Dispute politice sau interese? Tunelul nu e sub Dunăre, ci la DNA şi Tribunal

Dispute politice sau interese? Tunelul nu e sub Dunăre, ci la DNA şi Tribunal

Marius Stan, explicându-le aleşilor, într-o şedinţă de Consiliu Local, pe unde va trece tunelul pe sub Dunăre
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)
23 comentarii

Deşi tunelul pe sub Dunăre, care ar fi legat Galaţiul de Tulcea, părea îngropat, iată că proiectul reapare în atenţia publică. Şi asta pentru că Primăria Galaţi a fost dată în judecată de consorţiul care a câştigat licitaţia pentru realizarea documentaţiei subtraversării. Procesul este departe de a fi în fază publică, cauza fiind înregistrată la Tribunalul Galaţi, secţia contencios-administrativ, abia pe 29 decembrie 2017. Se pare că nici primarul Ionuţ Pucheanu nu ştie exact pentru ce a fost dată în judecată instituţia pe care o conduce, dar aşteaptă decizia instanţei. Mai mult, şi Direcţia Naţională Anticorupţie ar avea o anchetă pe acest subiect.
Cel puţin asta susţine edilul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu, care ne-a declarat ieri că toate documentele legate de proiect au fost luate de procurorii DNA Galaţi. Asta înseamnă că ceea ce ar fi trebuit să fie o investiţie de interes naţional, devine deja una cu iz penal.

Până când se va finaliza ancheta de la DNA, proiectul tunelului se va dezbate la Tribunalul Galaţi, pentru că asocierea – Louis Berger SAS, The Louis Berger Group Inc, Ernst & Young  SRL şi Ernst & Young Societe Anonyme for the Provision of Advisory Services - care ar fi trebui să realizeze documentaţia investiţiei a dat în judecată Primăria. Despre proces, primarul Ionuţ Pucheanu a aflat de la presă, motiv pentru care a încercat să explice de ce s-a oprit proiectul şi s-a ajuns aici.

„Nu eram prinşi cu acel proiect pe nici un Master Plan naţional. Ar fi  fost doar o ambiţie personală, locală, prin care nu am fi reuşit să ne conectăm la absolut nicio altă formă de transport naţională. Ne-am trezit cu nişte documente care nu erau nici pe departe la standardul la care ar fi putut fi luate în seamă. Pe de altă parte, este vorba despre lucrări făcute în cu totul şi cu totul altă unitate administrativ-teritorială, mă refer aici la judeţul Tulcea. Acestea au fost motivele pentru care am denunţat, unilateral, acest contract. Preţ de aproape un an de zile, a mai fost purtată o oarecare corespondenţă cu compania care a câştigat licitaţia. Rămâne de văzut ce va spune instanţa”, a explicat edilul.

500.000 de euro pentru şase foraje

Pucheanu susţine că s-au primit doar o parte dintre documente pentru care ar fi trebuit achitaţi aproximativ 500.000 de euro, prima etapă a contractului, dar că nu a fost plătit niciun ban până acum. „La momentul respectiv au înţeles şi dumnealor şi au părut că se liniştesc în momentul în care Direcţia Naţională Anticorupţie a ridicat toate actele legat de acest studiu”, a adăugat primarul.
Edilul susţine că s-au făcut doar câte trei foraje pe malurile gălăţean şi tulcean al Dunării, nu şi pe fundul fluviului, iar investitorii au ales, din cinci variante de subtraversare, una, bazându-se pe analize SWOT. „La întrebarea cum au ajuns ca din cele cinci variante de subtraversare să o aleagă pe una, mi s-a spus că a fost făcută o analiză SWOT asupra fiecărei potenţiale treceri. Dacă pentru dumneavoastră o analiză SWOT costă 500.000 de euro, atunci, să mă ierte Dumnezeu, vreau şi eu societate de consultanţă şi mă las de politică şi administraţie!
Dacă instanţa le va da câştig de cauză, ne vom supune, oricum nu avem altceva de făcut. Contractul  oricum se va închide, în cel mai rău caz, cu prima parte de documente plătite. Să ne oblige cineva să ducem la bun sfârşit un contract care nu este fezabil pentru această oră, atâta timp cât există proiectul podului de la Brăila, e imposibil. Ar fi trebuit să găsim finanţare de aproximativ 250 de milioane de euro, finanţare externă sau din bugetul local, sumă ce înseamnă bugetul pentru investiţii al municipiului pe următorii 25 de ani, fără să mai facem absolut nimic”, a conchis Ionuţ Pucheanu.

Ce spune iniţiatorul tunelului

În timp ce actualul primar susţine că procesul a fost intentat prea târziu, fostul edil, Marius Stan, consideră acest demers o dovadă de seriozitate din partea investitorilor. „Mi se pare un demers normal şi firesc atâta timp cât a fost semnat un contract, care prevedea în esenţă realizarea, poate, a celui mai mare proiect de infrastructură din istoria Galaţiului. Am demarat nişte proceduri unice pentru primăria Galaţi, cel puţin, dar eu zic că pentru România. Cei de la Agenţia Naţională de Reglementare a Achiziţiilor Publice au avut nevoie de opt luni să înţeleagă caietul de sarcini, abia apoi ne-au dat voie să îl urcăm pe SEAP. Realizarea studiului de fezabilitate nu însemna că cei care au câştigat licitaţia şi-au terminat treaba, ci erau obligaţi să vină mai departe şi cu cei care trebuiau să construiască tunelul şi să finalizeze proiectul pe bani proprii, în urma unei concesiuni de lucrări. Un proiect de care aveam nevoie. Se pare că unii s-au speriat de acest proiect văzând că poate fi chiar realizat. Cei responsabili din zonă, mă refer strict la factorul politic, s-au speriat că dispare acea oportunitate a desfiinţării sau punerii în dificultate a arhaicului bac. Am văzut şi nişte declaraţii, a doi foşti miniştri, evident, de culoare roşie, şi implicaţi în administrarea bacului care spuneau «cum domnule să facem tunel sau pod la Galaţi care să lege ce, nimic cu nimic?». Acel nimic cu nimic le aduce aproximativ două milioane profit pe an. Faptul că s-au speriat, i-au obligat probabil pe cei care administrează astăzi Primăria să bage proiectul în sertar, să-l lase acolo. Demersul celor de la Louis Berger, consorţiul care a câştigat licitaţia, demonstrează încă o dată că oamenii au venit cu gânduri serioase, să facă un proiect, nu numai să se joace de-a semnat contractele, dar aşa, incredibil, se lovesc de opoziţia celor trebuie să plătească pentru prima fază a lucrărilor”, explică Marius Stan, care a precizat că nu a fost chemat la DNA Galaţi şi nici nu are de ce, procedura fiind absolut legală.

A fost o dată un tunel

Povestea tunelului pe sub Dunăre a început în decembrie 2013, când Consiliul Local Galaţi a aprobat studiul de prefezabilitate realizat de firma elveţiană Basler & Hofmann AG Zürich şi a fost de acord cu angajarea a 10 milioane de euro pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent obiectivului „Subtraversare Dunăre”. Elveţienii au fost plătiţi de Primărie cu 82.111 lei (fără TVA). Primarul oraşului la acel moment, Marius Stan, declara că mai există şi alte studii de prefezabilitate făcute de firme din Coreea, Spania şi Germania care, pe banii lor, au demonstrat că tunelul este fezabil, şi nu „un moft al lui Stan”.
Costurile de construcţie a tunelului erau estimate la 230 milioane de euro fără TVA (plus minus 40 la sută), iar durata de realizare la 48 de luni. Autorităţile gălăţene au fost şi în vizite în Germania, la Herrenknecht AG, cel mai mare producător de utilaje grele de săpat tuneluri din lume, dar şi în Spania, unde au văzut un tunel de 25 de kilometri care nu trece pe sub un râu, ci merge pe sub el, pe cursul lui.

Licitaţia

În februarie 2015 a fost lansată licitaţia deschisă pentru documentaţia tunelului, contract cu o valoare estimată de 22.089.500 de lei. Procedura a fost marcată de momente tensionate: faptul că investiţia nu era cuprinsă în Master Planul de Transport al României şi că nu existau căi de acces care să facă legătura cu tunelul. Însă Marius Stan era convins că „odată cu tunelul obligăm Guvernul să vină cu conexiunile aici: drumul ocolitor al Galaţiului şi drumul expres Tulcea-Constanţa”. Şi susţinea că, fără tunel, Galaţiul ajunge ca Valea Jiului.

Atribuirea

Conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), pe 26 noiembrie 2015 contractul a fost atribuit consorţiului Louis Berger SAS, care a fost desemnat câştigător cu o ofertă de 11.697.210 de lei fără TVA. Din consorţiu fac parte de Louis Berger Franţa (lider al consorţiului), The Louis Berger Group, Inc. (SUA), S.C.A. Ţuca Zbârcea & Asociaţii Bucureşti, Ernst & Young SRL Bucureşti şi Ernst and Young Societe Anonyme For The Provision Of Advisory Services (Grecia). Titlu distinctiv: Ernst & Young Business Advisory Solutions. Conform SEAP, contractul avea ca obiect „servicii de asistenţă şi consultanţă tehnică, economico-financiară şi juridică pentru pregătirea şi derularea procedurii de atribuire a contractului de finanţare cu implicarea sectorului privat şi/sau a fondurilor europene pentru proiectul «Tuneluri rutiere subtraversare Dunăre Galaţi – Brătianu»”.
Concret, misiunea consorţiului era de a furniza Primăriei soluţia optimă pentru realizarea a două tuneluri, fiecare cu două benzi pe sens, care să facă legătura între municipiul Galaţi (cu legătură rutieră la drumul DN 2B-E78-E584) şi malul drept al Dunării, în localitatea Brătianu, judeţul Tulcea (cu legătură rutieră la DN22E).
Desemnearea drept câştigătoare a companiei Louis Berger, care şi-a legat numele de Arena Naţională, Stadionul Olimpic din Sydney şi Stadionul Wembley din Marea Britanie, a fost privită cu suspiciune de liberalul Nicuşor Ciumacenco: „Consorţiul american a fost implicat în mituirea funcţionarilor în mai multe zone ale globului, fiind deja amendat de autorităţile americane cu 86,4 milioane de dolari. Tot în 2015, în februarie, Banca Mondială a anunţat că renunţă la contractele cu Louis Berger din motive legate de corupţie”, a acuzat politicianul.
La finele anului 2015, primarul Marius Stan a dat ordinul de începere a lucrărilor şi a anunţat că firma s-a apucat de treabă.

Plată pe etape

De la bun început autorităţile au susţinut sus şi tare că plata se va face etapizat, în funcţie de documentaţiile executate, şi că proiectul va putea fi oprit după oricare dintre etape. Pentru prima etapă care cuprindea actualizarea studiului de prefezabilitate (făcut de elveţieni), realizarea studiilor geotehnic şi hidrologic, topografic, a anchetei origine – destinaţie, a studiului de trafic, a studiului de impact de mediu, analiza juridică a posibilităţilor de implementare a proiectului, inventarierea modalităţilor practice de finanţare a proiectului şi a disponibilităţii surselor de finanţare şi a investiţiilor plata ar fi trebuit să fie de 20 la sută din preţ. Etapa a doua cuprindea elaborarea studiului de fezabilitate şi a studiului de oportunitate, elaborarea documentaţiilor de selecţie şi evaluare a partenerului privat, elaborarea tuturor documentaţiilor necesare accesării soluţiilor alternative de finanţare, pe baza cerinţelor finanţatorilor şi trebuia plătită cu 30 la sută din preţ. Restul de 50 la sută ar fi urmat să fie achitat în a treia etapă, care implica efectuarea selecţiei partenerului privat şi semnarea contractului sau asistenţă la obţinerea finanţării din fonduri publice.

Prezentare de ochii lumii

Dispute a stârnit alocarea, în bugetul Galaţiului pe 2016, a sumei de 2.550.000 de lei pentru plata primei etape a documentaţiei pentru subtraversarea Dunării, etapă care, conform calendarului, ar fi trebuit să fie gata pe 23 iunie. Numai că, pe 18 mai 2016, în plină campanie electorală pentru Primăriei, a avut loc o prezentare publică făcută de reprezentanţii consorţiului Louis Berger, dar destul de generală, ca să nu spunem vagă. De pildă nu am aflat rezultatele forajelor făcute pe malurile fluviului sau în albie, dar s-a spus că investiţia ar putea fi executată printr-un contract de concesiune de lucrări, constructorul urmând să-şi recupereze o parte semnificativă a investiţiei din tarifele care vor fi practicate pentru utilizarea tunelului.

Monitorizare "a la Teodorovici"

Asta a promis fostul ministru al Fondurilor Europene şi, respectiv, Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, participant la prezentarea consorţiului Louis Berger în 18 mai 2016: "Este un proiect nu doar pentru această zonă, ci pentru întreaga Europă. Îmi doresc foarte mult să trăiesc clipele când Galaţiul şi Brăila îşi vor da mâna, gândind unitar, pentru că zona aceasta are potenţial fantastic. Când lucrurile acesta vor sta în acest fel, Bucureştiul va avea de ce să se teamă!”.
În realitate, dincolo de interesul electoral, dezbaterea din 18 mai a fost justificată de faptul că suma de 2.550.000 de lei, alocată în bugetul oraşului pentru subtraversare nu acoperea decât prima etapă a documentaţiei. Iar pentru a fi demarată a doua etapă era necesară o rectificare a bugetului, decizie care ar fi trebuit să fie supusă votului aleşilor locali, dar acest fapt nu s-a mai întâmplat.

 

Citit 7227 ori Ultima modificare Vineri, 12 Ianuarie 2018 18:23

23 comentarii

  • postat de Oly Joi, 11 Ianuarie 2018 18:17 185.220.101.*** Link la comentariu
    0
    5

    Da, are dreptate cel ce a postat mai jos, faptul ca unii spun ca ruta, trecerea bac de la Galati "nu duce nicaieri" dincolo de Dunare, dar realitatea ne arata contrariul si anume, faptul ca ruta de la Galati, de la trecere bac Galati este foarte frecventabila si mai ales foarte profitabila si tot timpul frecventata de cei ce tranziteaza ruta respectiva(fie ca sunt romani sau straini in tranzit) drept dovada stând cozile de 1km seara, de la trecere bac Galati. Dar bineinteles ca astia ca nu cumva sa piarda afacerea cu bacul, ei spun tot felul de aberatii evidente cum ca ruta de la trecere bac Galati nu duce nicaieri. Pai daca nu duce nicaieri atunci de ce sunt cozi kilometrice la trecere bac Galati, foarte multi incercand sa tranziteze zona respectiva?

    Cel mai bine a punctat concetateanul care a postat mai jos comentariul: evidenţa stand in conzile lungi de 1km seara la trecere bac Galati. Dar si Viata Libera ne prezentasera articole cu imagini, parca si cu filmulete in care oamenii asteptau cu autoturismele, cu camioanele la trecere bac Galati in cozi kilometrice...dar bineinteles ca evidenţa pe care o pot vedea toti cu proprii ochi este ignorata de Pucheanu fiindca el altceva trebuie sa zica si sa faca fiindca asa ii spun cei de la partid, sa fie contra proiectului. Pentru ei e normal ca e mai bine sa ramana afacerea lor cu bacul care le aduce profituri colosale.

    Cozile kilometrice de la trecere bac Galati nu duc "nicaieri" mai Puchenita si mai patroni, afaceristi ai bacurilor? Asa cum incercati voi sa-i prostiti pe galateni? Ba ruta aceea duce undeva si e foarte frecventata de romani si de straini. Duce undeva drept dovada fiind sau mai bine zis drept dovada "stând" Cozile kilometrice chiar si seara de la trecere bac Galati pe acea ruta care ziceti voi aparatorii PSD-isti ai afacerii cu bacurile ca nu duce "nicaieri" desi aveti profituri colosale de pe urma afacerii respective, sarlatanilor. Oamenii stau si asteapta in cozi kilometrice la trecere bac Galati ca sa treaca dincolo in judetul Tulcea iar tu Pucheanule ti-ai pus postacii sa zici ca nu e nevoie de constructia unei traversari moderne a Dunarii aici la Galati, doar ca sa-ti justifici prostiile pe care le-ai facut si ordinile pe care le-ai indeplinind cand ai pus proiectul subtraversarii Dunarii la sertar pe motive evident politice?

    Necesitatea construirii subtraversarii Dunarii sta in evidenţa stând in cozile kilometrice seara care se formeaza la trecere bac Galati si care spui tu ca nu prin construirea subtraversarii nu duce nicaieri. Esti aerian cu mintea bai nene, daca nu vezi evidenţa...Dar sigur ca o vezi, dar probabil ca ai ales sa o ignori fiindca altele iti sunt ordinele de la partid.

    Raportează
  • postat de Akbar Joi, 11 Ianuarie 2018 16:44 188.24.241.*** Link la comentariu
    0
    5

    Acum ne aflam in faza de umflare a muschilor. Urmeaza dezumflarea cand vor apare garniturile de avocati internationali specializat in litigiii. Banii se vor plati. Si cu penalitati, daca nu se face lumina in mintea unora.
    Investitia va fi sistata pentru lipsa totala de "cojones". Timpul va trece, poporul va uita.
    La urmatoarele alegeri locale: PSD - 62%.
    The end !

    Raportează
  • postat de Vladimir Putin 2 Miercuri, 10 Ianuarie 2018 21:16 5.13.168.*** Link la comentariu
    1
    5

    Am citit comentariile, inainte de a scrie si opinia mea, raman putin marcat, cand observ, lucruri adevarate spuse de cetatenii acestui municipiu, insa primesc un numar mare de dislike-uri dar si comentarii gen, pentru ce ne trebuie pod sau tunel?! Doamne, voi astia care spune-ti asta, va rog, plecati la Vaslui toti, imediat!
    In Galati ceva peste Dunare nu se va putea realiza niciodata, de ce? da-ti un search cine detine bacurile in acest oras si mai discutam, cat despre podul de la Braila... sunt mai multe sanse sa se realizeze o autostrada Galati-Timisoara, decat realizare acelui pod... haide sa fim realisti... in primul rand, anumite decizi de amploare fie ele si decizii politice nu se iau doar la nivel local, daca de la Bucuresti nu se primeste ok-ul e zero tot... Indiferent de partid de culoare si aliante politice, trebuie sa intelegem odata , ca in partea asta a Romaniei, nu se vor schimba prea multe, indiferent ca o sa fie un tanar la primarie sau o fosila de 70 de ani. Stim cu totii cum sta treaba cu partea estica, mai ales sub influentele rusilor, asa ca... unda verde pentru orice altceva dar nu infrastructura tocmai ceea ce ne trebuie pentru a ne ridica din punct de vedere economic.
    Va salut si numai bine!

    Raportează
  • postat de thor cu mosor Miercuri, 10 Ianuarie 2018 20:12 89.136.231.*** Link la comentariu
    0
    3

    O triolina sau un teleferic intre 23 August si G-urile din 19 rezolva problema . Si toate in forma de bac . Dar in prima sesiune .

    Raportează
  • postat de Normal, numai după pierderea valabilității studiilor de fezabilitate, banii au fost pierduți în neant, ori prin buzunare ? Miercuri, 10 Ianuarie 2018 15:18 213.233.109.*** Link la comentariu
    3
    11

    După atâția bani pierduți, în serial studiu fezabilitate, valabile de la emitere, numai 3 ani, apoi sunt expirate, normal că proiectul pod-tunel, să ajungă la DNA.

    Raportează
  • postat de Zara Miercuri, 10 Ianuarie 2018 15:02 197.231.221.*** Link la comentariu
    4
    9

    Sunt atat de mari disparitatile socio-economice intre Estul si Vestul Romaniei, intre orasele din Vestul Romaniei si orasele, respectiv Galatiul in Estul Romaniei incat diferentele se acutizeaza cu cat trece timpul, cu cat trece mult mai multa vreme si nu se realizeza, nu se construieste nimic in Galati ca si infrastructura, nimic pentru Galati in sensul modernizarii Galatiului prin construirea unui astfel de proiect de infrastructura precum subtraversarea Dunarii de la Galati. Asteptam de zeci de ani trversare peste Dunare. Noi galatenii asteptam mereu sa ni se dea de la Bucuresti, de la Centru cu lingurita proiecte de infrastructura pentru Galati(care nu au venit niciodata), care sa modernizeze Galatiul si au tot asteptat galatenii asa in van mereu incat ne saturaseram..., pana a venit Stan de la PNL si a initiat, a propus sa sa ne facem, sa ne construim, sa ne modernizam singuri, prin propriile forte ca oras, prin proprii oamenii, daca Bucurestiul nu a vrut sa propuna si sa faca nimic pentru Galati ca si proiect de infrastructura care sa modernizeze Galatiul. Si asa galateanul, candidatul Stan la acea vreme PNL si sustinut de PNL a propus construirea tunelului pe sub Dunare, a celui mai mare proiect galatean propus vreodata pentru Galati cand PSD-ul a ocrotit mereu afacerea cu bacul si a muncit mai mult prin candidatii sai pentru orasul vecin, pentru Braila, in loc sa munceasca sa modernizeze Galatiul, a orasului celor care-i votau.

    Dintr-o ambitie prosteasca PSD-ista cei de la PSD prin "purtatorul lor de cuvant" Pucheanu refuza in continuare continuarea si realizarea proiectelor mari de infrastructura pentru modernizarea propriului oras. Pucheanu incearca sa prosteasca galatenii ca el ar fi vreun profesor de viata care da el lectii tuturor. Incapatanarea lui si a celor din partidul sau care-l manevreaza prin sfori nu face decat rau Galatiului.

    GALATIUL ASTA ARE NEVOIE CU DISPERARE DE PROIECTE DE MODERNIZARE A SA, CA DE AER. Astia dau cu piciorul oricarei oportunitati a Galatiului de a se moderniza si de a se dezvolta in sfarsit.

    Iarasi ne spune ca el Pucheanu este cel destept, cel a toatestiutor si ca celelalte administratii au fost proaste. Pe cine tot incearca sa pacaleasca Pucheanu asta? Actiunile astea ticaloase ale lui Pucheanu probabil ca vor avea efecte dezastruoase asupra Galatiului. Dar Galatiul asta s-a obisnuit mereu sa nu aiba nimic realizat in Galati in schimb lovituri si bobarnace a tot primit.

    Pucheanu ia mai zile tu galatenilor cate o poveste de viata ca tu le stii pe toate, tu le ai cu experienta vietii, cu scoala vietii.

    IC are dreptate, PSD-istii s-au invatat sa blocheze orice proiect inceput de altii, odata cu schimbarea culorii politice a conducerii urbei:

    "Primaria v-a plati banii pretinsi de consortiul respectiv iar DNA-ul ar trebui sa se intereseze de ce odata inceput proiectul respectiv ,nu a mai fost continuat la schimbare culorii politice , obicei devenit traditional la PSD ( vezi Transalpina ,TransBucegi , Trans Rarau , partiile de schii de la Obarsia Lotrului ,Campulung Modovenesc si multe alte proiecte , blocate politic si generatoare de pagube de milioane de euro."


    P.S.: Dar ideea este ca la Galati PNL-ul nu a inceput niciun proiect cu exceptia lui Stan fost PNL caruia PNL-istii proprii colegi i-au dat la gioale dupa ce castigasera alegerile si nu l-au mai sustinut dupa ce ajunsesera pe functii. Votul meu ar fi mers la Stan(PNL)...

    Pucheanu acum se vede incoltit fiindca a facut o prostie copilareasca si acum incearca sa-i abureasca pe galateni cu tot felul de cuvinte si expresii care mai de care mai diverse si mai complicate gen SWOT ca sa-i ameteasca si sa-i prosteasca pe galateni.

    Pucheanule, tinere, cand dai cu piciorul unui proiect de modernizare a propriului oras pe care-l conduci, doar fiindca asa ti-a fost dictat de la partid...Asta a fost intotdeauna "buba" tuturor administratilor locale romanesti, administratie locala nereformata de zeci de ani si in care urmatorul venit poate sa arunce la cos tot ce e inceput s-au tot ce e construit de altii...Cand nu continui proiecte incepute doar fiindca asa ti se canta de la partid de la mai marii tai care-si apara afacerile...

    Raportează
  • postat de Dany Miercuri, 10 Ianuarie 2018 14:35 82.76.11.*** Link la comentariu
    7
    13

    Sa decida locuitorii daca trebuie mers mai departe cu proiectul prin sondaj sau referend! Nu duce nicaieri? Coada de 1km seara !

    Raportează
  • postat de un alegator Miercuri, 10 Ianuarie 2018 14:35 194.105.20.*** Link la comentariu
    7
    13

    Anticipateeeee!!!!!

    Raportează
  • postat de Gaura Cheii Miercuri, 10 Ianuarie 2018 13:52 46.97.57.*** Link la comentariu
    6
    20

    Traiasca Primarul Nostru Care Nu Face Nimic!!! URAAAAA!!!!!!

    Raportează
  • postat de Dispute politice si interese Miercuri, 10 Ianuarie 2018 13:14 51.15.39.*** Link la comentariu
    2
    7

    Dispute politice sau interese?

    Eu cred ca si una si alta. Mai stiti cat de inversunat era braileanul psd-istul Bunea Stancu(PSD) pentru proiectul lui de la Braila incat folosea si un vocabular "colorat" cand tot ataca Galatiul si tot acuza de "golaneli" inspre orasul nostru? Probabil ca interesele pentru podul de la Braila si sumele ce trebuiau virate unora ca despagubiri pentru proprietarii terenurilor de la Braila ce trebuiau sa primeasca acele despagubiri pe terenurile ce urmau a fi expropriate erau despagubiri colosale pentru alegerea construirii podului acolo, in acea locatie.

    Astia sunt ei, asa se exprima ei: "golaneli" si almanahe".

    Deci, parerea mea, nu este exprimarea corecta cu "sau", nu este ori una ori alta, nu este "dispute politice SAU interese" ci probabil e ceva elaborat, complex, combinat si una si alta: "DISPUTE POLITICE DIN CAUZA INTERESELOR." Numai Dumnezeu stie. Poate ca vom afla lucruri limpezi si despre afacerea cu podul de la Braila si cu terenurile expropriate si a cui erau, cine sunt proprietarii terenurilor despagubite de acel proiect a podului in acea locatie de la Braila si ne vom lamuri de ce atata inversunare pentru un proiect in detrimentul celuilalt. Costurile podului sunt clar MAI MARI in cazul podului fata de costurile tunelului, cel putin din cifrele vehiculate in presa.

    Dar inversunarea, disputele dintre Galati si Braila era evidenta. Nu era zi in care sa nu citesti in ziare cum ataca Bunea Stancu (PSD) proiectul judetului vecin, dublat de unii colegi de partid ce erau politicieni locali galateni. Fiecare tragea sfori pentru judetul (partidul) sau. Aici nu cred ca mai este o infratire de judete...Fiecare judet stie, e constient ca va pierde in detrimentul celuilalt din punct de vedere al modernizarii orasului. INTREBAREA ESTE GALATIUL VA MAI PIERDE INCA 25-30 DE ANI DE MODERNIZARE DACA VOM PIERDE SI ACUM PROIECTE NEREALIZAND NICIUN PROIECT, NIMIC DE INFRASTRUCTURA AICI IN GALATI???

    Poate vom afla si noi dedesubturile acestei inversunari intre oamenii politici de Braila si oamenii politici de Galati, dar mi-e clar ca si la Galati si la Braila este acelasi lucru: Bunea Stancu(PSD), Ionut Pucheanu(PSD), Viorel Stefan(PSD). Diferenta este ca unul lupta pentru proiectele mari de infrastructura cu care sa-si modernizeze propriul oras (Bunea Stancu) pe cand ceilalti, adica Pucheanu + Viorel Stefan par sa lupte pentru a moderniza, pentru a dezvolta tot orasul Braila, iar Galatiul sa fie doar cu panselutele plantate si cu WC-ul in fundul curtii, fara niciun mare proiect de infrastructura construit aici in Galati. Unul pare "patriot local", altul/ceilalti par(e) "tradator(I) local". Galatiul cu WC-ul in fundul curtii si cu panselute plantate, iar Braila cu podul. Asa-i cand nu exista o lege clara a acestor licitatii de proiecte derulate, in desfasurare care au loc an de an si care incepute de unii nu sunt continuate de altii poate probabil (Dumnezeu stie) pe motiv de interese personale, interese de partid ale noilor veniti, ale noilor alesi in fruntea orasului. Incepe unul ceva si vine apoi altul si zice ca nu-i convine fiindca ii strica lui nu stiu ce afacere si anuleaza tot ce-i inceput si pune la sertar proiectul.


    INTERESELE AU FOST INTOTDEAUNA MARI CA SA NU SE REALIZEZE NIMIC LA GALATI, interesul a fost intotdeauna ca Galatiul sa ramana de nivelul Evului Mediu. Si aportul pentru stadiul actual al orasului de Ev Mediu si-l indeplineste cu brio domnul Pucheanu. De aceea s-au impotrivit mereu modernizarii, dezvoltarii Galatiului.

    NU UITATI:
    Un oras nedezvoltat, nemodernizat, necivilizat, neemancipat in gandire e mai usor de manipvlat.
    "Manastire-ntr-un picior, ghici ciuperca ce-i"



    P.S.: Domnule Pucheanu, nici CONSTRUIREA de alte poduri peste Siret NU SUNT CUPRINSE IN MASTERPLANUL LU' MATALE SI CU TOATE ASTEA NU INSEAMNA CA NU AR TREBUI CONSTRUITE ALTE PODURI PESTE SIRET, BRE PUCHEANULE. Modernizarea unor zone, regiuni nu trebuie sa deplinda de planuri de MASTERPLANURI cu iz politic, facute tot de voi. Ca de asta nu a avut loc proiectul tunelului in Masterplanul vostru, fiindca nu l-ati trecut voi PSD-ul in hartia aia facuta/scrisa tot de voi si apoi trimisa la Bruxelles. Iarasi te-ai scuipat singur in ochi cu remarci din acestea puerile.
    Sau ti-au suflat colegii de la partid: "Zi-le de Masterplan, zi-le ca nu-i in Masterplan...".
    Pai nu-i trecut in Masterplan fiindca voi PSD-istii nu l-ati trecut/scris in Masterplan, ca doar voi ati facut/scris Masterplanul si voi l-ati trimis la Bruxelles si nu invers, nu Bruxelle-ul vi l-a scris, nu Bruxelles-ul vi l-a impus. Ceea ce ati trimis voi la Bruxelles scris ca plan, Bruxell-ul a aprobat si asta era...Daca ati fi trimis mai multe variante la Bruxelles, daca ati fi trecut in Masterplan si tunelul si l-ati fi trimis la Bruxelles pun pariu ca Bruxelles-ul ar fi aprobat si acel proiect, ar fi aprobat Masterplanul vostru cu tot cu tunel pe sub Dunare. Vezi tu, mai Pucheanule, PSD-istule ii dai omului(Bruxelles) castraveti si tu vrei sa-ti dea in schimb limonada. Pai daca voi, PSD, ati trimis Masterplanul scris de voi, asa cum voi l-ati scris, fara tunel aia de la Bruxelles ce vroiai sa-ti aprobe? Ca alte variante nu le-ai oferit spre aprobare (ca ati avut voi grija de asta), fiindca PSD-ul probabil s-a incapatanat sa treaca in Masterplan doar ce a vrut, doar ce le-a convenit lor PSD-istilor.

    Realitatea este ca inca o data interesele politice ale unora de la Centru au primat in detrimentul Galatiului.

    Master planul a fost al PSD-ului si interesele politice tot ale PSD-ului de aceea cred ca s-au grabit sa trimita acel Masterplan la Bruxelles fara sa fi scris si tunel, trecut in (master)plan-ul PSD.

    Raportează
  • postat de Focsa Miercuri, 10 Ianuarie 2018 13:00 217.156.52.*** Link la comentariu
    2
    10

    - Cum Doamne iartă-mă să ieşi în faţă şi să afirmi că nu ştii nimic când prin "Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), pe 26 noiembrie 2015 contractul a fost atribuit LEGAL consorţiului Louis Berger SAS, care a fost desemnat câştigător cu o ofertă de 11.697.210 de lei fără TVA"?
    - Adică, pur şi simplu ajung pe apa Sâmbetei (mă rog, pe apa Dunării) banii adunaţi de la noi.
    - Păi dacă consorţiul Louis Berger a primit contractul CORECT prin licitaţie, nu e normal să fie dată primăria în judecată că nu-şi respectă contractul? Oricare dintre noi ar fi mers la judecată după încheierea unui contract cu o firmă / instituţie, care se răzgândeşte şi zice că nu mai are chef să continue pentru ca nu mai vrea noul şef.
    - Oameni buni, indiferent cine conduce o firmă sau o instituţie, acţionează şi suportă consecinţele în numele acesteia!!! Chiar dacă se schimbă conducerea, contractul încheiat rămâne încheiat, altfel plăteşti despăgubiri crunte.
    - Aşteptăm cu interes rezultatul cercetării DNA precum şi decizia instanţei deşi în final tot gălăţenii plătesc.

    Raportează
  • postat de Oita Ion Miercuri, 10 Ianuarie 2018 12:43 5.13.236.*** Link la comentariu
    5
    9

    Eu ca cetatean al acestui oras sunt de acord cu ce a inceput fostul primar Marius Stan , cat despre podul peste Dunare este poveste de pe timpul cand era Durbaca primar si se pare ca a ramas in coada de peste adica nu s-a facut nimic. Eu merg pe proiectul facut de Marius Stan .

    Raportează
  • postat de Nostradamus Miercuri, 10 Ianuarie 2018 12:10 81.12.149.*** Link la comentariu
    8
    26

    Actualul Primar tinerel, nepriceput, incapatinat, manipulat si incompetent... nu va apuca sfarsitul mandatului!
    Nu vreau sa prevestesc ce se va intampla..

    Raportează
  • postat de tonys Miercuri, 10 Ianuarie 2018 10:29 188.188.143.*** Link la comentariu
    5
    28

    Pucheanu spune ca nu poate din punct de vedere legal sa plătească acel contract si in cazul asta, stau si ma întreb cum putea fosta administratie(Stan) sa plătească legal? Al doilea lucru, daca se va ajunge la la impunere, poprire pe conturi, etc in urma procesului, eu cetatean al acestei urbe, o sa dau in judecata primaria pentru a recupera banii ce imi vor fi luati si directionati catre plata pagubei, fie ei si 1 euro.

    Raportează
  • postat de VITA Miercuri, 10 Ianuarie 2018 09:47 89.121.206.*** Link la comentariu
    5
    36

    Pucheanu stie ca desi procesul va dura ani de zile primaria va fi obligata sa plateasca daune.Dar daca asa sunt ordinele de la partid nu are ce sa faca ca el nu e decat o marioneta....alege sa plateasca daune degeaba in loc sa demareze proiectul cu banii aia..."primar tanar"...un rahat...atata timp cat nu ai coloana vertebrala si faci doar cum ti se dicteaza de dragul postului de primar...E constient ca daca scoate un pic capu si zice sau face ce nu trebuie nu mai pupa alt mandat...asa stam frumos la caldurica,ne marim leafa,mai pupam in cur pe sefu de partid si gata...auzi..."primar tanar"...ptiu...

    Raportează
  • postat de Ady Miercuri, 10 Ianuarie 2018 09:38 5.15.221.*** Link la comentariu
    11
    8

    Si uiteasa o sa ne ''pricopsim'' si cu tunel ,fortati de altii.

    Raportează
  • postat de Doru Miercuri, 10 Ianuarie 2018 09:02 85.186.244.*** Link la comentariu
    15
    10

    pai trebuiau sa construiasca tunelul la vedere, pe deasupra Dunarii!
    doar podul se poate construi pe sub dunare...

    Raportează
  • postat de CERNEA Miercuri, 10 Ianuarie 2018 08:50 193.230.156.*** Link la comentariu
    6
    19

    banii nostri ,papati la greu de Primarie doar pentru niste contre intre ei , capete de capra ptr. ca de realizat si infaptuit nu avea cum sa se intample la magariile fostului si actualului.

    Raportează
  • postat de HAHAHA Miercuri, 10 Ianuarie 2018 08:29 194.105.20.*** Link la comentariu
    12
    13

    Tunel pe DEASUPRA sau Pod pe SUB Dunare ??!!-Aceasta-i intrebarea !!

    Raportează
  • postat de BAU BAU Miercuri, 10 Ianuarie 2018 07:53 89.121.206.*** Link la comentariu
    5
    27

    prostie marca PSD

    Raportează
  • postat de Cetatean Miercuri, 10 Ianuarie 2018 07:26 82.137.13.*** Link la comentariu
    8
    29

    E o mare greseala renuntarea la tunel ,chiar daca se face si podul ,o sa vedem peste 10 ani. E vorba despre oameni si dezvoltarea satelor tulcene de care ar fi beneficiat Galatiul. Podul e un proiect al orasului nu national.

    Raportează
  • postat de IC Miercuri, 10 Ianuarie 2018 07:12 5.13.190.*** Link la comentariu
    7
    20

    "Dacă pentru dumneavoastră o analiză SWOT costă 500.000 de euro, atunci, să mă ierte Dumnezeu, vreau şi eu societate de consultanţă şi mă las de politică şi administraţie! "L-am citat pe tanarul nostru primar si constat ca :"gura pacatosului (poate nu,pentru dumnealui ,dar asa-i vorba din popor si-i valabila pentru majoritatea politicienilor ) adevar graieste ", sa inteleg ca pentru un castig apropiat de 500000 euro a intrat in politica si administratie ?Primaria v-a plati banii pretinsi de consortiul respectiv iar DNA-ul ar trebui sa se intereseze de ce odata inceput proiectul respectiv ,nu a mai fost continuat la schimbare culorii politice , obicei devenit traditional la PSD ( vezi Transalpina ,TransBucegi , Trans Rarau , partiile de schii de la Obarsia Lotrului ,Campulung Modovenesc si multe alte proiecte , blocate politic si generatoare de pagube de milioane de euro.Intresanta si opinia : "Să ne oblige cineva să ducem la bun sfârşit un contract care nu este fezabil pentru această oră, atâta timp cât există proiectul podului de la Brăila, e imposibil. Ar fi trebuit să găsim finanţare de aproximativ 250 de milioane de euro" . La data incheierii contractului ,podul de la Braila era tot o himera ,acum este o semihimera si se va opri cand nu va mai fi primministru un brailean ( asa-i traditia ) procuparea pentru gasirea banilor este o falsa problema , din start banii erau asigurati,conform contractului , de firma contractoare ,in parteneriat public -privat ,desi cred ca daca era finalizat proiectul era inclus pe fianatare europeanaa ( la fel ca podul de la Braila )..Opinia unor politicieni potrivit carora ,tunelul nu ducea nicaieri :"cum domnule să facem tunel sau pod la Galaţi care să lege ce, nimic cu nimic?" este total falsa ,prin realizarea tunelului se scurta distanta Balati & R Moldova & Ucriana - Tulcea- Constanta cu cu cca 70 Km (varianta noua Galati -sic !!!- Braila- iesire tunel mal drept ) Tedorovici nu-i psd-ist .......

    Raportează
  • postat de Tunelul timpului Miercuri, 10 Ianuarie 2018 05:31 100.99.82.*** Link la comentariu
    28
    20

    Vise, proiecte, plimbări in strainatate si bani pierduți de Marius Stan
    DNA-ul sa isi facă datoria cu acest nou dosar.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.