Benzina moldovenilor – ieftină de ne rupe maşina

Benzina moldovenilor – ieftină de ne rupe maşina
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Calea Prutului – drum ciuruit de gropi * Economia făcută cu benzina moldovenilor – bună de dat la service * Ca să-ţi repari maşina distrusă pe carosabilul gălăţean *

Sărăcia – că doar nu bogăţia! – ne trimite hăt, în străinătate, la cumpărat combustibili ieftini. Aşadar, ne încolonăm pe Calea Prutului, pe drumul de zeci de kilometri spre Giurgiuleşti, Moldova – paradisul plinului care nu cocoşează contribuabilul.

Hop! şi maşina scârţâie (FOTO 1)

Ori o ocoleşti, ori te înghite. Opţiunile sunt limitate în preajma unui prim crater căscat pe Prutului. Te uiţi la ea şi o recunoşti – este genul de groapă care face şi un 4X4 să reducă viteza. Ole!

Să asfaltăm, să reasfaltăm, ia uite, ce groapă! (FOTO 2)

Dacă torni covor asfaltic după covor asfaltic, avantajele sunt multiple: cerul este mai aproape, strada are şi porţiuni neciobite, şi, dacă rămân canalizări cu patru palme sub nivelul străzii, asta e, data viitoare îşi amintesc băieţii harnici şi le asfaltează şi pe ele (şşşt, e secret, dar au asfaltat şi hidranţi, ştim noi, ne-au zis pompierii anul trecut că la o casă de lângă Grădina Publică nu puteau să stingă incendii din cauza asta).

Pe zebră (FOTO 3)

E simplu: ai zebră, deci ai putea să traversezi. Provocare a la Calea Prutului: traversează dacă te ţine. Dar noaptea!

Şi Dunărea? Unde-i Dunărea? (FOTO 4)

V-am zis eu? Numai Dunărea lipseşte, altfel juri că eşti pe Faleză. Pardon, pe Groapa cu Faleză. La dreapta, cum te duci spre Giurgiuleşti, ce bălării frumoase.

Să te bazezi că ţine? Mai bine nu (FOTO 5)

Este legea nescrisă a hoţilor de capace de canalizare: nu poţi să-l scoţi, străduieşte-te mai tare! Dacă nu, sparge-l. Ca şofer, e deja banal: iei, matale, de volan şi gata.

Lung de linie (FOTO 6)

Definiţia pentru Calea Prutului? Simplu: este şoseaua care te descalţă de cauciucuri. De jante. Chiar şi de scut. Un drum de nici nu zici că ai părăsit oraşul: groapă lângă groapă, plus canalizări fără capac, dar şi şine de tramvai mărginite de cratere-capcană pentru cauciucurile maşinii.

Un şofer bun nu se plânge: ia benzina moldovenească, scuipă-n sân şi se întoarce la Galaţi. La două drumuri, îţi scoţi service-ul. Mi-au spus mie băieţii care îmi îndreaptă jantele.

Citit 3002 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.