Supărarea garajiștilor

Evaluaţi acest articol
(26 voturi)
2 comentarii

Prin oraș continuă demolarea garajelor, o veste bună pentru majoritatea, dar mai puțin bună pentru actualii deținători ai spațiilor cu pricina. Părerile, ca întotdeauna, sunt împărțite, deși majoritatea tinde să prefere parcările spațioase sau chiar supraetajate, cum este cazul celei în construcţie în Mazepa. 
Susţinătorii garajelor vin, de regulă, cu argumentul deja vechi, dar, probabil, încă de actualitate: că maşinile, mai ales dacă sunt scumpe, nu sunt în siguranţă în parcările blocurilor - supraaglomerate, insuficient iluminate şi la dispoziţia hoţilor, dar şi a golanilor care distrug doar pentru distracţie. Bun, să spunem că sunt de acord cu acest aspect. Dar nu pot să înţeleg în ruptul capului de ce, având garaj propriu sau spaţiu în curte pentru maşini, mulţi gălăţeni le lasă în faţa porţii, pe trotuar sau pe banda 1. Dacă treceţi vreodată pe strada Braşov, din Micro 17, mai spre seară, o să înţelegeţi ce vreau să spun. Pe porţiuni foarte mari, trotuarul, practic, nu există, în ciuda faptului că strada, asfaltată cu câţiva ani în urmă, are şi aşa ceva. Chiar şi acolo unde proprietarii maşinilor ar putea alege să parcheze doar pe jumătate de trotuar, pentru a lăsa ceva spaţiu şi pentru un pieton, ei blochează tot trotuarul, fără ruşine, fără teamă de amendă. 
În cazul garajelor, se întâmplă de multe ori acelaşi lucru. Nu doar că ele ocupă un spaţiu unde s-ar putea parca mai multe maşini şi planta câte un copac, dar mai stau şi goale, cu maşinile aferente parcate în faţa lor. Sâmbăta şi duminica, se transformă în locuri pentru grătar, chestiune care este de altfel interzisă prin lege, dar cui îi pasă?. În alte cazuri, din maşinile parcate în garaj sau în afara acestuia, răzbate muzica dată la maximum. Am văzut cu ochii mei, la o baterie de garaje din Micro 17, cum un proprietar dădea cu mătura în garaj, lăsând apoi gunoiul în faţa uşii de la garajul vecinului, într-un dispreţ total pentru buna vecinătate. Evident, nu toate zonele din oraş sunt la fel, după cum nu toţi oamenii sunt la fel. Există şi proprietari de garaje care le folosesc în scopul firesc, le întreţin cum trebuie, plătesc şi taxe pentru ele. Dar toată lumea trebuie să înţeleagă că, la câte maşini avem în oraş, este imposibil să se menţină prea multă vreme aceste spaţii. La fel cum, probabil, la un moment dat se va limita numărul de maşini deţinute per apartament la bloc, pentru a se evita situaţiile în care unii parchează trei maşini în faţa blocului, iar alţii trebuie să o lase pe singura deţinută la mare distanţă de casă.

Citit 2198 ori Ultima modificare Luni, 23 Septembrie 2019 09:46

2 comentarii

  • postat de HAHAHA Luni, 23 Septembrie 2019 10:19 194.105.20.*** Link la comentariu
    5
    8

    De acord cu argumentele expuse cu 1 singur amendament - pentru garajele daramate sa existe proiect de revitalizare si FINANTARE aprobate !!!!

    Raportează
  • postat de Iancu Jianul Luni, 23 Septembrie 2019 08:53 5.13.231.*** Link la comentariu
    3
    10

    Situatia este simpla: prea multe masini, prea putine locuri de parcare! Garajele nu sunt pentru camari, care si asa la primavara cel putin jumatate se arunca.. Legal, o primarie, trebuie sa asigure obligatoriu si gratuit un singur loc de parcare pentru fiecare familie ce locuieste la bloc! Detii o a 2a masina, parcare cu plata anuala! Simplu! Iar cele cu plate supravegheate video, cele gratuite... 1...2 camere prin preajma!
    Asa ca la munca baieti... sper ca nu stam cu terenurile dintre blocuri parloaga.... pana va trezici ca... VOM analiza, asteptam proiecte de city manager ce intreaba populatia... s,a,m.p.

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro