Lipsa concurenţei naşte monştri

Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Nu poţi să te aştepţi la un tratament corect din partea unui furnizor de servicii dacă acesta este singurul pe piaţă sau, în cel mai bun caz, are unul, doi contra-candidaţi la banul consumatorului.

Un exemplu foarte bun în acest sens este Electrica. Pornind de la premisa că lumea nu prea are alternativă (singurele existente fiind abia la început de drum şi folosind aceeaşi infrastructură), compania continuă să facă legea, băgând spaima în consumatori. De luni de zile, cititorii ni se plâng că nu mai au unde plăti facturile, fiindcă majoritatea casieriilor Electrica au fost închise sau transformate în punct de plată prin intermediul unui automat. Care automat însă, de multe ori, mai ales în weekend, se umple cu bani şi se blochează. Iar oamenii aşteaptă, la coadă, să vină cineva să le golească. De acord, există şi multe alte modalităţi de plată, dar nu sunt accesibile pentru toţi.

Unde mai pui că, de exemplu, nu-ţi spune nimeni că, pe factură, există două coduri de bare, unul aferent datoriilor din facturile precedente, dacă există, şi unul pentru factura curentă. Dacă nu scanezi codul de bare din facturile precedente, automat orice rest neplătit rămâne aşa, ducând la sistarea furnizării. Iar rebranşarea te costă lejer câteva sute de lei. După furtuna cu zăpadă de acum două săptămâni, există familii din localităţi gălăţene care încă nu sunt rebranşate la reţea. Şi, de acord, au fost dificultăţi, o mulţime de stâlpi la pământ etc. Dar oare nu ar fi trebuit ca tot Electrica să le aducă oamenilor generatoare, dacă nu îi putea rebranşa? O prietenă a trebuit să cumpere unul de la Bucureşti, fiindcă în zonă nu se găseau, cheltuind resurse, nervi şi timp pentru ca familia să nu-i rămână pe întuneric, fără apă (pompele pentru puţurile forate sunt acţionate electric), fără căldură şi cu mâncarea stricată prin frigidere şi lăzi frigorifice. Până şi prefectul s-a arătat nemulţumit de starea de fapt creată, semn că lucrurile nu merg cum ar trebui. Păi ia să fi existat un concurent puternic, unul care să se ducă la uşa oamenilor şi să-i îmbie cu preţuri mai mici şi servicii mai bune, ia să vezi atunci hărnicie pe şi lângă stâlpi. Iar schema asta se aplică şi Apă-Canal, şi Transurb, şi Ecosal, iar lista poate continua.

Citit 4121 ori Ultima modificare Vineri, 05 Mai 2017 18:07

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.