„Surprize” pe telefonul mobil

„Surprize” pe telefonul mobil
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Telefoanele mobile au cucerit pe toată lumea. Oricine are măcar un astfel de aparat, dacă nu chiar mai multe. Sunt utile şi, în ultima vreme, chiar şi… norocoase!

„Orange vă felicită! Numărul dumneavoastră  este câştigătorul premiului de fidelitate în valoare de 10.000 de euro. Veţi fi contactat(ă). Expeditor 333”, aşa sună mesajul pe care l-am primit miercuri pe propriul meu telefon mobil. Cunoscând practica din ultima vreme din lumea telefoniei mobile, prima reacţie a fost de amuzament. Logic, ştiam că se practică astfel de SMS-uri şi de telefoane, dar am rămas un pic mirată că respectivul a trimis mesajul cu tot cu numărul său de telefon. Ba mai mult, la doar câteva momente, respectivul a şi sunat, cu număr identificabil.

„Buna ziua, numele meu este Andrei Dumitru şi reprezint firma Orange. Felicitări pentru premiul câştigat! Vă rog să îmi confirmaţi numele şi vârsta dumneavoastră…”, a început conversaţia telefonică. La capătul celălalt al firului se auzea o voce destul de sobră, chiar serioasă.

Microbul jurnalistic nu m-a lăsat să trăiesc şi îmi spunea în minte „continuă conversaţia… află cât mai multe”. Zis şi făcut. Am continuat conversaţia, iar vocea din receptor răspundea cu foarte mare amabilitate la toate întrebările mele. Ba mai mult, avea lecţia foarte bune învăţată:

„Vă puteţi prezenta mâine (n.r. – joi) la orice oficiu BCR din localitatea dumneavoastră să vă ridicaţi premiul. Trebuie doar ca în maxim jumătate de oră să mergeţi la orice oficiu poştal sau staţie PECO să vă cumpăraţi cartele pre-pay în valoare totală de 100 de euro.

Voi reveni cu un telefon în maxim jumătate de oră şi vă voi oferi mai multe amănunte. În cazul în care vă achiziţionaţi mai repede aceste cartele vă rog să ne sunaţi la numărul 0756534047”.

„Mare noroc am…”

În redacţie, toată lumea se mira, fiindcă, până acum, astfel de apeluri veneau de la numere de telefon ascunse.  Să fi fost apelantul acesta mai puţin experimentat sau câştigul chiar să fi fost pe bune? Ei bine, NU! Nu e pe bune. Înşelătoriile telefonice continuă, chiar dacă toate firmele de telefonie mobilă încearcă să stopeze această practică.

„E o fraudă”, a fost prima reacţie a doamnei de la serviciul clienţi, de la Orange. „Vă mulţumim foarte mult că ne-aţi sunat. Ştim că există astfel de fraude. Noi trimitem sute de mesaje prin care ne anunţăm clienţii să nu cumpere cartele şi să nu cadă în plasa acestor infractori.

Primim, telefonic, zilnic, zeci de astfel de sesizări. Sunt foarte multe, dar din păcate sunt şi oameni care le cad în plasă. Sunt folosite cartele pre-pay, iar firma noastră nu deţine date personale despre utilizatori. Vă mulţumim încă o dată că ne-aţi informat şi vă sfătuim să faceţi o plângere la Poliţie”, mi-a explicat doamna de la serviciul clienţi Orange.

Poliţie? Normal… am sunat la IPJ Galaţi şi am întrebat dacă au mai fost făcute astfel de sesizări, dacă au reuşit să găsească vreun vinovat.

„Am păţit chiar şi noi. Am primit mesaje precum că am câştigat la diferite firme… Sesizări normal că se pot face. În acest moment avem 10 astfel de sesizări înregistrate, dar va fi foarte greu să-i depistăm pe cei în cauză pentru că folosesc cartele pre-pay”, ne-a declarat Cristina Tatulici, purtătoarea de cuvânt de la IPJ Galaţi.

30 de minute… la telefon

Cele 30 de minute au trecut foarte repede, timp în care am conversat cu reprezentanţii firmei Orange şi cu cei ai Poliţiei. Evident, telefonul a sunat din nou… „Bună ziua. Dumitru Andrei sunt, de la Orange. Aveţi la îndemână cele necesare pentru validarea premiului?”, se aude în telefon.

Pe loc, mi-a dispărut orice zâmbet! „Ăsta e chiar tupeu! Nu mi-am cumpărat nicio cartelă. Ce premiu spuneai că am câştigat? De unde? De ce?”, au început întrebările pentru vocea din telefon.

Asaltat de atâtea întrebări, Andrei Dumitru a înţeles că nu are de-a face cu un necunoscător. „…. (a se citi aici celebrul beep de la TV)”, au început să curgă înjurăturile la capătul firului. „De ce…. m-ai lăsat să vorbesc ca boul dacă ştiai?”, a răbufnit vocea, după care tonul a pus capăt conversaţiei.

Dacă am încercat să sun la acel număr? Logic… dar telefonul era închis. Voi mai încerca şi astăzi, poate am mai mult noroc….

Citit 3819 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.