Cursele cu bacul au fost reluate
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Cursele cu bacul au fost reluate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Gheaţa dă orarul peste cap * Navrom Bac nu face faţă, Căpitănia e intransigentă la Galaţi * Sloiurile vor reveni, AFDJ lucrează la Brăila

Cursele cu bacul între au fost reluate, din oră în oră, între Galaţi şi comuna tulceană I.C. Brătianu vineri, la ora 14 (10 februarie). Profitând de scurgerea sloiurilor către cotul Pisica, firma ce asigură trecerile cu bacul în zona Galaţi a anunţat Căpitănia locală că se efectuează curse în mod normal, atâta timp căt o permit condiţiile şi există cerere.

Este posibil ca această situaţie să nu dureze mai mult de o zi întrucăt mai sus de Portul Mineralier se prefigurează o nouă blocadă de sloiuri care se anticipează să curgă spre zona Galaţiului.

Motivele traversărilor întârziate de joi seară

Căpitănia susţine că firma care asigură trecerile cu bacul, Navrom Bac, nu şi-a organizat bine activitatea şi a fost prinsă pe picior greşit de afluxul de călători. „Noi am făcut o concesie în ceea ce priveşte siguranţa pasagerilor, am acceptat să fie trecuţi cu remorcherul, dar trecerea se putea face şi trebuia făcută cu nave specializate, cu bacul adică. Vina este a Navrom Bac, nu aveau destul personal pentru condiţiile extreme, era prezent doar personalul de staţionare”, ne-a declarat Virgilică Ciobanu, căpitan şef de port adjunct la Căpitănia Zonală Galaţi.

Navrom Bac recunoaşte că o parte a întârzierii li se datorează, întrucât desprinderea sloiurilor, la ora 15, a „măturat” câteva barje spre cotul Pisica şi remorcherele erau toate plecate să recupereze barjele, ei neavând pe moment de unde să mai închirieze remorchere. Pe de altă parte, opinia Căpităniei că Dunărea era traversabilă este catalogată ca o lipsă de realism, întrucât s-a văzut, chiar de faţă cu rerezentanţii acesteia, că Dunărea era pod de gheaţă în jumătatea tulceană, chiar şi împingătorul fiind nevoit să spargă gheaţa cu o barjă înainte de a efectua traversarea cu pasageri. Mai mult, număratul vestelor de salvare şi al pasagerilor este considerat doar un exces de zel, în condiţiile în care nici nu e timp, de pe un mal pe altul să îmbraci 60-100 de oameni cu veste şi nici n-ar supravieţui cineva, chiar şi cu vestă, la şocul hipotermic pe o vreme ca asta.

AFDJ dezgheaţă Dunărea pentru bacuri, dar la Brăila
Curioşi să aflăm cum se descurcă vecinii din amonte cu traversarea Dunării, am aflat că la Romnav Brăila s-a traversat cu un împingător în faţa bacului, iar când acesta nu a mai făcut faţă a venit împingătorul Galaţi 3, unul dintre îm pingătoarele adecvate, alături de Perseus, Gheorghieni şi Grozavu al armatei, pentru spargerea gheţii. Astfel s-au putut realiza traversările de urgenţă, inclusiv ale cazurilor medicale, dar şi cele de persoane pe malul tulcean sau în Insula Mare a Brăilei.

Citit 2439 ori Ultima modificare Vineri, 10 Februarie 2012 18:13

3 comentarii

  • postat de flo
    Sâmbătă, 11 Februarie 2012 10:01
    @sorin: au auzit cu siguranta! de POD DE GHEATA!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Sorin
    Sâmbătă, 11 Februarie 2012 08:54
    De POD peste Dunare au auzit cumva autoritatile noastre?
    0
    0
    Raportează
  • postat de nicolaie
    Vineri, 10 Februarie 2012 21:18
    Navigatia in conditii de aparitie a ghetii,se face cu nave specializate,prevazute din constructie cu elemente de intarire in zona de inpact cu gheata.Simplu si corect.Bacurile,in mod normal,nu sunt prevazute sa navige prin gheata.Reprezentantii Autoritatii Navale Romane,unde s-au strecurat si multi habarnagii,interpreteaza dupa ureche.Da,sau nu se trece.Fara sa fie in legatura cu legea,sau practica marinareasca.Inventeaza motive si scuze.Lipsa de flota maritima,a facut sa se inmulteasca sefii de tot felul,cu lefuri grase si care nu au habar de navigatie fluviala.Dar,ei decid.Si tot asa,incurca lucrurile,asteptand,pensia.Sa muncim noi,sa le platim salariile si ei sa conduca cargouri pe calculator.Cand se afirma ca,Navrom Trecere Bac sa rezolve trecerea,arata stadiul de incompetenta,crasa de care dau dovada.Are aceasta firma,nava specializata sa navige prin gheata?Poate stiu ce nu stim noi.Sa vedem.Le atrag atentia,asa-zisilor specialisti in navigatia fluviala,tot ce afirmati,poate fi folosit impotriva dumneavoastra.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.