Două produse inovatoare vor reprezenta Galaţiul la "Ecotrophelia"

Două produse inovatoare vor reprezenta Galaţiul la "Ecotrophelia"
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

O îngheţată din zer concentrat delactozat, banane, ou şi miere de tei şi un baton proteic reinterpretat vor reprezenta Galaţiul la faza naţională a concursului "Ecotrophelia 2017", care se va desfăşura la Universitatea "Ştefan cel Mare" din Suceava, în perioada 2 - 4 iulie 2017.

 În data de 22 mai, a avut loc, la Facultatea de Ştiinţa şi Ingineria Alimentelor din Galaţi, faza locala a concursului de inovare în domeniul produselor alimentare dedicat studenţilor - "Ecotrophelia", competiţie ajunsă deja la a şasea ediţie. Competiţia se adresează studenţilor din toate universităţile din România în care există facultăţi cu program de studii din domeniul ingineriei produselor alimentare, biotehnologiilor pentru industriile alimentare, chimiei sau ingineriei mediului.

Cele două echipe înscrise în concurs la Galaţi nu au putut fi departajate decisiv, aşa că ambele au fost declarate câştigătoare în faza locală.

Îngheţata e rodul muncii unei echipe formate din studenţii Ana Georgiana Popa, Iulia Claudia Chirilă şi Cristina Trofin, echipă coordonată de prof. dr. ing. Daniela Borda.

Produsul, care se numeşte  IceWhey, are un topping din dulceaţă de morcovi şi miere cu polen şi nu conţine lactoză şi cazeină. Este un desert obţinut prin valorificarea integrală, cu un consum energetic scăzut, a produselor secundare şi subproduselor rezultate din fabricarea brânzei telemea.

"Smart bar" este ideea echipei Marian Neculau, Cristian Dragomir, Ramona Ifrim, coordonată de prof. dr. ing. Petru Alexe, asist. dr. ing. Ina Vasilean şi ing. dr. Livia Pătraşcu. Noutatea  produsului este dată de combinarea a două surse proteice de înaltă calitate, în vederea obţinerii unui produs echilibrat în conţinutul de aminoacizi. Produsul reprezintă o abordare sănătoasă, fiind destinat persoanelor active, sub formă de gustare între mese. În plus, HiProBar are un conținut ridicat în antioxidanţi şi fibre, ajutând sistemul imunitar. Conceptul produsului se bazează pe mai multe tendinţe actuale, cum ar fi: consumul de alimente „ready to eat”, ambalare minimală, etichetă curată, amprentă minimă de carbon, procesare termică minimă. HiProBar conţine două surse proteice de înaltă calitate, este bogat în antioxidanţi şi este destinat persoanelor active, sub formă de gustare între mese.

Vom vedea care dintre cele două produse va impresiona juriul şi va câştiga un premiu important la cea de-a VI-a ediţie a concursului „Ecotrophelia.”

Citit 1410 ori Ultima modificare Miercuri, 31 Mai 2017 21:23

1 comentariu

  • postat de Pana acum...
    Joi, 01 Iunie 2017 13:11
    ce ati scos pe piata , la vanzare , in comert din ceea ce ati produs , castigat medalii, pana acum ???
    Daca chiar asa sunteti de tare in parcare scoateti la vanzare si concurati cu ceea ce se gaseste in magazine , supermarketuri.
    ASA SA TE LAUZI , NUMAI , CA AI CASTIGAT NU STIU CE CARTOANE SI MEDALII DE TABLA.....MARE BRANZA !
    2
    3
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.