Noi standarde de performanță pentru distribuitori: Compensații de până la 100 de lei pentru clienții furnizorilor de gaze și energie. PROIECT

Noi standarde de performanță pentru distribuitori: Compensații de până la 100 de lei pentru clienții furnizorilor de gaze și energie. PROIECT
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Clienții ai căror distribuitori de gaze sau energie electrică nu vor asigura citirea periodică a indexurilor de consum ar putea primi din partea acestora compensații de până la 100 de lei, conform unor proiecte de ordin publicate pe site-ul Agenției Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Cele două proiecte aduc modificări standardelor de performanță ce trebuie îndeplinite de către operatorii de distribuție a energiei electrice și a gazelor naturale. Aceste compensații se vor acorda automat, nu la solicitarea clientului.

Conform lui Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedintele ANRE, pe partea de energie electrică sunt propuse trei noi categorii de compensații în cazul consumatorilor casnici cărora nu li se citește contorul cel puțin o dată la șase luni. În acest caz, distribuitorul va fi obligat să plătească compensații de 100 lei, dacă nu e respectat termenul. "În cazul consumatorilor care și produc energie electrică prin instalație proprie, centrale fotovoltaice, citirea trebuie să fie lunară, iar în caz contrar compensația propusă este de 30 de lei. Pentru cei care au deja contoare care se citesc de la distanță, acestea pot fi citite în fiecare lună și trebuie puse la dispoziția acestor consumatori sisteme informatice unde se pot urmări consumul și situația contorului. Dacă nu se asigură aceste servicii, se plătesc 30 de lei pentru fiecare caz în parte", a declarat vicepreședintele ANRE la Digi24.

Conform acestuia, pentru gaze naturale, propunerea este să se acorde compensații de 100 de lei pentru clienții cărora nu li se citește contorul o dată la maximum trei luni.

De asemenea, pentru simplificarea și reducerea birocrației privind schimbarea furnizorului sau semnarea noilor contracte, standardele propuse prevăd termene și pentru distribuție, nu doar pentru furnizor, pentru a confirma într-o singură zi lucrătoare depunerea unei solicitări de semnare a unui nou contract de distribuție de către noul furnizor ales sau un termen de două zile pentru a comunica data de la care se face schimbul furnizorilor. "Sunt stabilite termene și pentru a răspunde reclamațiilor și sesizărilor clienților, așa cum e situația, de exemplu, când un client sesizează că nu are presiune corespunzătoare la gaze, la acea sesizare trebuie să se răspundă într-un anumit termen. Dacă se cere verificare la fața locului, aceasta trebuie să aibă loc în maximum cinci zile lucrătoare. Dacă aceste termene nu se respectă, sunt propuse compensații. Am propus 20 de lei de compensații, iar pentru fiecare zi în plus față de acest termene încă 5 lei", a mai declarat Zoltan Nagy-Bege.

Citit 2270 ori Ultima modificare Luni, 20 Septembrie 2021 20:46

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.