* Operatorul Navrom Bac din Galaţi a reluat, marţi, după aproape o lună, tranzitul autovehiculelor mai grele de 10 tone, pe Dunăre * Totuşi, cheiul tulcean are nevoie de consolidări, după ce a stat sub ape săptămâni în şir *
După aproape o lună în care nu au putut traversa Dunărea pe la Galaţi, maşinile de peste 10 tone au primit undă verde să se îmbarce pe bacurile companiei locale Navrom Bac.
Restricţia, impusă pe 1 iulie din cauză că apele fluviului înecaseră cheiurile, a fost ridicată ieri. "Am reluat tranzitul pe Dunăre al autovehiculelor care cântăresc mai mult de 10 tone, cu tot cu încărcătură", a declarat directorul executiv al societăţii Navrom Bac, Marilena Vasilache.
Operatorul a luat această decizie abia după ce a consultat un expert. „Un proiectant din Bucureşti a inspectat marţi cheiul tulcean şi a descoperit că acolo au apărut unele fisuri, dar situaţia nu este atât de gravă pe cât credeam noi. Se pare că e ceva normal. Dalele au fost asamblate cu nisip, iar nisipul a fost spălat de ape în perioada iunie-iulie, când Dunărea depăşise cota de inundaţie şi, apoi, cota de pericol”, a explicat Marilena Vasilache.
Directorul executiv al societăţii Navrom Bac a adăugat că zona de acostare de pe malul drept al Dunării, la I. C. Brătianu, va fi, totuşi, consolidată. Lucrările nu vor fi extinse şi pe malul stâng, la Galaţi, căci aici nu au apărut asemenea probleme.
În schimb, pe ambele cheiuri, pasarelele de acces pe bacuri vor fi coborâte, deoarece nivelul Dunării a scăzut foarte mult în ultimele două săptămâni.