SOS Educația tehnologică și aplicațiile practice

SOS Educația tehnologică și aplicațiile practice
Evaluaţi acest articol
(24 voturi)

Recent au apărut în spațiul public informații potrivit cărora se propun patru variante de schimbare a Planului-cadru pentru clasele V-VIII. Am constat cu surprindere că în trei dintre cele patru variante propuse, disciplina Educație tehnologică și aplicații practice a fost pur și simplu eliminată, iar în ultima variantă îi sunt alocate doar 0,5 ore. Prin această încercare de eliminare a disciplinei Educație Tehnologică și aplicații practice, este lezat interesul elevilor, pe care învățământul românesc ar trebui să îl pună pe primul plan. Această disciplină este foarte iubită de elevi, din mai multe motive. Educația tehnologică este o disciplină practică, la orele mele, elevii realizează diferite produse, machete, planuri, utile în viața de zi cu zi. Este disciplina la care profesorii lucrează împreună cu elevii la realizarea produselor, așa încât se stabilesc relații interumane care durează peste ani. Totodată, Educația tehnologică îi permite elevului să facă legătura practică cu informații de la alte discipline, venind în contact cu foarte multe domenii de activitate. Este ştiut că în cadrul orelor de la această disciplină este stimulată creativitatea și simțul de observație al elevilor şi îi pregăteşte pe acestea să lucreze în echipă. Educația tehnologică este singura disciplină care realizează o veritabilă orientare profesională, conectând elevul cu realitatea vieții de zi cu zi şi pregătindu-l pentru viitor. Susțin ca în noul Plan-cadru de învățământ pentru clasele V-VIII, în Trunchiul Comun, să se mențină disciplina Educație tehnologică și aplicații practice cu cel puțin o oră pe săptămână, aceasta având o importanță majoră în educație și la nivelul tuturor țărilor europene.

Citit 4322 ori Ultima modificare Marți, 18 August 2020 19:02

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.