UTILE - Viaţa Liberă Galaţi
Cum se face o RECLAMAȚIE la Protecţia Consumatorilor
Scris de Ruxandra Podlisnic Marți, 19 Aprilie 2016Consumatorii care ajung la neînţelegeri cu vânzătorul sau cu operatorul economic ce comercializează produse sau prestează servicii pot face reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC). Dacă este vorba despre un caz reglementat de legislaţia privind protecţia consumatorilor, instituţia este obligată să intervină şi să soluţioneze problema.
Cine, cum şi unde poate depune o reclamaţie
Orice persoană fizică sau organizaţie legal constituită, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale, poate adresa o reclamaţie sau o sesizare. Divergenţele între operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Totodată, potrivit legislaţiei, „petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează”.
Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile CJPC, în funcţie de raza teritorială în care îşi desfăşoară activitatea operatorului economic reclamat. Acestea se fac în format scris, electronic (formular afişat pe reclamatii.anpc.ro) sau se depun personal şi este obligatoriu să fie însoţite de toate documentele probatorii: factură fiscală, bon fiscal sau chitanţă, contract, certificat de garanţie sau ale documente, după caz. În caz contrar, acestea se clasează din lipsa de informaţii.
Potrivit raportului pentru anul 2015 al CJPC Galaţi, în decursul anului trecut, gălăţenii au făcut aproximativ 1.500 de reclamaţii, dintre care 60 la sută au fost fondate.
CJPC Galaţi se află pe strada Egalităţii nr. 2. Numărul de telefon pentru consumatori este 0336.802.016.
Care sunt cele mai PERICULOASE STRĂZI din Galaţi
Scris de Mariana Constandache Joi, 03 Martie 2016De ce ACTE ai nevoie pentru PRIMA CASĂ
Scris de Florin Răvdan Marți, 26 Ianuarie 2016Pentru a putea accesa programul de credit "Prima Casă", trebuie să ştiţi că aveţi nevoie de câteva acte care să dovedească băncii că aveţi posibilitatea de a achita acel împrumut, în perioada stipulată în contract, care poate fi de cel mult 30 de ani.
În primul rând, aveţi nevoie de o adeverinţă de venit, o copie după contractul sau cartea de muncă, în care să fie stipulat că durata angajării dumneavoastră este nedeterminată (în caz contrar nu se acordă creditul), o copie după fişa fiscală, o copie după certificatul de căsătorie, acolo unde este cazul, şi o declaraţie la notar cu privire la faptul că solicitantul creditului (şi partenerul de viaţă, dacă este cazul) nu are nici o locuinţă în proprietate, parţial sau integral, şi nici vreun alt credit ipotecar în curs.
Persoanele care obţin venituri din chirii, dividende şi activităţi independente trebuie să prezinte documentele specifice care dovedesc obţinerea acestor venituri.
Pe lângă documentele care atestă veniturile, sunt necesare şi actele cu privire la imobilul achiziţionat, adică un precontract de vânzare-cumpărare sau precontract de construcţie încheiat cu o firmă specializată, actul de proprietate asupra imobilului/terenului pe care urmează să se construiască (dacă este cazul) şi extrase din documentaţia cadastrală.
În funcţie de situaţia imobilului achiziţionat, băncile pot cere ulterior şi documente suplimentare, faţă de cele solicitate iniţial clientului.
Programul "Prima Casă" nu impune un venit minim pentru cei care doresc să obţină un credit ipotecar, astfel că orice persoană care obţine venituri poate beneficia de credit.
Creditul maxim ce poate fi obţinut prin Programul "Prima Casă" este limitat la 57.000 euro. Pentru a împrumuta această sumă, clienţii trebuie să dispună de un venit familial net de aproximativ 3.000 lei.
Acest lucru nu înseamnă că familiile cu venituri mai mici de 3.000 lei pe lună nu pot participa în acest program. Suma maximă împrumutata va fi însă mai mica, în funcţie de capacitatea de rambursare a fiecăruia.
Unde aruncăm BRADUL după sărbători
Scris de Iasmina Ungureanu Miercuri, 13 Ianuarie 2016După ce ne-am bucurat de căldura Crăciunului în jurul unui brad frumos, apare veşnica întrebare a fiecărui an: ce facem cu el după ce au trecut sărbătorile? Cei mai mulţi gălăţeni optează pentru aruncarea bradului la gunoi, dar, pentru cei care o fac responsabil, iată câteva aspecte demne de luat în calcul.
Bradul ar trebui dus la ghenă, nu aruncat oriunde în spaţiile publice. Acesta este mai uşor de reciclat atunci când nu are urme de ornamente, de plastic sau de sfoară, între crengi.
"Singura posibilitate este să lăsaţi brazii lângă ghena de gunoi şi să aşteptaţi să fie colectat şi dus la staţia de compostare unde sunt tocaţi, iar printr-un proces natural de macerare, brazii deveniţi deşeuri vegetale vor fi transformaţi în compost. Dacă gălăţenii mai au şi alte deşeuri vegetale (gazon, crengi etc) le pot lăsa la punctele verzi de pe strada Vezuviului şi pe strada Drumul Viilor”, ne-a explicat Ionuţ Pucheanu, directorul Ecosal.
O altă idee bună este să folosiţi bradul în grădină. Transformat în rumeguş, acesta poate fi un material organic care se pune pe pământ şi apără rădăcinile plantelor de boli şi dăunători. Dacă nu îl puteţi prelucra pentru a obţine rumeguş, bradul poate fi tăiat, iar crengile sale se transformă într-un susţinător natural pentru plantele din grădină. Sursa foto: incomod-media.ro
Cum vă puteţi schimba MEDICUL DE FAMILIE
Scris de Remus Basalic Marți, 12 Ianuarie 2016
Dacă aveţi nemulţumiri în legătură cu modul în care sunteţi tratat de actualul medic de familie sau dacă, pur şi simplu, trebuie să vă mutaţi în altă localitate, trebuie să ştiţi că puteţi alege aproape oricând un nou medic de familie. Transferul nu ar trebui să fie prea dificil, dacă aveţi în vedere următoarele sfaturi.
Primul lucru pe care trebuie să îl faceţi este să depuneţi o cerere de înscriere prin transfer la medicul de familie pe lista căruia vreţi să fiţi. În cerere este musai să precizaţi şi numele medicului de la care vreţi să plecaţi. Pentru ca acest transfer să fie posibil este, însă, necesar să treacă cel puţin şase luni de la data la care v-aţi înscris pe listele medicului de familie la care vreţi să renunţaţi. Această reglementare a fost introdusă cu scopul de a nu abuza nejustificat de dreptul de transfer de pe listele unui medic pe ale altuia.
Transferul durează cel mult o lună
Medicul de familie la cabinetul căruia aţi depus cererea are obligaţia ca, în termen de 15 zile lucrătoare, să-l anunţe prin poştă despre transfer pe fostul medic de familie. La rândul său, acesta din urmă are şi el obligaţia să transmită o copie certificată a fişei medicale, tot prin poştă, către noul medic de familie. Termenul este identic cu cel din primul caz. Cabinetul medical de la care plecaţi va păstra însă fişa medicală originală.
De asemenea, este important de precizat şi că pacientul trebuie să prezinte noului medic de familie documentele care să îi ateste calitatea de asigurat. Aceste documente diferă în funcţie de calitatea asiguratului: salariat, PFA, pensionar, student sau şomer.
În situaţia în care unul dintre medici nu respectă această obligaţie, la sesizarea asiguratului, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Galaţi va efectua actualizarea listei medicului de familie de la care asiguratul doreşte să plece, prin eliminarea automată a asiguratului de pe listă.