Cum s-o putea peste tot, numai la Galați nu?

Evaluaţi acest articol
(44 voturi)

Dintre toate elementele care definesc Galațiul pentru mine, Dunărea rămâne primul care îmi vine în minte, după o perioadă în care sunt departe de casă. Bătrânul fluviu este pentru mine mai mult decât un loc de promenadă sau de distracție, mai mult decât o destinație de weekend, face parte din structura mea ca om. De-a lungul anilor, mi-am petrecut nenumărate ore pe malul Dunării, mai ales în momentele mai puțin fericite din viața mea. Poate și acesta este un semn că fluviul curge prin mine, într-un mod greu descriptibil străinilor, ba, uneori, chiar gălățenilor. Pentru mulți, Dunărea e doar murdară, o gură de canalizare în care ni se scurg mizeriile, o posibilitate ratată de a mai face transport pe Dunăre, o promisiune electorală mereu uitată de a i se valorifica potențialul uriaș. Mă doare și pe mine că nu folosim Dunărea pentru tot ce poate ea să ne dăruiască, că nu învățăm cum să pescuim sustenabil, cum să nu o poluăm excesiv, dacă deloc este imposibil, cum să găsim variante de a ne simți bine pe malurile ei fără să fie nevoie să turnăm betoane peste betoane. Recent, după o călătorie în Deltă, am fost nevoită să aștept mai bine de două ore la bac, pentru a trece Dunărea. Și stând așa în soarele arzător la peste 35 de grade, mă gâdeam de ce nu avem și noi, dacă nu curse regulate către Tulcea și Sulina, cum aveam o dată, măcar posibilitatea de transfer cu barca, la cerere, pentru grupurile care merg în Deltă. La ce aglomerate erau canalele anul acesta, nu cred să ducă cineva lipsă de clienți. Până la urmă, e una să te urci, cu arme și bagaje, într-o șalupă și să te duci până la destinație, alta să conduci până la Tulcea, să cauți parcare acolo, contra cost, pe urmă să transbordezi toate bagajele în barcă și să mai faci un drum. Unde mai pui că, evident, plăcerea mersului pe apă este de neegalat. Pentru o barcă de 11 locuri, care ne-a dus într-o excursie, prețul era de 300 de lei ora de marș. Dar cred că, cu cât ambarcațiunea este mai mare, cu atât costul per persoană scade. Am tot auzit, în mai multe rânduri, lamentările edililor cum că o navă e greu de ținut, că trebuie echipaj, că nu mai avem marinari (dar desființăm Liceul de Marină), că nu se justifică din punct de vedere economic etc. Stau și mă gândesc, oare plimbările cu vaporașul pe Bega de la Timișoara s-or fi justificând? Știți care, acelea cu ambarcațiuni făcute la Galați, ba chiar și cu un comandant gălățean convins să se mute și la care călătoria costă un leu. Cum Dumnezeu s-o putea oare peste tot, numai la Galați nu?

Citit 5742 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

7 comentarii

  • postat de Poliloghía
    Luni, 30 August 2021 19:11
    77.81.24.***
    În spatele tuturor acestor multe vorbe există și vreo motivație economică sustenabilă pentru derularea acelor activități sau folosim cuvinte la plăcere doar pentru faptul că în online nu trebuie să cheltuim bani pe cerneală și hârtie pentru a putea scrie?!
    1
    3
    Raportează
  • postat de Competentul Capabil
    Luni, 30 August 2021 12:32
    185.246.208.***
    In sfarsit cineva vorbeste despre drama galateanului onest care nu se poate plimba pe batranul fluviu. Iar daca primaria nu este in stare sa satisfaca poftele spirituale structurale umane, ar trebui ca un antreprenor inteligent sa ia serios problema in mana pentru ca orice galatean frumos si liber sa isi poata plimba ilustrul trup cu barca pe valurile mai sus mentionatului batran fluviu. Placerea de a sta ca in Titanic, cu vantul ravasind pletele, alaturi de persoana iubita care stie sa aprecieze unicitatea fapturii plina de lamentatii interioare pe care o are alaturi. Dar asta nu se poate pentru ca primaria... coruptia... ciuma... penalii... Ar trebui ca cei care s-au sacrificat si au salvat in trecutul recent tara sa se reorganizeze si in semn de protest, sa se arunce tinandu-se de mana in batranul fluviu ca un ultim sacrificiu pe altarul binelui superb.
    7
    11
    Raportează
  • postat de corneliu
    Luni, 30 August 2021 11:29
    92.85.13.***
    Un oras resemnat si in prag de faliment generalizat! S.O.S.
    5
    11
    Raportează
  • postat de costel
    Luni, 30 August 2021 10:51
    89.39.81.***
    Daca sunteti nemultumiti de cei care administreaza orasul,nu-i mai votati !! De 30 de ani galatenii au votat numai PSD si prietenii acestora !! Rezultatele se vad acum ! Ar trebui ca primarul Galatiului sa ia legatura cu primarul Clujului sau Oradei,sau Albei Iulia sa afle cum au facut ei de orasele acestora sau dezvoltat ! Dar probabil ca primarul din Galati ia legatura numai cu PSD-ul !! Ori PSD-ul a stiut sa risipeaxca bani nu sa-i produca !!
    9
    15
    Raportează
  • postat de Iancu Jianul
    Luni, 30 August 2021 10:33
    5.13.141.***
    Cand nu poti ciupi din banul public nu se merita nimic asa este! Nu mai bine fac 2 bazine si un tobogan mai scump de cateva ori bune? Sau reabilitam centura orasului si in documentatie UE scrie transformare drumului din 2 in 4 benzi complet refacut! Eu i-as pune pe cei implicati la ciugulit sa plateasca cu bunurile proprii dar nu inainte de a le confisca tot ce nu poate fi justificat... rude Tamare etc!

    Daca Romania si-a gresit brandul de tara ce-a costat 2500E iar practic 1mil de E.... mai bine posta un hot numit ghestat si contribuabilul cu portofelul shutit! ASTA E BRANDUL DE SUTE DE ANI!
    4
    13
    Raportează
  • postat de carmen
    Luni, 30 August 2021 10:02
    195.32.91.***
    in sfarsit ceva bine scris ,.....daca avem incapabili ,acesta e cuvantul ....si santier naval inca in galati ,o amarata de nava cu o prelata si nu o sa duca lipsa de clienti ....dar sunt convinsa ca nu se vrea dar cei de la capitanie stiu sa steie in cladire istorica si sa se duca la atm ....oare li se da si bonuri cado de pasti si craciun ma intreb ..ca doar muncesc din greu
    4
    17
    Raportează
  • postat de Alexutz
    Luni, 30 August 2021 09:08
    5.2.205.***
    De putut se poate mereu, nu se vrea......
    5
    16
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.