Hoţii au adus viaductul în ultimul hal. Podul spre combinat se degradează pe zi ce trece (GALERIE FOTO)
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Hoţii au adus viaductul în ultimul hal. Podul spre combinat se degradează pe zi ce trece (GALERIE FOTO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Au ajuns să fure până şi gardul de protecţie din fier


Cufundat în beznă de câteva luni, viaductul care leagă municipiul Galaţi de platforma siderurgică ArcelorMittal a devenit ţinta predilectă a hoţilor de cupru şi de fier vechi care acţionează şi în combinat şi care îşi au cuibul la doi paşi, pe strada Garofiţei, binecunoscută poliţiştilor şi jandarmilor. Primăria, cea care deţine podul, a anunţat încă din octombrie 2012 că a pus deoparte 1,2 milioane de lei ca să-l repare, dar va mai avea, oare, ce repara până la primăvară, atunci când ar trebui să înceapă lucrările? Nu de alta, dar starea podului se înrăutăţeşte vizibil pe zi ce trece, hoţii ajungând să fure la adăpostul întunericului chiar şi bucăţi din parapetul metalic menit să blocheze un plonjon accidental al maşinilor în hăul de zeci de metri aflat dedesubt. Cel puţin două astfel de goluri au apărut până acum în gardul de protecţie şi numai un miracol a împiedicat producerea unei tragedii. „La ultima ninsoare, o maşină era cât pe ce să cadă de pe viaduct printr-o gaură făcută de hoţi în parapet”, a spus liderul Sindicatului Liber al Siderurgiştilor din combinat, Ilinca Diaconu.
Pentru că podul este tranzitat mai ales de salariaţii ArcelorMittal Galaţi, compania a cârpit gardul, ca soluţie de avarie până la reparaţiile promise de Primărie. Astfel, combinatul a acoperit golurile din gard cu plasă de protecţie din metal, iar acum studiază posibilitatea întăririi acesteia, potrivit purtătorului de cuvânt al companiei, Dorian Dumitrescu.

Refacerea reţelei de iluminat de pe pod e prioritară

Furturile de materiale de pe viaduct s-au intensificat în toamna anului trecut, după ce compania siderurgică a blindat cu grilaje şi cu senzori de mişcare mai multe tuneluri subterane prin care hoţii de metale intrau pe platforma siderurgică, spun surse din interiorul combinatului. Hoţii au primit şi o nesperată mână de ajutor de la Primărie, care a uitat să înlocuiască becurile arse, oferindu-le un „cadru intim” de operare. Prost iluminat şi nepăzit, podul a rămas mai întâi fără cablurile din cupru care alimentau cu energie reţeaua de iluminat. A urmat parapetul superior din fier, menit să protejeze pietonii şi bicicliştii, şi acum a venit rândul parapetului inferior.
E lesne de înţeles, aşadar, că refacerea reţelei de iluminat de pe viaduct este prioritară. O recunoaşte şi purtătorul de cuvânt al Primăriei, Mihai Costache, care spune că operaţiunea trebuie să înceapă „cât mai curând posibil”. Startul acesteia ar putea fi întârziat, însă, de complicatele proceduri de achiziţie publică ce trebuie urmate pentru cumpărarea materialelor cu care va fi completată reţeaua vandalizată.

Farurile maşinilor de poliţie ţin loc de becuri

Până când problema lipsei iluminatului pe viaduct va fi rezolvată, echipele Poliţiei Locale ar trebui să patruleze pe pod de după-amiază până dimineaţă, ca să împiedice noi furturi. Aceasta este soluţia provizorie găsită de Primărie, în urma numeroaselor sesizări primite de la ArcelorMittal Galaţi şi a şedinţelor de lucru cu reprezentanţii companiei.
Poliţiştii nu stau, însă, de strajă pe viaduct toată noaptea deoarece trebuie să acopere şi zona de case din acea parte a oraşului. „Avem patrule în vestul oraşului, care trec şi pe viaduct”, a declarat, ieri, şeful Poliţiei Locale, Cristian Gâscă.
În aceste condiţii, nu este exclus ca furturile de materiale să continue şi podul să se degradeze din ce în ce mai tare.

Citit 5772 ori Ultima modificare Marți, 15 Ianuarie 2013 18:13

24 comentarii

  • postat de fura tara de sub noi si dormin ca niste ....
    Joi, 24 Ianuarie 2013 08:11
    Poate cineva de prin Primarie / Sectia 1 Poitie incearca asta :

    https://maps.google.com/

    45.437629,28.05331

    Gardul unei case de pe starda Mr. Iancu Fotea seamana izbitor de mult cu parapetul viaductului.
    Poate e doar o coincidenta. ... Trebuie sa fie doar o coincidenta ca doar masinile sectiei de politie 1 trec zilnic pe acolo ... nu se poate sa le fi scapat asa ceva ....
    0
    0
    Raportează
  • postat de Nick
    Joi, 17 Ianuarie 2013 23:57
    Fratilor cred ca s-au terminat gloantele...o sa cada si viaductul...termitele lucreaza....
    0
    0
    Raportează
  • postat de amorul artei
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 22:18
    Radule ramai baiatule aici,nu pleca niciunde.Altfel o sa scrii comentarii imbecile sub numele 'gunoierul din espana' .De ce nu ceri ca santierul naval damen sa consolideze malurile Dunarii ??? Ca doar olandezul isi lanseaza navele in apele fluviului nu cetatenii din acest oras ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Johnescu
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 22:10
    Viaductul trebuie reparat, consolidat, benzile marcate calumea, camere de filmat la fiecare suta de metri, mai ales ca e o zona interesanta pt descurcareti. Pe indian il doare-n c*ur de Galati si galateni. Profitul scos datorita lui Nastase e urias. Bombo ar trebui numai pt combinat sa sada vreo 30 de ani in inchisoare.
    Daca Mittal-ul nu e interesat de reparatia podului, atunci sa o faca primaria. Sunt mii de oameni care lucreaza acolo, mii de oameni care pana la urma contribuie la stat cu niste taxe, baga niste bani in circuitul economic, care nu fac coada la AJOFM. Pana la urma, orice drum e domeniu public, indiferent ca duce la combinat, santier, sau la vreo casa izolata dintr-un cartier marginas.

    Trebuie fortata mana parlamentarilor galateni spre a desecritiza contractul de privatizare...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Blade
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 22:01
    Viaductul este un indicator al dezvoltarii unei comunitati, este expresia unei anumite etape in dezvoltarea Galatiului. Faptul ca nu se mai justifica econnomic, mentinerea lui, ma duce cu gandul la vocatia comerciala si mestesugareasca a orasului Galati, risipita cu nonsalanta de cei ce astazi diriguiesc acest oras. Ce ar insemna ca sa lasam uitarii si porturile, cheiurile si digurile, asa cum dealtfel se face acum cu tot ceea ce reprezinta retea de transport a Galatiului.Cu ce ne vom mai diferentia peste cativa ani, de locuitorii din mediul rural, unde mai este mandrul nostru Galati? Rusine, noua, tuturor! Rusine ca am permis prin obtuzitatea si opacitatea noastra , sa fim condusi de venetici si nemernici, de hoti si gargaragii!
    Rusine ca stam tacuti si privim ca lasii doar spre Bucuresti, asteptand de acolo sa ne vina izbavirea, in loc ca noi, galatenii sa fim uniti si sa scimbam prin forta civica, orasul natal!
    0
    0
    Raportează
  • postat de andi
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 18:14
    autobuzele si tramvaiele cu care se deplaseaza angajatii combinatului sunt inchiriate, nu sunt oferite pe gratis, fiecare salariat plateste lunar 26 de lei pentru transport (cam cat un abonament daca nu ma insel). in rest...comentariul de la 16:34 este cel mai obiectiv dintre toate. mi-as dori sa se inchida combinatul numai sa-i vad pe unii cum fac ochii mari ca in galati n-o sa mai fie bani de investitii pentru absolut nimic. daca as fi primarul galatiului as repara viaductul in primul rand pentru ca apartine de municipiul galati, nu este proprietate privata cum debiteaza unii pe aici, si in al doilea rand ca semn de multumire pentru toate incasarile de pe urma celor 8000 de salariati
    0
    0
    Raportează
  • postat de tureltan
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 18:09
    Cine da autorizatii ptr zeci de centre de fier vechi? De ce?. Hai sa socotim de la Filesti pana pe str Feroviarilor si Garofitei sunt pest 20, nu mai punem la socoteala Smardanul si Sendreni si Mpvileni. D-l acesta Gasca , cat si sect 4 pol. si celelalte vor sa spuna ca nu au in fisa posturilor paza acestor obiective??? Ei stiu tot si PRIMARIA se face ca nu stie. De ce nu iese toata lumea afectata la rampa , sa zicem asa . Hotii din Filest , ati auzit si ati vazut ca sunt bine dotati. Pe cand vor taia si calea ferata si celelalte. N-am auzit de niciun prins asupra faptului si nici ca o patrula ar fi folosit armele din dotare. De ce le mai au? de niciun foc de arma . De ce le mai au ? papusele astea arme si masini si mai ales carnete in care noteaza?
    0
    0
    Raportează
  • postat de ptr tartanul ostenit cu nume de manelist
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 16:34
    De obicei manelistii isi aleg nume gen "x de la Galati".Gascanilor,nu e vorba doar de Mittal.Pe platforma combinatului isi desfasoara activitatea o multime de alte firme.Dupa logica primitiva de care dau dovada unii ar trebui ca statul sa nu mai investeasca in nimic ptr ca mare parte din firme "nu mai sunt ale intregului popor".Combinatul plateste milioane de euro anul primariei.Daca se inchide sandramaua asa cum doreste manelistul o sa mai ai palmieri si borduri frumos colorate din p...
    Emigreaza bai desteptule si lasa-ne pe noi sa mergem cu TRANVAIELE ( aveam pretentiide la tine bai radu alias pazvante) pe viaductul reparat pe cheltuiala primariei.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Dobre
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 16:32
    Politia , Jandarmeria este mana in mana cu Hotzii de fier vechii din zona ...
    ii excorteaza , ajuta , ce mai asa e in toata tara nu e la noi , la Galati mai diferit ...
    Putin mai avem pana se termina fierul si scapam ...
    ii scapam pe totii hotii in case ...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Pazvante
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 14:53
    Am urmarit comentariile lui Radu de Galati in mai multe ocazii si ma intreb caca oare traieste printre noi sau prin alte tari. Se pare ca este cam periculos pentru societatea noastra tinuta cu sacul in cap ani si ani de zile si aburiti de oameni ca Paslaru,Stan, Durbaca, Ciuca, Mircea Toader sau Dobre. Astfel de oameni nu fac prea multi pui prin Galati. Este adevarat ca daca combinatul s-ar fi inchis inca din '90 nu mai aveam nici pe Nicolae nici pe Durbaca, nici afaceristi prosperi ca Pintea sau notari sarguinciosi ca Ciuca.care in 10 ani a facut atata avere cat nu a facut neam de neamul lor la un loc.
    Bravo radulei, stai aici cu noi si ne mai lumineaza din cand in cand ca ne prostim cu totii de la o zi la alta cu dracii astia gauzari care au numai manele in cap.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Radu de Galati
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 14:31
    Motivul pentru carea fost vandut Combinatul se pare ca a ramas, si anume sacul fara fund al economiei nationale si locale.
    Sa nu uitam cati angajati avea Combinatul in momentul privatizarii si cati mai are azi. Muncitorii de la Combinat au dreptate sa ceara marirea salariului pentru ca daca Combinatul face profit sau nu, nu este problema lor. Daca Combinatul ar face profit nu inseamna ca l-ar inparti cu salariatii. Salariatii au statutul lor si fara doar si poate au salarii foarte mici in comparatie cu preturile din Romania si cu salariile platite in alte tari pentru aceeasi munca.
    Ce se intampla daca Combinatul inchide ? da oare cu alti salariati ai Combinatului care au fost dati afara in ultimii 14 15 ani ce s-o fi intamplat ? Sa fi murit toti ? Banii pe care ii pierde Primaria acum sunt sigur ca ar putea subventiona multe alte posibilitati daca ar vrea cu adevarat, totul este sa vrea si asa cum au gasit o firma de audit, tot asa ar putea gasi o firma care sa le aprinda lumina pe strada rentabilizarii investitiilor daca pe ei nu-i duce mintea, dar asta ar fi un alt subiect.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Siderurgistul
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 13:42
    Sunt bucuros caci am constatat ca mai sunt si oameni cu simtul realitatii actuale,oameni care au inteles regulile capitalismului si se straduiesc sa le transmita si celor din jur asta dupa ce am citit comentariul lui RADU DE GALATI si a lui ALFAR. Dar ce ne facem cu angajatii lui Mittal care cand au vazut ca nu mai este nimic de furat vor salarii marite ca la Dacia ,doar asa ca sunt ei multi si ........,care nu au inteles inca c amai intai produci apoi daca vinzi ce ai produs (am scris produs nu Furat) ai ce manca etc.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Siderurgistul
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 13:40
    Sunt bucuros caci am constatat ca mai sunt si oameni cu simtul realitatii actuale,oameni care au inteles regulile capitalismului si se straduiesc sa le transmita si celor din jur asta dupa ce am citit comentariul lui RADU DE GALATI si a lui ALFAR. Dar ce ne facem cu angajatii lui Mittal care cand au vazut ca nu mai este nimic de furat vor salarii marite ca la Dacia ,doar asa ca sunt ei multi si ........,care nu au inteles inca c amai intai produci apoi daca vinzi ce ai produs (am scris produs nu Furat) ai ce manca etc.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ALFAR
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 12:36
    Cel mai bun acces către Smârdan si Schela nu este pe viaduct, ci pe la fostele sere (de la talcioc la vale, prin satul Fileşti). Drumul este foarte bun pe acolo, in vreme ce cel de pinga Combinat este o nenorocire. Doar cu tancul se poate merge pe acolo.
    In concluzie, viaductul îi trebuie doar indianului. Sa se spele pe cap cu el!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Radu de Galati
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 11:02
    Pentru Gabi,
    Imi pare rau ca te dezamagesc, insa cei trei vizitatori din Smardan sau Schela care folosesc viaductul cu bicicleta sau scuterul sunt sigur ar trai si fara viaduct mult mai bine, Combinatul insa ar trebui sa plateasca si nu eu insa datorita unor handicapati eu trebuie sa emigrez ca sa ma bucur de roadele muncii mele si sa te las pe tine sa platesti daca situatia iti convine., bafta si la vara sa ne vedem pe nisipurile aurii din Spania.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Gabi
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 10:17
    Pentru "Radu de Galati" O mica corectie. Viaductul deserveste nu numai combinqatul ci si accesul catre Smardan, Schela etc. Si da ... cei de la Arcelor ar trebui cumva sa contribuie si ei cumva. Cu paza non stop cel putin
    0
    0
    Raportează
  • postat de reformator
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 09:50
    Ce vreti mai mult decat hotie pe fata ? durbaca si paslaru n-au fost realesi iar de pensionari sau de o populatie sateasca beata pana -si termina bautura facuta asta toamna ? Tz.iganii in centru fac legea, la moaste e o inghesuiala ca la vot, cu o populatie idiotizata. Mai de curand si aici ”ziarista” Maria Stanciu a trebuit sa fie potolita si...putin retrasa, caci prea sarise calul cu lectii de morala crestina, ea fiind o fosta activista de frunte a pcr, deci o atee. Sa-l punem odata pe boldea presedinte, indianului sa-i vindem pe nimic orasul cu totul, prim-minisru sa fie vantu iar vadim sa faca el justitie tata, pe stadioane, cu executii sumare, fara prea multa judecata. Si peste toate casio sa ne cante cu toata popimea zilnic la moaste unde prezenta sa fie obligatorie.
    0
    0
    Raportează
  • postat de eu
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 09:30
    Astia de la POLITIA LOCALA sunt niste GUNOAIE nu sunt politisti. JEGOSILOR
    0
    0
    Raportează
  • postat de gigi
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 08:46
    Politia ca de obicei nu face nimic.
    0
    0
    Raportează
  • postat de COBRA-GALATI
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 07:13
    DACA ITI PASA URMARESTE AZI PE RTV GALATI INVITATII DE LA SOLIDARITATEA SI AFLA DIN GURA LOR CINE TREBUIA SA INVESTEASCA IN VIADUCT SI IN OGRADA UNDE TU MUNCESTI,AFLA SI CE SOLUTII EXISTA ,BA CHIAR LE POTI VENI CU PROPUNERI PRIN TELEFON.
    SOLIDARITATE BUNA GALATENI!
    P.S.-e singurul comentariu pentru acest articol,restul cobrelor ce apar sint "prietenii"mei ai tai,intr-un cuvint -TRADATORI.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Radu de Galati
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 05:32
    Pe vremuri Combinatul era al intregului popor asa ca acel viaduct a fost construit sa serveasca intregul popor. Azi combinatul este al unui om,.
    De ce eu galatean care platesc taxe si impozite trebuie sa platesc pentru interesul si profitul acelui om ? Nu este suficient ca ne degradeaza soselele si inviramentul, trebuie sa ne mai afecteze si buzunarul ?
    Daca afecteaza afacerea unui om, acel om trebuie sa plateasca pentru a-si mentine afacerea. Initial salariatii combinatului erau transportati in combinat de la ultimul leu cu mijloace de transport inchiriate sau cumparate de combinat. De ce comunitatea noastra trebuie sa plateasca pentru profitul acestui om ? De ce primaria trebuie sa plateasca sa transporte personalul combinatului ?
    Daca in negocieri acest punct de vedere nu a fost negociat, cred ca a venit timpul ca primaria sa puna STOP sacului fara fund. Decat Primaria sa plateasca atatia bani pentru tranvaie, salarii, iluminat intretinerea viaductului si altelea mai bine ar inbunatati conditiile din spitale, de pe strazile orasului sau scoli.
    Acest combinat mai multa paguba ne aduce decat profit, se pare ca de data asta hotii au dreptate in orasul fara stapani. Pe Primai i-a durat in pix de galateni pana acum si acum tot asa. Daca sunteti prost fratilor munciti sa platiti milioane in buzunarele altora.
    0
    0
    Raportează
  • postat de tic tac
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 03:44
    am vazut masina de la firma lutex prin galati(pentru cei care nu stiu se ocupa si cu iluminatul in bucuresti)socru lu base o administreaza .de la galati citi bani iau pe intuneric?
    0
    0
    Raportează
  • postat de viaduct
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 00:33
    Dar apropo de ”garofiteni”, au fost prinsi cei care acum 2 luni i-au batut in plin oras, sub privirea trecatorilor, pana i-au bagat in spital pe cei doi agenti de paza de la WBC ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de x
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 00:26
    Ceva nou in intuneric?
    Nu.
    E tot IMPOTENTA edililor galateni, plus lenea politiei, plus insuficienta actului justitiar.
    PS.
    Ar putea fi, in viitor, si ceva nou: legi mai clare si mai aspre.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.