajarea spațiilor verzi și dotarea cu sisteme de irigații automatizate. Valoarea totală este de aproximativ 4 milioane de lei. Multă vreme, orașului nostru i-a lipsit un „certificat de identitate”, un centru civic care să reprezinte cu adevărat urbea și de care oamenii să poată fi mândri. Un astfel de subiect este întotdeauna sensibil, însă era nevoie de un început asumat în totalitate.

Infrastructura de cartier este o prioritate

Unul dintre punctele cheie ale planului de dezvoltare propus de primarul municipiului Galați este și restructurarea urbană și reabilitarea infrastructurii de cartier. Pe lângă proiectele cunoscute care au dus deja la transformarea în bine unor zone uitate ani la rând, se vor face în continuare lucrări de reparații și amenajare pe străzi precum Cloșca, Prelungirea Coșbuc, Regiment 11 Siret, și Bulevardul Dunărea.

Citit 5811 ori Ultima modificare Duminică, 23 Februarie 2020 17:45

1 comentariu

  • postat de Mihai Luni, 24 Februarie 2020 09:11 188.24.213.*** Link la comentariu
    2
    28

    DE CE NUMAI arterele principale ? Interioarele cartierelor raman NUMAI la executia Ecosal-ului care face carpeli de mantuiala ? Sau cartierele NU AU NEVOIE de infrastructura noua ?

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.