Primăria ”face curăţenie” în taxiuri

Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Primăria municipiului Galaţi a postat, pe site-ul propriu, un set de reguli de bună practică - drepturi şi obligaţii pe care le au atât şoferii de taxi din oraş, cât şi clienţii acestora. Ideea este, conform reprezentanţilor Primăriei, că taximetriştii vor fi avertizaţi dacă vor încălca aceste reguli, iar în cazul în care vor persista în această atitudine se poate ajunge până la retragerea licenţei. Iată câteva exemple de bună practică în cazul şoferilor de taxi: urmăresc traseul solicitat de client până la destinaţie; asigură un mediu plăcut pentru clienţi în autoturism (miros, curăţenie, stare tehnică, muzică etc.), iar sistemul audio este folosit la un nivel minim acceptat; îşi asumă răspunderea pentru integritatea fizică a clienţilor şi a bunurilor lor; au o ţinută corespunzătoare şi un comportament civilizat în relaţia cu clientul şi cu ceilalţi participanţi la trafic; deţin aparat de taxat şi lampă în funcţiune în timpul desfăşurării activităţii; să fie funcţional aparatul de taxat şi să elibereze bon fiscal la finalul cursei, solicitând clientului doar suma înscrisă pe bonul fiscal. Nu în ultimul rând, fumatul în interiorul autoturismului este interzis. De partea cealaltă, clienţii trebuie să se asigure că autoturismul este autorizat (elementele de identitate să apară inscripţionate pe portierele din spate), să solicite bonul fiscal şi să achite doar suma înscrisă pe acesta, să se comporte civilizat cu şoferul de taxi, să nu provoace şi să nu întreţină o stare de conflict cu taximetristul, să poarte centura de siguranţă.

Cum se poate vedea, sunt reguli care ţin de bunul simţ al ambelor părţi implicate. Cu toate acestea, pot exista şi clienţi nemulţumiţi de serviciul prestat, iar sesizările acestora pot fi făcute fie la registratura Primăriei, fie la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Asta nu înseamnă că imediat va cădea şi un cap. Fiecare sesizare în parte va fi verificată, va fi chestionat şi operatorul, nimeni nu dă afară taximetristul după o sesizare care nu este susţinută.

Foarte important, clientul are "dreptul" de a fi refuzat de taximetrist dacă este în stare de ebrietate. Însă, dacă ne gândim la recentul caz al lui Ilie Năstase, se naşte o nedumerire: dacă un client e conştient că are prea mult alcool la bord şi nu vrea să se urce la volan, ceea ce e lăudabil, el poate fi refuzat de taximetrist tocmai pentru că are prea mult alcool la bord. Cum mai ajunge omul acela acasă, de exemplu, după 11 noaptea, când Transurbul se retrage?

Citit 5152 ori Ultima modificare Miercuri, 30 Mai 2018 14:52

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.