Informaţii utile | În cât timp este verificat un contor de către Electrica

Informaţii utile | În cât timp este verificat un contor de către Electrica
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

Gălăţenii trebuie să ştie că orice solicitare a lor privind un contor electric dispărut, defect sau suspect de înregistrări eronate trebuie luată în considerare de operatorul de distribuţie - Electrica SDEE Galaţi, în cele mai multe din cazuri. În urma unei solicitări adresate de "Viaţa liberă", reprezentanţii Electrica Galaţi ne-au răspuns cu promptitudine, aşa că vă oferim mai multe detalii despre cum şi în ce termen trebuie să rezolve cererea de verificare a unui contor.

Astfel, conform Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali, elaborat de ANRE, Electrica are obligaţia să monteze sau să înlocuiască grupul de măsurare sau elemente ale grupului de măsurare identificate sau sesizate ca fiind dispărute, defecte ori suspecte de înregistrări eronate. Termenul maxim este de cinci zile lucrătoare de la data identificării/sesizării dispariţiei sau defecţiunii, în cazul unui loc de consum cu puterea aprobată mai mare de 100 kW, şi de zece zile lucrătoare, în cazul unui loc de consum cu puterea aprobată mai mică sau egală cu 100 kW sau al unui client final casnic.

În cazul defectării unor elemente ale grupului de măsurare care sunt proprietatea utilizatorului, respectiv transformatoare de tensiune sau de curent, acesta are obligaţia înlocuirii lor în maximum 20 de zile calendaristice de la data constatării, cu informarea prealabilă a operatorului de distribuţie.

Regulamentul menţionat mai prevede că, dacă utilizatorul sesizează direct sau prin intermediul furnizorului, în scris ori prin alte mijloace puse la dispoziţie de operatorul de distribuţie, că grupul de măsurare este defect sau suspect de înregistrări eronate, operatorul de distribuţie efectuează, în termenele prevăzute mai sus (5 sau 10 zile lucrătoare, după caz), o verificare la locul funcţionării, cu acceptul şi în prezenţa utilizatorului şi a furnizorului, iar constatările se înscriu într-un proces-verbal semnat de părţi. Echipamentul de măsurare demontat se verifică la un laborator metrologic autorizat, care stabileşte eroarea de înregistrare. Costul verificării metrologice este suportat de operatorul de măsurare, în cazul nostru de Electrica SDEE Galaţi. Excepţie fac cazurile în care verificarea se efectuează la solicitarea clientului final şi reclamaţia se dovedeşte a fi neîntemeiată şi cel în care defecţiunea a fost produsă de clientul final, situaţii în care acesta din urmă va suporta toate costurile.

Citit 22442 ori Ultima modificare Duminică, 27 Noiembrie 2016 16:53

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.