Se coc schimbări în transportul local

Se coc schimbări în transportul local
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Municipalitatea ar putea înfiinţa două noi trasee de tramvai * Trei trasee de autobuz ar putea fi modificate * Microbuzele care circulau până în Cartierul Cantemir şi-ar putea scurta traseul până la Real * Totul depinde de voinţa aleşilor şi a operatorilor privaţi *

De pe 9 mai, de când a intrat în pâine noul sistem de transport de persoane, municipalitatea a fost practic mitraliată cu solicitări şi nemulţumiri exprimate de gălăţeni, de instituţii şi societăţi comerciale, privind modificarea unor trasee ale maxitaxi şi Transurb.

La următoarea şedinţă a Consiliului Local, aleşii ar putea face schimbări în transportul public. În dezbaterea Comisiei de specialitate a CL se află un proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Studiului de Oportunitate, pentru delegarea gestiunii serviciului de transport public local prin curse regulate în municipiul Galaţi, document aprobat în octombrie 2009.

În raportul de specialitate al noului proiect se arată că, pentru susţinerea acestor modificări, au venit şi propunerile şi analizele economice făcute în prima lună de activitate în noul program de circulaţie de către operatorii de transport care au câştigat licitaţia în luna aprilie 2010.

Întâlnirile dintre operatori şi autorităţile locale au avut un rol important în elaborarea propunerilor de modificare a câtorva trasee şi a capacităţilor de transport.

Ce s-ar putea schimba?

Actualul transport local ar putea fi completat cu două trasee de tramvai pe care să circule câte două tramvaie.

* Traseul nr. 1:  Comat – Str. H. Coandă – T. Vuia – 1 Dec. 1918– Strada Combinatului – Arcelor Mittal (şi retur);

* Traseul nr. 3 : Micro 19 – Str. Oţelarilor – Stadionului – Frunzei – Gh. Asachi – Siderurgiştilor – Strada Combinatului – Arcelor Mittal (şi retur);

Aleşii au în vedere şi modificarea a trei trasee de autobuz: 25, 29 şi 34, dar şi modificarea capacităţii de transport la traseul nr. 25 de la două vehicule la unul:

* Traseul nr. 25 : Fileşti – Calea Smârdan – N. Mantu – Feroviarilor  -  9  Mai 1945 - Feroviarilor – Milcov – Micro 40  (şi retur);

* Traseul nr. 29 : Micro 19 – Str. Oţelarilor – Galaţi – Dunărea – Brăilei – Reg. 11 Siret – Brăilei – Domnească – Navelor – Str. G. Enescu – Str. Dogăriei – Moruzzi – Ana Ipătescu – Gara CFR (şi retur pe … - str. Mavromol – Bălcescu);

* Traseul nr. 34 : Micro 38 b – Str. I. Fernic – Centură – T. Vuia – H. Coandă – G. Coşbuc – Brăilei –Domnească  -  Navelor  – Portului – INTFOR (şi retur pe Domnească – Mavromol – Bălcescu ……… - H. Coandă – T. Vuia - Milcov);

Ultima dintre schimbările plănuite de consilieri vizează capetele a trei trasee de microbuze - 62, 63 şi 84, capacităţile de transport urmând să rămână neschimbate.

* Traseele 84 şi 62 ar urma să nu mai meargă până în Cartierul Cantemir, iar 62 nu ar mai avea Cimitirul Israelit drept capăt de linie, astfel:

* Traseul nr. 84 : Real – Selgros – Danubius – Str.Galaţi – Oţelarilor – Stadionului – Brăilei – Siderurgiştilor – 1 Dec. 1918 – T. Vuia – H. Coandă - Coşbuc – Ştefan cel Mare  (şi retur);

* Traseul nr. 62:  Real – Selgros – Danubius  – Str. Galaţi – Oţelarilor – Stadionului – Brăilei – Prelungirea Traian – Piaţa Centrală (şi retur pe Str. Sf. Spiridon);

* Traseul nr. 63 : Billa 1 – Str. Oţelarilor – Brăilei – Centură – Oltului – Prel. Brăilei – Ghe. Asachi – A. Saligny – Siderurgiştilor – 1 Dec. 1918 – T. Vuia – H. Coandă – G. Coşbuc – Ştefan cel Mare (şi retur);

În şedinţa de ieri după-amiază, consilierii din Comisia nr. 3 au luat din nou în discuţie modificările propuse. Vom reveni cu amănunte.

Citit 2193 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.