Printre numeroasele lucruri pe care noi, gălățenii, le vom lăsa moștenire copiilor noștri, unele mai bune, altele mai rele, se pare că se va număra și coada de la IREG. O știți bine, fiecare dintre noi a văzut-o cel puțin o dată-n viață când a trecut prin zonă, fie vară, fie iarnă, fie caniculă, lapoviță sau ploaie torențială. Unii dintre noi, mai ghinioniști, au fost nevoiți să stea la coada respectivă cu orele, ba chiar și două-trei zile, în funcție de cât de lungă au prins coada și cât de mare a fost „chifla” de pe factură. Te-ai fi gândit că, după mult trâmbițata optimizare și actualizare a sistemelor Electrica Furnizare de la începutul acestui an, problemele cu facturile la energia electrică vor dispărea, sau măcar se vor împuțina. Aiurea, parcă e mai rău ca înainte.
„Pe 28 martie, am ajuns la ora 11,30 și am primit bonul cu numărul 83. N-am avut timp să stau atât de mult, astfel că m-am întors a doua zi, la ora 9,00, și am prins bonul 34. După vreo trei ore, am reușit să ajung la ghișeu, dar explicațiile doamnei nu au fost convingătoare. Nu a reușit să mă facă să înțeleg de ce mi s-au încasat de două ori aceiași bani, pe același consum, în aceeași lună. Lăsați că se rezolvă la următoarea factură, mi-a spus doamna de la ghișeu, într-un final”, ne-a povestit un gălățean.
Coada de la IREG, care probabil că va putea fi urmărită și pe Google Street View, este exemplul clasic al bătăii de joc pe care o companie de stat o practică la adresa clienților săi. Pentru că această coadă de la IREG nu ține de administrația locală, nu ține nici de primar și nici de președintele CJ, ține de modul în care Electrica Furnizare (nu) își face treaba. De ce nu sunt astfel de cozi la Vodafone sau la Orange, de exemplu, care sunt tot furnizori de utilități? De ce nu sunt cozi la fel de mari la bănci, la Flanco sau la Altex, care lucrează și ele tot cu facturi? De ce Electrica Furnizare nu poate emite facturile corecte de prima dată, pe baza indexurilor comunicate ori a unor estimări corecte, realiste, astfel încât să nu mai fie nevoie ca lucrurile să se rezolve „la următoarea factură”?
„Toată lumea de la coadă era nemulțumită că nu vin facturile, că vin cu erori sau că se suprapun sumele de plată. Li se recomandă tuturor internetul, dar sunt foarte multe persoane care nu au nicio tangență cu online-ul”, ne-a spus gălățeanul.
Sunt o mulțime de persoane în vârstă care nu au nicio șansă în viața asta să reușească să comunice online cu Electrica Furnizare. E prea târziu să mai învețe. Pentru toate aceste persoane (ai căror bani sunt la fel de buni ca ai oricui altcuiva), în Galați au fost mai întâi trei centre de relații cu publicul, apoi două, iar acum a rămas doar unul, cel de la IREG. La casieria de la Baia Comunală n-a mai rămas decât paznicul.
Iar când „sfântul online” va pune stăpânire de tot pe Electrica Furnizare și se va închide și casieria de la IREG, oare cine va stinge lumina?