Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
17 comentarii

* Un gălăţean a avut parte de un weekend de coşmar, după ce drumul său cu maşina a trecut printr-o groapa „uitată” de muncitori pe Centură * Obţinerea de despăgubiri este posibilă teoretic, dar implică nervi de oţel şi răbdare


Problema găurilor din asfalt nu este doar a gălăţenilor, dar absurdul unor situaţii parcă ne fac să tindem spre vârful topului când vine vorba de „surprize”. Fără a exagera câtuşi de puţin cu termenul „surpriză”, aducem în atenţie o situaţie semnalată de un gălăţean zilele trecute, după ce a avut neplăcuta experienţă cu o reminiscenţă a unei lucrări în dulcele stil „gospodăresc” al celor care cârpesc şoselele.
S-a întâmplat de Drumul de Centură, în timp ce gălăţeanul nostru se deplasa către Ţiglina 3. La umbra Viaductului, îl aştepta surpriza. „Şoferul nu a văzut groapa, rămasă probabil după nişte lucrări de asfaltare. Este adâncă de vreo zece centimetri şi are aproape un metru pătrat, dar nu este semnalizată în niciun fel. A trecut peste ea. Cauciucurile şi jenţile pe partea dreaptă, faţă şi spate, s-au făcut praf”, ne-a spus Cristian Obreja, proprietarul maşinii avariate.
Gălăţeanul s-a dus glonţ la Primărie, să afle ce trebuie să facă şi eventual să încerce primele demersuri pentru a-şi căuta dreptatea.

Complicatul hăţiş al recuperării banilor

La sediul municipalităţi, Cristian Obreja, în calitate de păgubit, a fost direcţionat pe la câteva uşi, pentru a afla, în cele din urmă, că trebuie să depună o sesizare la Registratură. Ca unul care nu a mai păţit aşa ceva niciodată, nu a ştiut că nu la uşa Registraturii din incinta Primăriei de pe Domnească nr. 68 trebuie să bată, ci la ghişeul de pe strada Fraternităţii, vizavi de BNR, sau să o trimită on line. Nici nu i-a spus nimeni, aşa că omul a rămas cu jalba nedepusă.
"Vreau să îmi recuperez banii, pentru că e vina celor care au făcut lucrarea aia, iar drumul e al Primăriei. Eu nu am CASCO şi nici bani nu am ca să îmi repar maşina pe cheltuiala mea!”, susţine gălăţeanul.
În această situaţie, va trebui să se înarmeze cu răbdare şi nervi, regulă valabilă, de altfel, pentru toţi cei care au ghinionul să îşi strice maşinile prin gropile oraşului. Depunerea unei sesizări la Primărie este doar primul pas pe care trebuie să îl facă ghinioniştii.
„De la Registratură, plângerea este direcţionată la Direcţia de Lucrări Publice şi Infrastructură. Acolo se verifică a cui e groapa, respectiv cine a contractat lucrarea, dacă e vorba de aşa ceva. Atunci, păgubitul trebuie să se îndrepte împotriva acelei societăţi sau firme. Cel mai fericit caz este când în culpă se află un operator privat, dar oricum este nevoie de o documentaţie destul de stufoasă şi de mult timp”, a precizat Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.
Pe cale de consecinţă, dacă sunteţi dependenţi de maşină şi o eventuală avariere a acesteia v-ar pune în dificultăţi mari, ar fi bine să exersaţi ocolirea gropilor cu graţie sau, dacă totuşi răul se întâmplă, luaţi în considerare să scoateţi bani din buzunar, să vă faceţi asigurare sau să aşteptaţi câteva luni bune ca să fiţi despăgubiţi.

Citit 6456 ori Ultima modificare Marți, 27 August 2013 08:04

17 comentarii

  • postat de NUMAI RAHATI DE OAMENI IN GALATIU ASTA Duminică, 08 Septembrie 2013 17:03 79.116.103.*** Link la comentariu
    2
    0

    bai pastarnac de om dute frate si te plange la mamica acasa poate iti da bani sa ti repari tigaia ca de iphone vad ca ti a dat......plangete impreuna cu prietenii de pe GSDG

    Raportează
  • postat de jiji Miercuri, 28 August 2013 13:21 91.208.234.*** Link la comentariu
    0
    1

    Tata lumea pleaca de la premisa ca daca te judeci cu statul pierzi.
    Nu pierzi, doar ca nu trebuie sa te duci la judecata cu mana in buzunar strigand ca vrei banii.
    Trebuie urmata o procedura, iar actiunea trebuie dovedita.
    Atat timp cat nu se face o poza la groapa si la avarii, cat timp evenimentul nu este sesizat la politie, cat timp nu exista acte care sa ateste paguba ( deviz de service) sau dovada achitarii reparatiilor, cum sa dea judecatorul o sentinta favorabila.
    Nimic nu se face batand din palme. Toate procesele se judeca dupa coduri si legi. Credeti ca judecatorilor le place sa taraie dosarele ani de zile? Dar o sentinta nu poate fi data in afara cadrului legal.

    Cat despre aberatiile lui Costache, se pare ca oricine ajunge la Primarie se tampeste brusc.
    Conf . OUG 195/2002 Art. 5, Alin (6) "În cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a stării tehnice necorespunzătoare a drumului public, a nesemnalizării sau a semnalizării necorespunzătoare a acestuia, precum şi a obstacolelor ori lucrărilor care se execută pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrărilor răspunde, după caz, administrativ, contravenţional, civil sau penal, în condiţiile legii. "

    Raportează
  • postat de Elena Miercuri, 28 August 2013 09:19 82.137.11.*** Link la comentariu
    0
    1

    Eu mi-am facut-o preaf pe dedesubt intr-o groapa de pe centura. Nu m-am uitat sa vad exact ce am stricat, ca nu ma tin buzunarele sa o repar acum (desi nu-i o masina scumpa cum sugereaza un dobi.. pardon, un domn, mai sus) dar trancane de mi-e frica sa ma mai urc in ea.
    Iar cu primaria... sunt destul de convinsa ca n-am nici o sansa de castig. Traim in Romania!

    Raportează
  • postat de Un al comentator Marți, 27 August 2013 17:48 86.124.200.*** Link la comentariu
    0
    0

    @claudiu
    Nici nu mai conteaza ce-i scris dedesupt, prima propozitie e premiza gresita de la care pleci: sfaltul de deasupra sigur e al primariei dar teava de dedesubt nu e. Si teava, in majoritatea cazurilor este. Ca-i din patrimoniul public local. Apoi, masina s-a rupt in groapa, nu in teava. Daca-n Primarie iti cade tavanul in cap la cutremur si suspina cineva dupa tine rece, n-o sa cheme nimeni in judecata falia din Vrancea, ci pe intedentul/administratorul Primariei care n-a avut grija de zid...

    @ jiji: mi-a placut frate - organizate, clare, la obiect sfaturile si etapele! Cu asemenea oameni sa te tot mandresti ca te con-cetatenesti... Respect!

    Raportează
  • postat de gio Marți, 27 August 2013 16:08 5.13.211.*** Link la comentariu
    3
    1

    cat de cretin in creierii capului sa fii sa-i reprosezi seamanului tau ca are bmw sau mercedes si chiar el evinovat ca si-a luat masina mai tare .
    ma umple de scarba comentariile unor adevarati COMUNISTI GALATENI
    EXCLUSIV SCARBA ,EXCLUSIV LEHAMITE.
    vomit instant pe aceste secaturi

    Raportează
  • postat de HAHAHAHAH Marți, 27 August 2013 15:24 89.137.137.*** Link la comentariu
    1
    2

    pai bai maimuta vad ca ai ajuns si la ziar :)) parca castigai 1000 euro pe luna ,cum nu ai bani sa repari?

    Raportează
  • postat de sofer Marți, 27 August 2013 15:02 5.13.212.*** Link la comentariu
    0
    2

    jiji, m-ai convins ca ma bat cu morile de vint. ma cac in ea de masina si am sa merg numai cu taxi-ul. ma costa mai ieftin.

    Raportează
  • postat de jiji Marți, 27 August 2013 14:43 91.208.234.*** Link la comentariu
    0
    3

    Singura sansa de a recupera banii de la Primarie e in instanta.
    Procedura e urmatoarea:
    Foto la groapa, masina si piesele avariate din toate pozitiile si directiile.
    Avizarea evenimentului la politie. Chiar daca organul stramba de nas e obligat sa primeasca sesizarea si sa ii dea raspuns.
    Intocmirea unui deviz estimativ de catre o unitate service sau dovada achitarii reparatiilor si a pieselor.
    Invitarea administratorului drumului (Municipiul Galati reprezentat prin Primar) la mediere. Bineinteles ca nu va veni, iar daca vine cineva declara aberatii.
    Cerere de chemare in judecata indreptata impotriva aceluiasi municipiu Galati ( care daca vrea poate sa cheme in garantie si pe Papa de la Roma).
    Primul termen se da cam intre jumatate de an si un an in functie de repartizare.
    In instanta se cere expertiza tehnica pe care o plateste reclamantul si in care se solicita sa se precizeze de catre expert daca exista legatura de cauzalitate intre avarii si groapa.
    Actiunea se timbreaza, tot de reclamant.
    Mare parte, daca sunt corect formulate, intemeiate si probate actiunile se admit si atunci municipiul va fi obligat la plata despagubirilor, a cheltuielilor de judecata, si a onorariului de expert.
    Apoi dupa obtinerea titlului executoriu acesta se pune in executare silita si se recupereaza banii.
    De la data producerii evenimentului si pana la recuperarea banilor pot trece 2-3 ani, dar in lipsa unui casco e singura solutie. Si daca masina oricum e reparata chiar merita recuperati si banii.

    Raportează
  • postat de sofer Marți, 27 August 2013 14:07 5.13.212.*** Link la comentariu
    0
    1

    daca toti soferii ar fotografia str. basarabiei, intre cosbuc si traian, la fiecare metru ar cistiga toate reparatiile masinii in tribunal. eu, de miine iau la pas si fotografiez sute de imagini cu starea carosabilului si dupa aia cer despagubiri pentru reparatiile masinii mele. chiar mi-a distrus-o strada aia, nu-I gluma. e adevar.

    Raportează
  • postat de Toni Marți, 27 August 2013 13:16 81.12.150.*** Link la comentariu
    0
    0

    Am avut si eu '' norocul '' saptamana trecuta sa iau si eu aceasta groapa nesemnalizata si acoperita cu beton, dar nu la nivelul asfaltului, tot la umbra viaductului am comis-o si eu, dar am scapat doar cu o geanta putin indoita si capacele desprinse din coliere care au luat-o la sanatoasa si nororc ca la traficul de acolo au scapat si ele intregi,dar daca aveam o geanta din aliaj? Voi vedea cand voi face bracajul la iarna pt noile cauciucuri,ce mi-a strambat pe la directie sau cat ma mai duce rulmentul,acum vad ca nu am probleme. Exact colturile patratului unde a fost turnat betonul erau adanci,partea din mijloc era mai ok, oricum lucrarea care a fost acolo era de ceva timp finalizata si se putea tuna o plomba de asfalt, uneori esti nevoit sa alegi prima banda,pt ca acolo mai fac multi stanga si se formeaza o coloana destul de mare,

    Raportează
  • postat de Radu de Galati Marți, 27 August 2013 11:04 220.239.171.*** Link la comentariu
    0
    5

    Bineinteles ca nimeni nu o sa-l sfatuiasca pe acel tanar ce sa faca mai bine.
    Mai baiete, fa poze la masina si la groapa20-30 de poze sa se poata intelege ce sa intamplat. Mergi la un avocat si explicai care-i situatia. Mergi la un avocat sarac ce vrea sa faca un ban cinstit si nu la marii rahati de avocati ce te duc cu vorba ca-i plin Galatiul de avocati buni ce vor doar banii si tu sa le dai tot mura in gura. Singura cale de despagubire este tribunalul, nu mai pierde vremea cu Primaria ca ai sa imbatranesti pana te vor despagubi. Repara-ti masina la un autoservice autorizat plateste,include in pretz si ciubucul, ia chitanta si factura si intai duci o copie la Primarie, cu o scrisoare si daca in 21 de zile nu-ti da banii, mergi direct la tribunal cu avocatul.
    Daca pe de alta parte ar fi un cap luminat sa faca Asociatia Autombilistilor din Galati si in numele acestei organizatii sa puteti actiona organizat, ar fi mult mai usor cu o firma de avocati ce ar fi platita de oeganizatie si din cotizatia membrilor plus o anumita suma sa poata fi tras vinovatul la raspundere. Dar cum in Galati pe fiecare il doare numai cand el esre la necaz, asta-i viata si autoritatile va trateaza ca atare.

    Raportează
  • postat de VADER Marți, 27 August 2013 10:32 193.230.156.*** Link la comentariu
    0
    5

    un oras care arata distrus...de parca ar fi trecut un razboi peste el.....conducatori care sunt ori incompetenti (chiar retardati), ori necinstiti (ca sa nu spun "satane blestemate"). solutii tehnice de toata jena (a se vedea episodul tragi-comic "Gropzilla"), lucrari executate in "Bip-ul bip-ului".....NIMIC DIN TOATE ASTEA NU S-AR FI PETRECUT INTR-O SOCIETATE NORMAL....INTR-O TARA NORMALA....NICI CHIAR IN SOCIETATEA COMUNISTA....
    intrebarea care decurge din cele prezentate este , zic eu, de bun simt: MERITAM NOI, ROMANII, SA NE CONDUCEM SINGURI, DACA SUNTEM IN STARE SA DISTRUGEM IN HALUL ASTA?

    Raportează
  • postat de marius Marți, 27 August 2013 09:28 86.124.200.*** Link la comentariu
    0
    9

    Nu mi se pare normal ca atunci cand trebuie sa platesc impozit local pt masina ,rovignieta pt strazi nationale ,eu sa merg cu masina mea din groapa in groapa. Eu cand platesc banii nu-i dau rupti sau gauriti . Ma penalizeaza daca nu platesc impozitul auto la timp. Eu de ce nu i-as penaliza pe ei ,cei din primarie ? Legat de drumurile din Galati : sunt praf !!! Daca s-ar putea ,l-as invita pe patronul firmei care a executat lucrarile de refacere a strazii Basarabiei ,l-as invita cu masina lui PERSONALA , si l-as pune sa faca drumul asta de 4-5 ori .Va spun eu ca dupa acest experiment se va opri cu masina direct la service . Alti bani pe care nu ti-ii plateste nimeni. I-as invita pe cei din primarie sa mearga cu masinile lor PERSONALE ,(repet) personale ,pe strada Traian,pe Aurel Vlaicu ,pe drumul spre Metro,etc. Pe cine injura ei ? Eu unul stiu pe cine injur ,insa degeaba . Dar banii de impozite si rovignieta nu uita sa mi-i ceara!

    Raportează
  • postat de Primarul Marți, 27 August 2013 05:55 69.209.225.*** Link la comentariu
    10
    5

    De asta e plin de bmw , audi si mercedes si alte fancy marci ,,,,nu va mai plangeti o duceti prea bine in nnnnoul Galati Ro hhehe
    Daca nu va place ,,luati-va catari sau camile ,,da bine la Romanistan , dromaderi aveti destui oricum...La mai mare,,,si aveti grija cu gropile , in special prostii ...

    Raportează
  • postat de claudiu Marți, 27 August 2013 01:24 5.13.140.*** Link la comentariu
    4
    2

    @ toti desteptii: asfaltul de deasupra sigur e al primariei dar teava de dedesubt nu e. Daca au sapat gazele, apa, electrica sau cetul, ei trebuiau sa si astupe. de ce sa plateasca ionescu pentru ce-a facut popescu? doi: tipul n-are casco. Ce face casco? iata:
    a. pagubele provocate autovehiculului de ciocniri, loviri, rasturnari, zgarieri, caderi (inclusiv cu prilejul transbordarii), caderea unor corpuri pe autovehicul;
    b. furtul autovehiculului sau al unor parti componente ori piese ale acestuia, precum si pentru pagubele provocate acestuia ca urmare a furtului sau tentativei de furt;
    c. pagubele produse autovehiculului de incendiu, explozie, afumare, patare, carbonizare sau diverse distrugeri, ca urmare a incendiilor;
    d. pagubele produse autovehiculului de inundatii, uragan, cutremur, prabusire sau alunecare de teren, ploaie torentiala, grindina, trasnet, greutatea stratului de zapada sau gheata, avalansa de zapada, actiunea mecanica a apelor curgatoare sau a obiectelor purtate de ape;
    e. pagubele produse dotarilor suplimentare montate la autovehicul, declarate de Asigurat in cererea-chestionar, a caror valoare este inclusa in suma asigurata a autovehiculului, numai daca aceste pagube au rezultat ca urmare a producerii riscurilor asigurate;
    f. pagubele produse ca urmare a riscurilor asigurate partilor componente sau pieselor autovehiculului in timp ce acestea se aflau demontate in vederea efectuarii reparatiei sau intretinerii;
    g. pagubele produse autovehiculului ca urmare a masurilor luate pentru salvarea lui;
    h. cheltuielile efectuate in vederea transportului autovehiculului avariat la atelierul de reparatii care poate efectua reparatia, cel mai apropiat de locul accidentului, sau la locul de adapostire al autovehiculului, daca acesta nu poate fi deplasat prin forta proprie.
    Ce nu acopera casco?
    pagubele cauzate autovehiculului de intretinerea necorespunzatoare sau de o utilizare improprie destinatiei acestuia, cele cauzate prin intrebuintare, functionare, uzare ori ca urmare a defectelor de fabricatie ale materialului sau pieselor (inclusiv amplasarea gresita), influentei temperaturii asupra motorului autovehiculului (de exemplu ca urmare a inghetarii apei din instalatia de racire), precum si cele produse motorului, cutiei de viteze sau diferentialului ca urmate a lipsei sau insuficientei ungerii ori supraincalzirii;
    b. pagubele produse anvelopelor ori camerelor prin taiere, intepare, explozie, cu exceptia cazurilor cand aceste pagube au rezultat ca urmare a producerii unor riscuri asigurate insusi autovehiculului;
    c. pagubele produse prin actiunea curentului electric asupra oricaror componente ale instalatiei electrice;
    d. pagubele produse dotarilor suplimentare montate la autovehicul, daca nu au fost declarate de Asigurat in cererea-chestionar si valoarea acestora nu a fost inclusa in suma asigurata a autovehiculului;
    e. pagubele de orice fel produse autovehiculului ca urmare a patrunderii cu acesta in locuri inundate;
    f. pagubele indirecte (de exemplu: reducerea valori autovehiculului dupa reparatie, pierderi cauzate de lipsa folosintei autovehiculului, etc.);
    g. partea din paguba care s-a marit ca urmare a neluarii masurilor pentru limitarea acesteia;
    h. pagubele produse acelor parti componente ale autovehiculului ce erau avariate la incheierea asigurarii si sunt mentionate in raportul de inspectie al acestuia, care nu au fost remediate de Asigurat si constatate de Asigurator pana la data producerii riscului asigurat;
    i. inlocuirea anumitor piese avariate ale caroseriei autovehiculului asigurat, aflat in perioada de garantie,pentru remedierea carora, desi reparatia este tehnic posibila si nu afecteaza siguranta circulatiei,unitatea reparatoare impune inlocuirea piesei in scopul mentinerii garantiei;
    j. pagubele produse oricarui subansamblu sau parti componente ale autovehiculului prin nerespectarea normelor privind incarcarea amararea marfii pe timpul transportului;
    k. pagubele produse pieselor de rezerva, huselor, prelatelor (cu exceptia celor montate la autovehiculele cu coviltir), combustibililor sau oricaror altor bunuri existente in autovehicule;
    l. pagubele cauzate atat exteriorului cat si interiorului autovehiculului, de actiunea substantelor corozive;
    m. pagubele cauzate de incendiu sau explozie produse prin folosirea flacarii deschise, inclusiv la repararea autovehiculului;
    n. pagubele produse autovehiculului in timpul sau ca urmare a transportarii, tractarii, remorcarea acestuia;
    o. cheltuielile facute pentru remedierea unor reparatii nereusite, precum si cele pentru transformarea sau imbunatatirea autovehiculului in comparatie cu starea lui anterioara producerii riscului asigurat;
    p. cazul in care Asiguratul nu a instiintat in scris Asiguratorul, in termenul prevazut in ontractul de asigurare si a procedat la repararea autovehiculului fara acordul Asiguratorului, inainte ca reprezentantul acestuia sa efectueze constatarea pagubei;
    q. pagubele produse autovehiculului de:
    - razboi(declarat sau nu), invazie sau actiunea unui dusman extern, razboi civil, revolutie, rebeluine, insurectie, dictatura militara, conspiratie, greve, tulburari civile, terorism;
    - explozie atomica, radiatii sau infestari radioactive ca urmare a folosirii energiei atomice sau materialelor fisionabile;
    - poluare sau contaminare de orice natura si din orice cauza;
    r. pagubele produse autovehiculului, in cazurile in care:
    - accidentul a fost produs cu intentie;
    - accidentul a fost produs in timpul conducerii autovehiculului sub influenta bauturilor alcoolice, precum si in timpul comiterii unor fapte incriminate de dispozitiile legale privind circulatia pe drumurile publice ca infractiuni, chiar daca aceste fapte nu s-au produs pe astfel de drumuri, sau in timpul comiterii altor infractiuni;
    - accidentul a fost produs in timpul cat autorul infractiunii incearca sa se sustraga de la urmarire;
    - autovehiculul nu avea certificat de inmatriculare valabil sau o autorizatie de circulatie valabila;
    - in momentul accidentului, autovehiculul era condus sau actionat de o persoana fara permis de conducere valabil pentru categoria respectiva de autovehicule, ori dupa ce permisul de conducere I-a fost retras, anulat sau retinut in vederea anularii, ori ca urmare a suspendarii dreptului de a conduce.
    Prevederile de la ultimele doua alineate nu se aplica daca autovehiculul asigurat era furat.
    s. furtul sau tentativa de furt, daca la politie nu s-a inregistrat o reclamatie in acest sens, precum si in cazul in care la comiterea furtului sau a tentativei de furt au luat parte persoane din familia Asiguratorului-persoana fizica, ori in cazul Asiguratului-persoana juridica, prepusii acesteia;
    t. cazurile in care Asiguratul a incredintat, cu consimtamantul sau, autovehiculul asigurat unei persoane care, refuza sa i-l restituie;
    u. cazurile in care persoana cuprinsa in asigurare a favorizat producerea riscurilor asigurate sau a diminuat posibilitatea de reducere a urmarilor acestora.

    Personal, mi se pare suspect ca nu vorbeste soferul, cel care era la volan, ci o alta persoana si nu reiese din text daca era sau nu in masina. Nu mi-ar conveni deloc ca smecherii sa-si repare masinile pe banii nostri.

    Raportează
  • postat de Hai sa te fac din vorbe... Marți, 27 August 2013 00:34 5.13.157.*** Link la comentariu
    2
    6

    Mizerie! Administratorul drumului este Primaria. Punct! Daca groapa apartine firmei Leordes Pordes Microspores din Argentina, care a avut contract cu Primaria acum 'jde mii de ani sa faca o lucrare, trebuie sa ma indrept impotriva aceleia? Purtatorii de vorbe in Romania, ca deobicei, arunca cu praf in ochi. Niste dezinformatori care vor avea mari, mari probleme cand le vor cadea protectorul/-ii... Desi, la cata nevoie este de trepadusi in stare sa spuna orice, chiar mai mult decat poate suporta hartia...

    Raportează
  • postat de Dan Marți, 27 August 2013 00:18 5.13.233.*** Link la comentariu
    2
    12

    Este vina soferului ca circula cu masina pe strada, vina lui ca este roman si traieste in Romania, vina lui ca este galatean............se va devaloriza masina cu 20% pana o sa vezi tu despagubire de la Primarie. Domnul Mihai Costache este doar un sclav care apara interesele smecherilor si scopul numarul 1 este sa nu dea nici un ban nimanui. Probabil a uitat cand facea emisiuni matinale la tv sau la radio si abia vorbea corect romaneste.

    In ziua de azi din cofetar poti sa ajungi viceprimar fara nici o problema...............prietene multumeste-i Celui de Sus ca daca erai pe scuter sau motocicleta mureai..........

    Succes si rabdare!!!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.