Prezent pe șantierul Drumului expres Galați - Brăila, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că va solicita ca podul peste Dunăre care face legătura cu Tulcea să fie deschis și pe timpul nopții.
Podul peste Dunăre a fost dat în circulație în luna iulie, însă traficul a fost restricționat pe timpul nopții, în timpul săptămânii, pentru a permite constructorului să demonteze macaralele folosite la pilonii de susținere. Însă demontarea macaralelor decurge foarte lent, a remarcat ministrul.
"În iulie s-a dat drumul la circulație. Și-au luat angajamente mărețe că pe parcursul nopții vor da jos macaralele. Am fost dimineață, împreună cu dl. Mihai Tudose. Au demontat parțial prima macara. Domnule Pistol (directorul CNAIR - n.r.), vreau să luați decizia să se circule, nu văd motivul pentru care se întrerupe circulația, cât timp macaralele nu se dau jos. Când vor fi mobilizați, să vină dânșii la CNAIR să ceară să le dea jos… Până atunci, circulație 24 de ore din 24", a spus Sorin Grindeanu.
Acesta a precizat, de asemenea, că neconformitățile semnalate până în prezent nu pun în pericol siguranța circulației și a cerut constructorului să remedieze deficiențele apărute. "Acest pod nu a fost recepționat și cei de la CNAIR nu îl vor recepționa până când toate neconformitățile nu vor fi înlăturate (...) Până în prezent, revendicările pe care CNAIR le are către constructor sunt undeva la peste 80 milioane de lei. Asta neincluzând faptul că eu nu cred că se vor ține de termen pentru descărcarea pe Jijila, ceea ce va însemna alte despăgubiri în plus (...)
Mi-aș fi dorit să nu existe aceste neconformități, dar pot să vă spun că, atâta timp cât nu este pusă în pericol siguranța pasagerilor în trafic, atât timp cât aceste neconformități vor fi înlăturate pe cheltuiala companiei, tot timpul o să aleg aceeași variantă de a da în circulație podul - nu să stăm să ne uităm la el vreo șase luni, până vor fi rezolvate toate neconformitățile", a mai declarat ministrul Transporturilor.
Constructorul podului peste Dunăre este asocierea WeBuild - IHI, iar de la inaugurare au fost semnalate mai multe probleme, de la denivelări ale asfaltului, până la o serie de infiltrații apărute în pilonii de susținere.