REUȘITA ȘCOLARĂ nu (prea) depinde de genetică
Foto: Sursa foto: Internet

REUȘITA ȘCOLARĂ nu (prea) depinde de genetică
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)


Un amplu studiu internaţional a identificat 74 de variaţii genetice asociate cu nivelul de educaţie, un număr încă foarte scăzut faţă de dimensiunea fenomenului, potrivit unei echipe multidisciplinare formate din 253 de cercetători, care a publicat un studiu pe această temă în revista „Nature”.

Un studiu anterior efectuat pe 100.000 de persoane, publicat în anul 2013, a contribuit la evidenţierea a trei variante genetice asociate statistic numărului de ani de studiu realizat de un individ.

Noua cercetare a fost făcută pe un eşantion de aproape 300.000 de persoane de origine europeană, din 15 ţări din întreaga lume.

Influenţa acestor 74 de variante genetice luate împreună (inclusiv trei identificate anterior de către aceiaşi cercetători) este foarte mică. Aceasta explică doar 0,43 la sută dintre diferenţele nivelului de educaţie dintre indivizi, au relevat cercetătorii.

Cu toate acestea, studii anterioare, inclusiv pe gemeni, au estimat că cel puţin 20 la sută din variaţiile între indivizi în ceea ce priveşte reuşita şcolară se pot datora unor factori genetici. Rolul geneticii în reuşita şcolară este un subiect delicat, iar cercetătorii avansează cu precauţie, preocupaţi de faptul că studiul lor ar putea să fie înţeles greşit.

Daniel Benjamin, profesor al Universităţii din California de Sud, menţionează că acest tip de cercetare este foarte util, pentru că putem învăţa multe lucruri prin studierea efectelor combinate ale variaţiilor genetice. De asemenea, micile diferenţe genetice ne pot face să înţelegem de ce unii oameni sunt mai susceptibili să aibă un declin cognitiv timpuriu.

Citit 1492 ori Ultima modificare Vineri, 20 Mai 2016 17:50

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.