Primăria cheltuieşte toţi banii împrumutaţi pentru autobuze hibrid

Primăria cheltuieşte toţi banii împrumutaţi pentru autobuze hibrid

Marian Calestru
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)
8 comentarii

Banii împrumutaţi de Primăria municipiului Galaţi pentru achiziţia de autobuze hibrid vor fi cheltuiţi pentru alte obiective de investiţii. Destinaţia ultimelor 3 milioane de lei, rămase din suma de 30 milioane de lei, repartizată iniţial din creditul contractat în vara anului trecut la Exim Bank pentru mult-promisele autobuze hibrid va fi decisă joi, de aleşii locali, convocaţi în şedinţă extraordinară.

Creditul de 100 milioane de lei, contractat de Primăria municipiului Galaţi în vara anului trecut, pentru finanţarea unor obiective de investiţii, printre care şi achiziţia unor autobuze electrice hibrid va suferi o nouă modificare. Pe scurt, din cele 30 de milioane de lei alocate iniţial pentru autobuze hibrid nu va mai rămâne nici un ban cu această destinaţie, deşi Primăria a încheiat deja contractul de achiziţie a 20 de mijloace de transport cu firma Solaris Bus & Coach SRL.

Istoricul redirecţionărilor

Aşa cum aţi putut citi în "Viaţa liberă", în octombrie anul trecut, cu votul consilierilor locali, din cele 30 de milioane de lei s-au luat 17,7 milioane de lei, care au fost redirecţionate către alte obiective de investiţii.
În mai anul acesta, suma rămasă, 12,2 milioane de lei, a fost diminuată cu 9,2 milioane de lei, bani care, cu aprobarea aleşilor locali, s-au dus către alte obiective de investiţii. Cele 3 milioane de lei rămase din credit vor primi, cu aprobarea consilierilor, o altă destinaţie.
Motivaţia se regăseşte în raportul de specialitate al proiectului de hotărâre. Prin Hotărârea Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale, în anul 2020, s-a autorizat efectuarea de trageri în sumă de 40,7 milioane de lei, din care 27,9 milioane de lei pentru proiectele care beneficiază de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană. În cazul în care Primăria nu utilizează această sumă până la finele anului, va plăti o penalitate de doi la sută din suma notificată şi netrasă. "Pentru a utiliza toată suma aprobată pentru anul 2020 şi având în vedere faptul că termenul de livrare a primelor două autobuze electrice hibrid este anul 2021, conform contractului, este necesară aprobarea modificării", se precizează în documente.

Precedent

Dincolo de justificări, există deja un precedent! La fel s-a întâmplat şi cu alte 25 milioane de lei pe care aleşii i-au alocat pentru achiziţia de autobuze din creditul de 100 milioane de lei contractat în 2017 de la CEC Bank. În decursul a doi ani, suma stabilită iniţial pentru autobuze a tot fost diminuată, până a ajuns la zero. Banii respectivi au fost redistribuiţi către alte obiective de investiţii, care nu figurau în lista iniţială pentru care s-a luat creditul.

Unde se duc banii acum

Trebuie spus că achiziţia de autobuze hibrid nu este singura investiţie care pierde bani. Alocarea financiară pentru "Amenajare arteră de legătura între bd. Dunărea şi bd. Marii Uniri" - celebrul drum prin curtea Poliţiei de Frontieră - este diminuată cu 750.000 de lei şi rămâne de doar 950.000 de lei. Sistemul de ticketing pierde şi el 3.545 de lei, dar rămâne cu restul de peste 14,9 milioane de lei.
Banii luaţi sunt repartizaţi către două obiective: modernizarea axei Siderurgiştilor - 1 Decembrie - 3,4 milioane de lei şi modernizarea Plajei "Dunărea" - 329.935 de lei.

Când sosesc primele autobuze hibrid

După două licitaţii anulate, contractul pentru achiziţia a 20 de autobuze hibrid a fost semnat în luna septembrie anul 2020, de Primăria Galaţi cu Solaris Bus & Coach SRL, compania care ne-a livrat noile troleibuze. Conform autorităţilor, în maximum cinci luni de la semnarea contractului, furnizorul trebuie să livreze cel puțin două autobuze, iar în maximum zece luni întreg lotul.
Potrivit Primăriei, valoarea contractului este de 33.600.000 lei fără TVA, egală cu valoarea estimată a contractului licitat.

Citit 4218 ori Ultima modificare Marți, 24 Noiembrie 2020 00:16

8 comentarii

  • postat de Calator Miercuri, 25 Noiembrie 2020 03:50 5.13.196.*** Link la comentariu
    0
    3

    Probabil firma Solaris va da in judecata ca nu s-a respectat contractul daca primaria nu livreaza banii ptr aceste hibride , alta cheltuiala alta panarama dar ne vedem la vot in Decembrie

    Raportează
  • postat de calator Marți, 24 Noiembrie 2020 17:23 86.125.62.*** Link la comentariu
    1
    4

    Si uite asa vor contiua acuzele prin care ,,mijloacele de transport in comun sunt printre principalele locuri de infectare cu covid,, pentru au grija de noi primariile. Se va arunca in continuare vina pe calatori si nu pe adevaratele motive : lipsa unui numar suficient de mijloace de transport in comun. Vom calatori in continuare ca sardelele, ca doar suntem obisnuiti.

    Raportează
  • postat de Portelimon Marți, 24 Noiembrie 2020 10:41 46.97.34.*** Link la comentariu
    1
    13

    Mda acum intelegem si noi , de ce primaria nu acceseaza fonduri europene pentru achizitia de autobuze , cum au facut mai toate orasele din tara.......mai bine te imprumuti de la banca si faci ce vrei cu banii , in detrimentul baniilor de la UE , unde erau obligati la achizitia de autobuze....in fine , noi sa fim sanatosi , sa putem plati creditele :))

    Raportează
  • postat de Un oarecare Marți, 24 Noiembrie 2020 09:29 5.13.248.*** Link la comentariu
    3
    5

    Luminati va mai marii urbei, veniti la realitate, la ce se intampla peste tot, viitorul sunt masinile electrice, nu tramvae care blocheaza jumatate din carosabil si uitati va pe siderurgistilor la ce costuri si termenele de executie, daca ramaneati la excluderea tramvaelor strada era gata de cel putin un an si costurile cu linia de tramvai diminuate simtitor.
    Uitati va la ce se intampla in Brasov,Cluj,Timisoara, Bucuresti si peste tot in lume...treziti va la realitate .

    Raportează
  • postat de Gelu Marți, 24 Noiembrie 2020 08:40 5.13.185.*** Link la comentariu
    1
    8

    De la Marius Stan in si pana azi primaria domnului Pucheanu s-a imprumutat de 3-4 ori pt achizitia de autobuze si mereu a folosit banii pentru cu totul altceva.

    O metoda paravan ... ne imprumutam pt ceva dar de fapt facem altceva. Si o metoda de prostit alegatorii, le prezentam ceva ce nu vor avea niciodata.

    Raportează
  • postat de Aderin Marți, 24 Noiembrie 2020 08:01 185.53.199.*** Link la comentariu
    1
    6

    Până atunci mai faceți curat in astea care sunt pe traseu. Unele zici că sunt mașini de marfă.
    Se vede că nu sunteți plimbați cu autobusul și v-ați învățat să dați numai comunicate și să auzim expresii de genul: nu avem de unde, am ajuns la fundul sacului, nu ne putem permite...bla, bla, bla

    Raportează
  • postat de ADYtza74 Marți, 24 Noiembrie 2020 06:20 109.166.130.*** Link la comentariu
    1
    8

    Numai îmbârligături . Când s-au făcut proiectele nu aveau și costurile aferente ? Oricum le mai măreau ,dar nici așa sa rămâi fără la unele. Lucruri fără cap al unor incompetenți pusi pe posturi numai pe prietenii .

    Raportează
  • postat de Cetatean Marți, 24 Noiembrie 2020 03:40 5.13.196.*** Link la comentariu
    1
    6

    Si pina la urma va veni hibridele sau nu, desi primaria in sinea ei gandeste asa , cum sau descurcat Transurbul cu cosmeliile lui va trebui sa se descurce cu ele inca vreo doi -trei ani desi au km dati peste cap , banii de investitii se duc pe altceva , atunci ne miram de ce in Ardeal transportul e super si noi umbla carpiti si peticiti , adica lasa ca merge si asa , promisiuni desarte si amagitoare care dau bine inainte de campania electorala apoi ....

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.