Bâlbâieli la finanţarea Aeroportului de la Galaţi

Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Ca să ne împace pe noi, gălăţenii, şi ca să nu mai fim supăraţi că podul peste Dunăre, după 30 de ani de promisiuni, se va construi, în final, la Brăila, Dragnea a venit în primăvară cu o scânteie electorală. O altă suferinţă veche a noastră, nevindecată încă: facem aeroport la Galaţi.

Şi cum tot gălăţeanul care s-a fript cu tunelul şi cu podul a sărit să sufle imediat în aeroport, Dragnea l-a pus pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, să ne convingă că se vor da bani de la Guvern fără nicio problemă, ca şi cum cele 100 de milioane de euro cât s-a estimat că ar costa o asemenea lucrare, ar putea fi culese din pom sau pescuite din Dunăre. Ministrul venise prin luna mai cu explicaţii de o siguranţă zdrobitoare. Se făcuseră studii de oportunitate, ba chiar s-a identificat şi un teren, 150 de hectare, situat între localităţile Smârdan, Braniştea şi Schela. Cuc a rostit atunci cuvinte mari: "cifrele nu mint niciodată", apoi a vorbit mieros despre "importanţa acestui obiectiv în judeţul Galaţi" şi despre date scoase la iveală de un studiu de trafic, pe care s-au cheltuit nişte bani, ca şi cum n-ar fi fost clar de la o poştă că zona de sud-est a României tânjeşte după o infuzie de atenţie din partea autorităţilor centrale, după ce, de la Revoluţie, nu s-a făcut mai nimic pentru oamenii de aici. Mai mult, s-a promis "o modificare legislativă, iar acest aeroport va putea fi finanţat prin Fondul Naţional de Dezvoltare şi Investiţii. Săptămâna viitoare, cel târziu peste două săptămâni, vom introduce modificările în şedinţa de Guvern”. Modificări despre care nu s-a mai auzit nimic nici până azi.

În iulie, Viorica Dăncilă a schimbat macazul. De la fonduri sigure de la Guvern s-a ajuns la parteneriat public-privat: "Chiar duminică vom discuta cu un investitor străin, pentru un parteneriat public-privat", spunea premierul şi se pare că toate săptămânile de atunci până în prezent s-au încheiat fără nicio zi de duminică. Pentru că investitorul străin nu există. Nici hotărâre de Guvern nu s-a dat.

Lucrurile au rămas ca-n gară, nu ca în aeroport. Consiliul Judeţului care a fost forţat de ideile fantezist-electorale să cheltuiască bani pe studii şi încă va mai cheltui, probabil şi alte sume pe diferite documentaţii, a recunoscut că nu au fost încă identificate surse de finanţare. Şi probabil nici nu vor fi identificate în următorii 30 de ani. Iar aeroportul, dacă se va face, se va face la Brăila.

Citit 2100 ori Ultima modificare Miercuri, 25 Septembrie 2019 19:25

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.