COMENZI PE BANDĂ/ ŞANTIERUL Naval Damen Galaţi, în PREFERINŢELE armatorilor
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

COMENZI PE BANDĂ/ ŞANTIERUL Naval Damen Galaţi, în PREFERINŢELE armatorilor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Joi a fost lansată a 23-a navă din acest an, „Mamola Reliance”, iar până la sfârşitul lui 2014 mai sunt programate încă şase lansări * Capacitatea şantierului este ocupată sută la sută până în 2016! * Grupul Damen va continua investiţiile la Galaţi şi va face noi angajări


Preţul, calitatea şi flexibilitatea Şantierului Naval Damen determină tot mai mulţi armatori să vină la Galaţi. În acest moment, nu numai că a fost depăşită perioada critică ce a urmat prăbuşirii pieţei navale în 2008, odată cu criza economică, dar şantierul gălăţean este din nou „pe val”. Capacitatea şantierului este acoperită în proporţie de sută la sută nu numai pe anul 2014, ci şi pe 2015, şi sunt deja programate comenzi şi pentru 2016. Desigur, comenzi mai multe înseamnă profit, dar şi o responsabilitate mai mare pentru navaliştii gălăţeni.

„Anul 2015 va fi unul provocator din punct de vedere al capacităţii. Este acoperită peste sută la sută şi trebuie să ne luăm din timp toate măsurile ca să putem să ne respectăm termenele de livrare şi calitatea, aşa cum le-am promis clienţilor”, ne-a explicat directorul de Afaceri Corporatiste al Damen Galaţi, Florin Spătaru.

Model de succes

Succesul Damen a venit din capacitatea acestuia de a-şi modifica modelul de business în raport cu noile realităţi de pe piaţa navală şi de a ataca segmente de piaţă mai diverse, cu modele de nave cu valoare adăugată mai mare.

Unul dintre modelele de succes este cel al unei nave de aprovizionare a platformelor marine (PSV - 3300). Joi, în Şantierul Naval Damen Galaţi a fost lansată a noua navă de acest fel. „Mamola Reliance” face parte dintr-un grup de două nave complet echipate care au fost comandate Grupului Damen de către reprezentanţii Grupului Promar - Elveţia, având ca armator compania Mamola Reliance Shipping Ltd.Inc. - Panama. Destinaţia principală a navei va fi transportul diverselor mărfuri şi al echipajelor la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din vestul Africii.

"Este, într-adevăr, un model de navă foarte bine primit în piaţă. Am făcut şi promovarea necesară, am pornit cu un client norvegian, avem acum clienţi din Elveţia şi sunt sigur că vom ajunge la o serie de nave destul de mare pentru Galaţi, care va satisface atât piaţa europeană, cât şi zonele limitrofe", ne-a declarat directorul Florin Spătaru.

CITEŞTE ŞI: PROIECT PENTRU STUDENŢI/ Inginerii, căutaţi de ŞANTIERELE NAVALE din zonă

Principalele calităţi ale navei sunt versatilitatea şi costurile mai reduse de operare, foarte importante în operaţiunile off-shore. Cu o lungime de 80 metri, o lăţime de 16,2 metri şi un pescaj de 6 metri, dotată şi cu un sistem performant de propulsie, „Mamola Reliance” va fi capabilă, pe lângă transportul mărfurilor şi al echipajelor, să transporte pe punte şi containere. Totodată nava poate opera ca nava stingător de incendiu la platformele marine şi este dotată cu echipamente pentru depoluare marină.

Cluster de firme în domeniul naval

Unul dintre punctele forte ale şantierului naval gălăţean este acela că îmbină experienţa navaliştilor români cu aceea a olandezilor, dar şi cu a specialiştilor din cadrul unor firme din domeniul electric, vopsitoriei, amenajărilor interioare cu care Damen colaborează pe plan local. De exemplu, în cazul „Mamola Reliance”, nava se construieşte în colaborare cu Şantierul Naval Damen Gorinchem, care asigură proiectarea şi principalele echipamente. Dar nava va fi construită şi finalizată la Galaţi, în colaborare şi cu reprezentanţele locale ale unor companii din domeniul izolaţiei, tapiţeriilor şi mobilierului (Helmers), instalaţiilor electrice (Eekels), vopsitoriei şi protecţiei anticorozive (Muehlan), sistemelor de ventilaţie (Johnson-Control şi De Haan) etc.

Strategie de piaţă

Una dintre liniile strategice ale Damen Galaţi este aceea de a se dezvolta, simultan cu consolidarea pe segmentele de piaţă pe care a intrat. „Sunt câteva proiecte noi pe care le vom dezvolta de anul viitor, tot din seria navelor de aprovizionare platforme, dar vor fi nave ceva mai mari, pentru un client canadian. De asemenea, vom reîncepe construcţia navelor de patrulare. Prin urmare, producţia la Galaţi va continua din plin şi vom asigura stabilitatea forţei de muncă atât pentru noi, cât şi pentru toţi cei care lucrează pe platforma Şantierului Naval Galaţi”, a arătat directorul Damen, Florin Spătaru.

Şantierul Naval şi-a definit o strategie de dezvoltare până în 2020, iar din acest plan nu lipsesc nici planurile de investiţii. De exemplu, în perioada următoare va fi construită o hală de sablare-vopsitorie, investiţie evaluată la 600.000 de euro, care va contribui la îmbunătăţirea condiţiilor de producţie.

Nu în ultimul rând, succesul Damen Galaţi înseamnă şi locuri de muncă mai multe pentru gălăţeni. În prezent, şantierul are în jur de 2.300 de salariaţi, cu 300 mai mulţi faţă de anul trecut, şi există în continuare planuri de angajare. De la 1 septembrie s-au alcătuit trei noi clase de formare la Centrul de Instruire al Damen, iar până la sfârşitul anului este posibil să mai fie înfiinţate şi alte clase. Şi, într-adevăr, în şantierul naval este de muncă. „Mamola Reliance” a fost a 23-a navă lansată în acest an, iar până la sfârşitul lui 2014 mai sunt deja programate şase lansări!

 

Semne bune anul are

Cifră de afaceri în creştere

Şantierul Naval Damen Galaţi a avut în 2013, la o cifră de afaceri de 627 milioane de lei, un profit net de 77 milioane de lei.

 

Florin Spătaru

„Vom continua în acelaşi ritm şi în 2014, şi în 2015. Pe de altă parte, vrem să transformăm eficienţa şi profitul în cât mai multe comenzi care să vină la Galaţi”, a precizat Florin Spătaru, directorul de Afaceri Corporatiste al Damen Galaţi.

Citit 9190 ori Ultima modificare Joi, 04 Septembrie 2014 18:47

17 comentarii

  • postat de jean
    Luni, 05 Ianuarie 2015 16:35
    109.102.90.***
    nu se va schiba nimic astai clar dar intro zi poate se intoarce roata aia sa vad pe unde scoateti camesa :))))))))))))))
    0
    0
    Raportează
  • postat de pt renegatu
    Luni, 08 Septembrie 2014 10:25
    93.118.196.***
    daca pe vremea lui nea Caisa aveam toti meseriasii si toate industriile posibile , acum suntem umiliti noi romanii pe santierul construit de nea caisa cred ca nu trebuie poreclit tov Nicolae Ceausescu cu un nume de zarzare , tu blamezi pe cel care a construit Romania de la zero , pe santierul construit de el altii scot in prezent profituri uriase dand la privatizare un leu si ii ridici in slavi pe cei care te-au furat si umilit de 25 de ani incoace de la macabra lovitura de stat din 1989
    1
    3
    Raportează
  • postat de Renegatul
    Luni, 08 Septembrie 2014 03:43
    70.194.106.***
    Bre nea Terente, am impresia ca mata nu vezi padurea din cauza copacilor...opinia dumitale e de tip bolsevic, in sensul ca nu vi cu nimic constructiv insa duci in eroare lumea fara sa te documentezi inainte...firma asta de mafihoti da men care isi mai zice si group, e o afacere de familie, deci e cu capital privat...care nu i-a mai ajuns santierul care-l avea in olanda si au inceput sa le curga idei expansioniste...dar asta nu ca s-au apucat in a investi pe alte meleaguri, ci cumparand santiere pe un dollar din fostul bloc comunist...luand totul de-a gata, plus forta de munca...forta de munca trebuie platita insa la fel ca si muncitorii lor din olanda, fac parte din acelasi group, noi suntem cetateni comunitari ca si ei, ei lucreaza cablaje, tapiterii, mobilier, ventilatie (nu ca noi romanii nu ne-am pricepe sa facem totul de la a la z, insa nu mai avem cu ce, pentru ca pe vremea lui nea caisa aveam toate industriile si toti meseriasii), iar cei din santier fac munca cea mai grea si jegoasa...si apoi ii mai si umilesc adunandu-i sa aplaude fiecare lansare. Apropo...23 de nave
    construite si lansate in acest an, inseamna profit macar de un miliard de euro, bietii oameni muncesc cu sabia
    deasupra capului ca cica au loc de munca...dar asta e sclavagism, neplatindu-i corespunzator precum olandezii lor car
    e fac lucrurile cele mai usoare...asa ca nu te baga in discutie precum chilotii intre...
    0
    6
    Raportează
  • postat de geo
    Duminică, 07 Septembrie 2014 13:50
    5.13.209.***
    santierul e plin de marlani prosti,ei nu se vor revolta niciodata pentru dreptul lor.
    2
    3
    Raportează
  • postat de Terente
    Duminică, 07 Septembrie 2014 09:38
    89.137.224.***
    Asta ce-si zice"renegatul", nu are nimic sfant decat omul sovietic de tip nou, cel pe care nea Caisa il dorea si-l numea matrita "omului nou", la care anii democratiei originale de tip "iliescu"au adaugat olecutica de spoiala capitalista, doar cand se refera la salarii. Nea renegatule, adevarat ca 7% din valoarea unui produs finit este cota cu forta de munca, dar nu cu ...salariile, bre. Sti tu la ce ma refer!
    La alde tine, ca-i plina Romania de "renegati", vindecarea vine doar din economia de tip integral PRIVAT...De acolo sa va vina banii,de acolo sa va hraniti copii, de acolo sa aveti asistenta sociala. Iar firmele sa le tineti VOI. Astia ce strigati cu gura pana la urechi!
    3
    0
    Raportează
  • postat de Renegatul
    Sâmbătă, 06 Septembrie 2014 21:06
    70.194.130.***
    Bai nea cucurigu, daca eu sunt idiot.. atunci inseamna ca tu esti un maimutoi ordinar din conducerea santierului care tine partea gaozarilor de olandezi care subestimeaza proprii lor muncitori, platindu-le salarii de mizerie! Bai maimutoiule, ia-l si pe colegul tau dorel, care se baga si el ca musca in kurul calului...si spuneti-mi si mie unde pe planeta asta manopera unui produs, oricare ar fi el, valoreaza 1% din costul lui la vanzare???
    Un calcul simplu arata asa...daca valoarea unei nave este de exemplu 100 milioane euro...daca voi cu 2000 de salariati ori 1500 euro de om, salariul lunar...rezultatul ar fi doar 3 milioane euro plus ce se mai plateste la statul mafiot, nu depaseste 5%... dati-le salarii rezonabile la oameni sa aiba un trai decent ei si familile lor, viata lor este acum nu mai tarziu...nu va mai satura dracul de bani, dupa ce ca v-au bagat zeci de milioane de euro in conturi...muncitorii romani sunt de zece ori mai eficienti decat toate pramatiile din vest...nu va mai bateti joc de natia romana!
    3
    9
    Raportează
  • postat de Galatean Mandru
    Sâmbătă, 06 Septembrie 2014 16:58
    5.13.130.***
    Cica dezlegati paramele. Doamne, toti isi dau cu parerea. Bai oameni buni, asta nu e politica si nu e OBLIGATORIU sa iti dai cu parerea. Am vazut ca si la Pro TV erau unii care spuneau ca a fost lasansare cu emotii.
    Orice muncitor cu experienta mai mare de 2 ani va poate spune ca totul a decurs CA LA CARTE.
    2
    2
    Raportează
  • postat de EU
    Sâmbătă, 06 Septembrie 2014 11:32
    109.102.62.***
    felicitari celor din conducerea santierului ,mii de oameni au un loc de munca .
    6
    5
    Raportează
  • postat de arceloruptincurmittal
    Vineri, 05 Septembrie 2014 21:55
    93.118.196.***
    sa vedeti salarii la arcelor-mittal , absolut mizerabile , 1150 de lei+sporuri , categoria a 6-7 -a , adica cele mai mari 1200 de lei in mana in conditii groaznice si cu sefi dispretuitori aproape abuzivi,
    0
    12
    Raportează
  • postat de Bravo Damen, dar dezlegați toate parâmele la lansare la apă, dar s-a terminat cu bine. Felicitări Damen !!!
    Vineri, 05 Septembrie 2014 17:07
    80.97.242.***
    Data viitoare la lansare la apă, nu uitați să dezlegați toate parâmele....s-a văzut pe You Tube lansarea cu parâma ruptă în final, dar totul este bine dacă se termină cu bine. Bravo Damen !!!
    5
    9
    Raportează
  • postat de pierdevara
    Vineri, 05 Septembrie 2014 14:33
    5.13.139.***
    Stane in locul santierului ar merge o plaja si un parc! Hai hopa sus pe buldozer si jos cu el, ce atatea vapoare si locuri de munca!Parcarea e gata facuta asa ca orizontul iti e deschis!
    6
    7
    Raportează
  • postat de Anghel
    Vineri, 05 Septembrie 2014 12:57
    109.102.62.***
    Foarte frumos articolul! Sa stiti ca este adevarat..asa e in Damen...Cei care aruncati ironii si rautati sunteti penibili!
    7
    12
    Raportează
  • postat de captain traian basescu
    Vineri, 05 Septembrie 2014 10:22
    5.13.213.***
    astai profit sau cifra de afaceri? cred ca ati incurcat borcanele cu muraturi corupte in ritmul asta de profit o sa construiti nave pentru flota ruseasca la marea neagra aa sau ati luat banii pe flota reginei din olanda cica zborul mh17 a trecut pe deasupra damenului de unde a fost reperat de junta din kerson apoi informatia a plecat la locul faptei in avion erau vietnamezi in concediu pe valea prahovei

    ps: nonsens de galati in orasul fotbalului rasare
    3
    8
    Raportează
  • postat de Ioan CEPALIGA
    Vineri, 05 Septembrie 2014 09:55
    89.137.226.***
    Intrebare simpla: Cate nave au fost pentru FLOTA Romaniei date la apa? Profitul iata ca se duce in offshor si nu ajuta cu nimic Romania si pe muncitorii din santier.
    6
    18
    Raportează
  • postat de doru
    Vineri, 05 Septembrie 2014 09:33
    113.160.100.***
    @ cucurigu De asta e renegat, ca este idiot
    12
    8
    Raportează
  • postat de Cucurigu
    Vineri, 05 Septembrie 2014 07:28
    92.85.147.***
    Renegatule, esti un idiot!
    17
    11
    Raportează
  • postat de Renegatul
    Vineri, 05 Septembrie 2014 06:30
    70.197.197.***
    Bai nene, dar nu mariti si voi lefurile la muncitorii din santier?! Va dati rotunzi ca aveti de munca pentru tot restul vietii si ca mai faceti si angajari...dar salariile raman tot jos...nu va e rusine sa va platiti muncitorii cu 1,5% din pretul unei nave! Ridicati nivelul salariilor macar la 1500 de euro de om...ceea ce ar insemna in jur de 7% din valoarea finala a navei...nu mai frecati motanul ca va cauta toti armatorii de pe planeta...va folositi de saracii oameni ca de sclavi, asta e realitatea!
    Olandezi de tot rahatul...va folositi de santierul lui Ceausescu 25 de ani si apoi faceti investitii de 600 de mii, dar de ce nu ati construit voi unul de la zero, de va dati asa de smecheri?!
    15
    29
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.