Orașul sensurilor unice
Foto: Arhivă Viața liberă

Orașul sensurilor unice
Evaluaţi acest articol
(22 voturi)

Da, putem spune că trăim într-o urbe în care ne expunem tot mai mult riscului de a intra pe interzis. În ultimii ani, Galațiul sufocat de mașini, una dintre frecventele măsuri, supărătoare și derutante, dar luate sub pretextul fluidizării traficului, este... interdicția.

Pentru cineva care are fabrică de semne de circulație, măsurile care se tot iau în Galați de ceva ani încoace ar fi cu siguranță mană cerească. În orașul în care demolarea garajelor și conceperea de locuri de parcare nu țin nici pe departe pasul cu înmulțirea șoferilor și implicit cu cea a mașinilor, regândirea, resistematizarea traficului şi restricțiile apar cu o viteză pentru care nu știu cât suntem de pregătiți. Dacă Galațiul ar fi un oraș în care configurația străzilor să fie de așa natură încât interdicțiile să nu încurce și mai mult ițele, ori să fie de formă, ori să dea prilej poliției să mai taie niște amenzi, poate sensurile unice și-ar merita scopul declarat. Zeci de străzi, mai circulate sau mai puțin circulate, mai aglomerate sau mai libere, mai largi sau mai strâmte au fost ”binecuvântate” în ultimii trei ani cu indicatoare cu ”obligatoriu înainte”, ”interzis la stânga”, ”interzis la dreapta”. Greu de înțeles este de ce astfel de ițe s-au țesut pe străzi unde traficul nu avea de ce să fie fluidizat, pentru că nu prea e trafic. Și mai greu de imaginat este ca un șofer, chiar din Galați, dar nefamiliarizat cu un anumit cartier, să nu încalce regulile. Și de-a dreptul de neconceput este faptul că zone care de ani de zile sunt cu risc ridicat încă mai așteaptă să se facă ceva. Acum trei ani, se promitea un proiect de peste 5.000.000 de lei pentru semaforizarea inteligentă a străzii Traian. O arteră extrem de aglomerată, cu intersecții dificile, în care de prea multe ori s-au petrecut nenorociri. În așteptarea mega-proiectului, nici măcar un semafor provizoriu nu s-a ițit în planurile municipalității pentru a mai pune frână accidentelor din intersecția cu Radu Negru. În schimb, se ridică mașini din fața Spitalului Militar. Tot în chinuri s-a pus un indicator pe strada Portului, un limitator de viteză pentru bolizii care făceau curse infernale în fiecare noapte. Exemplele pot continua. Între timp, să urmărim cu grijă harta tot mai înroșită cu sensuri unice a Galațiului și să o învățăm pe de rost, ca atunci când ne facem un traseu să nu golim rezervorul orbecăind după ruta corectă. Și să avem grijă unde parcăm, pentru că în cartierele sufocate de sensuri unice, locuri de parcare nu sunt, dar, în schimb, putem pica în ispita de a bloca vreunul dintre multele garaje care încă mai stau în picioare. Acolo, proprietarii au drepturi și pe construcție, și pe calea de acces, care poate fi strada sau trotuarul. Noi, ceilalți, avem doar interdicții.

Citit 2522 ori Ultima modificare Joi, 20 Aprilie 2023 12:57

Mai multe din această categorie:

9 comentarii

  • postat de titi
    Sâmbătă, 22 Aprilie 2023 07:20
    86.124.201.***
    Unii spun ca sunt bune sensurile unice, si eu sunt de aceeasi parere dupa ce in urma cu 30 de ani am ajuns la Drobeta Turnu Severin, pe atunci desi fiind un oras mult mai mic decat Galati, avea mai multe strazi cu sens unic
    ...
    A amintit cineva in comentarii de "unda verde", intr-adevar atunci au
    0
    0
  • postat de ro
    Vineri, 21 Aprilie 2023 16:47
    5.13.212.***
    Dar, oare, este legal sa faci sensuri unice si sa declari "loc de parcare" pe sensul "eliberat" de masini si sa ceri si plata de parcare pentru aceste locuri?
    0
    0
  • postat de Sa trecem pe ...rosu .
    Vineri, 21 Aprilie 2023 15:56
    108.245.201.***
    Sensuri unice da ..unice spre socialism/cenzura/ rosii nene.... intr-adevar unice d-na M.C.
    0
    0
  • postat de Sylverstar
    Vineri, 21 Aprilie 2023 13:47
    193.231.197.***
    @Kana: in statistica INSSE valabila pentru 2019 (cea mai recenta disponibila cu date la nivel national), pentru judetul Galati apar aproximativ 153.000 de vehicule - autoturisme, microbuze, autobuze. Sa presupunem ca de atunci si pana acum, numarul lor a crescut cu aproximativ 10% - un procent care
    0
    0
  • postat de magis
    Vineri, 21 Aprilie 2023 13:18
    89.121.200.***
    Mie sa imi spuneti cine raspunde pentru banii cheltuiti cu proiectul "unda verde", in urma caruia am capatat o multitudine de semafoare inutile (si nefunctionale in ziua de azi), precum si un oarecare haos in amplasarea de treceri de pietoni. Cireasa de pe tort, "unda verde" nu exista, proectul nu a
    0
    0
  • postat de Kana
    Vineri, 21 Aprilie 2023 12:00
    5.13.222.***
    Fata de dimensiunea orasului, traficul nu e deloc modest. Probabil ca @Sylverstar a circulat pe strazi minuscule si necirculate. Strazile principale sunt supra aglomerate dimineata, la pranz si mai ales pe la 16-17, la fel si digul. Doar pentru ca te-ai obisnuit in infectia de trafic din Bucuresti s
    0
    0
  • postat de Gigel
    Vineri, 21 Aprilie 2023 11:54
    5.13.130.***
    Mai punem la astea trecerile de pietoni la 30 de m una de alta si pietoni care traverseaza complet aiurea, semafoare puse la 100m si nesincronizate, treceri de pietoni puse exact in curba....comisia de circulatie se face ca munceste, se cumpara si se monteaza tot felul de indicatoare pentru ca apoi
    0
    0
  • postat de rodax
    Vineri, 21 Aprilie 2023 10:42
    193.231.148.***
    e si orasul sensurilor giratorii facute prost.
    0
    0
  • postat de Sylverstar
    Vineri, 21 Aprilie 2023 10:13
    193.231.197.***
    Sunt nascut si crescut in Galati, traiesc in Bucuresti de peste 25 de ani. Recent, am avut treaba in oras, pe care nu-l mai vazusem din 2019. Am ramas uluit de multitudinea de sensuri unice fara nicio noima, care mai mult complica traficul decat sa-l fluidizeze. Culmea, pe 90% dintre strazile respec
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.