COMENZI PE BANDĂ/ ŞANTIERUL Naval Damen Galaţi, în PREFERINŢELE armatorilor
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

COMENZI PE BANDĂ/ ŞANTIERUL Naval Damen Galaţi, în PREFERINŢELE armatorilor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Joi a fost lansată a 23-a navă din acest an, „Mamola Reliance”, iar până la sfârşitul lui 2014 mai sunt programate încă şase lansări * Capacitatea şantierului este ocupată sută la sută până în 2016! * Grupul Damen va continua investiţiile la Galaţi şi va face noi angajări


Preţul, calitatea şi flexibilitatea Şantierului Naval Damen determină tot mai mulţi armatori să vină la Galaţi. În acest moment, nu numai că a fost depăşită perioada critică ce a urmat prăbuşirii pieţei navale în 2008, odată cu criza economică, dar şantierul gălăţean este din nou „pe val”. Capacitatea şantierului este acoperită în proporţie de sută la sută nu numai pe anul 2014, ci şi pe 2015, şi sunt deja programate comenzi şi pentru 2016. Desigur, comenzi mai multe înseamnă profit, dar şi o responsabilitate mai mare pentru navaliştii gălăţeni.

„Anul 2015 va fi unul provocator din punct de vedere al capacităţii. Este acoperită peste sută la sută şi trebuie să ne luăm din timp toate măsurile ca să putem să ne respectăm termenele de livrare şi calitatea, aşa cum le-am promis clienţilor”, ne-a explicat directorul de Afaceri Corporatiste al Damen Galaţi, Florin Spătaru.

Model de succes

Succesul Damen a venit din capacitatea acestuia de a-şi modifica modelul de business în raport cu noile realităţi de pe piaţa navală şi de a ataca segmente de piaţă mai diverse, cu modele de nave cu valoare adăugată mai mare.

Unul dintre modelele de succes este cel al unei nave de aprovizionare a platformelor marine (PSV - 3300). Joi, în Şantierul Naval Damen Galaţi a fost lansată a noua navă de acest fel. „Mamola Reliance” face parte dintr-un grup de două nave complet echipate care au fost comandate Grupului Damen de către reprezentanţii Grupului Promar - Elveţia, având ca armator compania Mamola Reliance Shipping Ltd.Inc. - Panama. Destinaţia principală a navei va fi transportul diverselor mărfuri şi al echipajelor la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din vestul Africii.

"Este, într-adevăr, un model de navă foarte bine primit în piaţă. Am făcut şi promovarea necesară, am pornit cu un client norvegian, avem acum clienţi din Elveţia şi sunt sigur că vom ajunge la o serie de nave destul de mare pentru Galaţi, care va satisface atât piaţa europeană, cât şi zonele limitrofe", ne-a declarat directorul Florin Spătaru.

CITEŞTE ŞI: PROIECT PENTRU STUDENŢI/ Inginerii, căutaţi de ŞANTIERELE NAVALE din zonă

Principalele calităţi ale navei sunt versatilitatea şi costurile mai reduse de operare, foarte importante în operaţiunile off-shore. Cu o lungime de 80 metri, o lăţime de 16,2 metri şi un pescaj de 6 metri, dotată şi cu un sistem performant de propulsie, „Mamola Reliance” va fi capabilă, pe lângă transportul mărfurilor şi al echipajelor, să transporte pe punte şi containere. Totodată nava poate opera ca nava stingător de incendiu la platformele marine şi este dotată cu echipamente pentru depoluare marină.

Cluster de firme în domeniul naval

Unul dintre punctele forte ale şantierului naval gălăţean este acela că îmbină experienţa navaliştilor români cu aceea a olandezilor, dar şi cu a specialiştilor din cadrul unor firme din domeniul electric, vopsitoriei, amenajărilor interioare cu care Damen colaborează pe plan local. De exemplu, în cazul „Mamola Reliance”, nava se construieşte în colaborare cu Şantierul Naval Damen Gorinchem, care asigură proiectarea şi principalele echipamente. Dar nava va fi construită şi finalizată la Galaţi, în colaborare şi cu reprezentanţele locale ale unor companii din domeniul izolaţiei, tapiţeriilor şi mobilierului (Helmers), instalaţiilor electrice (Eekels), vopsitoriei şi protecţiei anticorozive (Muehlan), sistemelor de ventilaţie (Johnson-Control şi De Haan) etc.

Strategie de piaţă

Una dintre liniile strategice ale Damen Galaţi este aceea de a se dezvolta, simultan cu consolidarea pe segmentele de piaţă pe care a intrat. „Sunt câteva proiecte noi pe care le vom dezvolta de anul viitor, tot din seria navelor de aprovizionare platforme, dar vor fi nave ceva mai mari, pentru un client canadian. De asemenea, vom reîncepe construcţia navelor de patrulare. Prin urmare, producţia la Galaţi va continua din plin şi vom asigura stabilitatea forţei de muncă atât pentru noi, cât şi pentru toţi cei care lucrează pe platforma Şantierului Naval Galaţi”, a arătat directorul Damen, Florin Spătaru.

Şantierul Naval şi-a definit o strategie de dezvoltare până în 2020, iar din acest plan nu lipsesc nici planurile de investiţii. De exemplu, în perioada următoare va fi construită o hală de sablare-vopsitorie, investiţie evaluată la 600.000 de euro, care va contribui la îmbunătăţirea condiţiilor de producţie.

Nu în ultimul rând, succesul Damen Galaţi înseamnă şi locuri de muncă mai multe pentru gălăţeni. În prezent, şantierul are în jur de 2.300 de salariaţi, cu 300 mai mulţi faţă de anul trecut, şi există în continuare planuri de angajare. De la 1 septembrie s-au alcătuit trei noi clase de formare la Centrul de Instruire al Damen, iar până la sfârşitul anului este posibil să mai fie înfiinţate şi alte clase. Şi, într-adevăr, în şantierul naval este de muncă. „Mamola Reliance” a fost a 23-a navă lansată în acest an, iar până la sfârşitul lui 2014 mai sunt deja programate şase lansări!

 

Semne bune anul are

Cifră de afaceri în creştere

Şantierul Naval Damen Galaţi a avut în 2013, la o cifră de afaceri de 627 milioane de lei, un profit net de 77 milioane de lei.

 

Florin Spătaru

„Vom continua în acelaşi ritm şi în 2014, şi în 2015. Pe de altă parte, vrem să transformăm eficienţa şi profitul în cât mai multe comenzi care să vină la Galaţi”, a precizat Florin Spătaru, directorul de Afaceri Corporatiste al Damen Galaţi.

Citit 9299 ori Ultima modificare Joi, 04 Septembrie 2014 18:47

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.